Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrünschnabel
User seit 07.07.2011
| Geschrieben am 07.07.2011 um 22:27 Uhr  
| Hallo,
mijn naam is Linda (29) en ben nieuw op dit forum.
Ik ben hier terecht gekomen aan de hand van een zoekactie op google om een
oplossing te zoeken voor de 'storing' in mijn SLK. ('02 SE)
Een aantal weken gelden ging het motormanagement lampje branden van
m'n SLK. Het bleek dat de voorste lambdasonde kapot was. Na deze vervangen te hebben, was het lampje uit (na de reset). Helaas ging deze een week later weer branden en gaf dezelfde melding aan. Na wat informatie gezocht te hebben, bleek dat een kapotte oliestopkabel ook de oorzaak kon zijn. Helaas is deze voor mijn motor niet te vervangen. Volgens de Mercedes zou het ook de olieklep kunnen zijn, maar daar waren ze niet zeker van. Mocht dit wel het geval zijn, is deze dan makkelijk te vervangen?
Mocht iemand nog andere idee hebben, dan hoor ik het uiteraard ook graag.
Alvast bedankt voor de hulp!
Groet,
Linda | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Linda1982 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE

Schreiberlevel: Forendoktor
User seit 18.05.2008
 | |
 |
Affiliate-Anzeigen:
|
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE

Schreiberlevel: Forenabiturient
User seit 15.11.2007
 | Geschrieben am 08.07.2011 um 08:28 Uhr  
|
Linda1982 schrieb:
Hallo,
mijn naam is Linda (29) en ben nieuw op dit forum.
Ik ben hier terecht gekomen aan de hand van een zoekactie op google om een
oplossing te zoeken voor de 'storing' in mijn SLK. ('02 SE)
Een aantal weken gelden ging het motormanagement lampje branden van
m'n SLK. Het bleek dat de voorste lambdasonde kapot was. Na deze vervangen te hebben, was het lampje uit (na de reset). Helaas ging deze een week later weer branden en gaf dezelfde melding aan. Na wat informatie gezocht te hebben, bleek dat een kapotte oliestopkabel ook de oorzaak kon zijn. Helaas is deze voor mijn motor niet te vervangen. Volgens de Mercedes zou het ook de olieklep kunnen zijn, maar daar waren ze niet zeker van. Mocht dit wel het geval zijn, is deze dan makkelijk te vervangen?
Mocht iemand nog andere idee hebben, dan hoor ik het uiteraard ook graag.
Alvast bedankt voor de hulp!
Groet,
Linda
Hoi Linda,
In de eerste plaats hartelijk welkom op dit forum!
Het probleem dat je beschrijft komt helaas vaker voor. Je zult er hier aardig wat topics over kunnen vinden (met name ook op het Duitse R170-forum), bijvoorbeeld hier:
http://www.mbslk.de/modules.php?op=modload&name=Forums&file=viewtopic&topic=49323&forum=14&start=0&highlight=oliestopkabel
Velen hebben inmiddels die oliestopkabel geplaatst om te voorkomen dat er olie in de kabelboom kruipt met alle gevolgen van dien. Uit jouw verhaal begrijp ik echter dat er bij jou al een dergelijk kabeltje was gezet?
Groet Peter | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Blitzen Benz Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
User seit 07.07.2011
| |
 |
Affiliate-Anzeigen:
|
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE

User seit 18.05.2008
 | |
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
User seit 07.07.2011
| Geschrieben am 08.07.2011 um 09:13 Uhr  
|
Blitzen Benz schrieb:
Linda1982 schrieb:
Hallo,
Hoi Linda,
In de eerste plaats hartelijk welkom op dit forum!
Het probleem dat je beschrijft komt helaas vaker voor. Je zult er hier aardig wat topics over kunnen vinden (met name ook op het Duitse R170-forum), bijvoorbeeld hier:
http://www.mbslk.de/modules.php?op=modload&name=Forums&file=viewtopic&topic=49323&forum=14&start=0&highlight=oliestopkabel
Velen hebben inmiddels die oliestopkabel geplaatst om te voorkomen dat er olie in de kabelboom kruipt met alle gevolgen van dien. Uit jouw verhaal begrijp ik echter dat er bij jou al een dergelijk kabeltje was gezet?
Groet Peter
Hallo Peter,
afgelopen week hebben wij een nieuwe kabel gehaald, maar deze past niet op mijn motor. Ik heb namelijk het Facelift model en deze heeft geen losse kabel, maar gaat meteen de kabelboom in.
Ik heb ook gehoord dan het een magneet kan zijn of de olieklep.
Kun je mij daar misschien iets meer over vertellen? Is dat makkelijk te vervangen en waar zit het precies?
De auto gaat trouwens prima, alleen het lampje blijft branden met de boodschap 'voorste lambdasone' Zowel de voorste als de achterste zijn vervangen.....
Groet,
Linda
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Linda1982 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
 |
Affiliate-Anzeigen:
|
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
User seit 19.08.2004
| |
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
User seit 19.08.2004
| |
 |
Affiliate-Anzeigen:
|
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE

Schreiberlevel: Forenabiturient
User seit 15.11.2007
 | Geschrieben am 08.07.2011 um 11:25 Uhr  
|
Linda1982 schrieb:
Hallo Peter,
afgelopen week hebben wij een nieuwe kabel gehaald, maar deze past niet op mijn motor. Ik heb namelijk het Facelift model en deze heeft geen losse kabel, maar gaat meteen de kabelboom in.
Ik heb ook gehoord dan het een magneet kan zijn of de olieklep.
Kun je mij daar misschien iets meer over vertellen? Is dat makkelijk te vervangen en waar zit het precies?
De auto gaat trouwens prima, alleen het lampje blijft branden met de boodschap 'voorste lambdasone' Zowel de voorste als de achterste zijn vervangen.....
Groet,
Linda
Hoi Linda,
Voor het FL-model is juist een officieel MB-oliestopkabeltje/adapter beschikbaar (onderdeelnummer staat volgens mij in het al door mij aangehaalde topic), dus ik snap niet hoe je een verkeerd onderdeel hebt kunnen krijgen van MB... Bij mijn MB-vestiging wisten ze gelijk wat ik bedoelde (ik heb overigens een pre-FL).
Als ik jou was zou ik eerst eens bij een andere vestiging van MB informeren alvorens je allerlei andere onderdelen gaat bestellen/vervangen.
Groeten Peter
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Blitzen Benz Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE

User seit 18.05.2008
 | |
 |