| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Hydrauliek probleem |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| Geschrieben am 07.03.2011 um 11:59 Uhr  
| help . Wie zou mij kunnen helpen! Een vriend van mij wilt tweedehands een SLK kopen, maar tijdens het keuren van de wagen kwamen wij uit bij een bepaald probleem. Wanneer wij het commando geven om het dak te openen, doet die het wel, maar indien wij de schakelknop lossen stopt de hydrauliek pomp(is normaal) maar blijft het dak zachtjes verder weg zakken voorwaarts of achterwaarts de koffer in, hangt af, in welke positie het dak staat.
Normaal zou deze onmiddellijk tot stilstand moeten komen en na een bepaalde tijd gaat er een signaal af en dan zakt die verder langzaam voorwaarts of achterwaarts naar gelang zijn positie. Mijn vraag, zou er een lekkage zijn (reservoir staat op normaal) in de zuigcilinders of hydrauliekpomp?
slijtage?? Na een 130000km???
Marc | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an rietje Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 39
User seit 27.04.2010
| Geschrieben am 07.03.2011 um 18:14 Uhr  
| Marc,
tijdens de laatste onderhoudsbeurt van het dak (& dakrubbers) heb ik veelvuldig met het dak "gespeeld". Het bleef inderdaad altijd netjes in positie tot het waarschuwingssignaal klonk. Toen moest ik gewoon effe de knop bedienen en bleef hij weer in positie staan.
Heb je al gekeken naar die inbusschroef op de hydrauliekpomp. Die moet je normaal openenen als je het dak in geval van nood wil bedienen (bij defect van de hydrauliek). Als die niet helemaal gesloten is zou het ook kunnen dat je wat druk verliest bij stilstand.
Mvg,
Marc
--
SLK200, brilliant zilver, grijze duocolor bekleding, 17" alu | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Marc SLK200 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 260
User seit 30.12.2007
| Geschrieben am 08.03.2011 um 11:21 Uhr  
| Hallo Marc,
Het lijkt er op dat een zuigerafdichting in een van de dubbelwerkende cilinders lekt, aan te weinig olie kan het niet liggen, dan zou alles gewoon stoppen in een bepaalde stand met de knop ingedrukt, er zitten ook diverse terugslagkleppen in het systeem, maar die gaan zelden stuk. dus laat de verkoper het maar repareren!
groeten Piet
--
pedro | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an pedro Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1154 Mitglieder: 8 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|