Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 11
User seit 17.03.2010
| Geschrieben am 06.03.2011 um 13:14 Uhr  
| Hoi allemaal,
Ik heb behoorlijk wat problemen met mijn SLK en ik hoop dat jullie me kunnen helpen:
- de luchtbuis vanaf de LMM schiet telkens los. Hij schiet los op het bocht. Toevallig loopt naast deze bocht de radiateurslang (ze raken elkaar aan) en die wordt erg warm. Hij schiet ook alleen daar los en niet op andere plaatsen. Ik heb al een nieuwe rubberkoppeling geplaatst met nieuwe Mikalor slangenklemmen. In koude toestand kan ik de buis echt niet los krijgen (misschien zet de klem behoorlijk uit door de warmte?).
- vermogensverlies; als ik vol gas geef, heb ik niet meer het 'raket'gevoel. Het lijkt wel of hij zich verslikt. Het doortrekken gaat ook niet lekker,dit gebeurt met name in de 5e versnelling.
- Water temperatuur wordt niet hoger dan 70 graden als ik rijd (wss thermostaat stuk?)
- Afgelopen maand heb ik ook 2x koelvloeistof moeten bijvullen, omdat het lampje begon te branden.
Te veel probleem dus. Ik hoop dat ik wat adviezen krijg. De auto gaat van de week naar de garage om uitgelezen te worden.
Type auto:
MB SLK 200 Kompressor (M111.943)
Bouwjaar: 1997 (170.445)
KM-stand: 152.000
gr,
Shailesh | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an shailesh Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 11
User seit 17.03.2010
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| |
|
Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)
| Geschrieben am 09.03.2011 um 12:46 Uhr  
| Dat verslikken lijkt idd een bekent LMM probleem
Koelvloeistof lekkage zou wel eens de kop kunnen zijn.
Controleer de olie eens, als deze dun is dan kan hier koelvloestof in zitten, het oliepijl is dan ook meestal te hoog.
Al eens onder de auto gekeken of het daar nat is als de auto een paar uur heeft gestaan.
Als dat zo is dan is dat een dure reparatie.
Het beste is toch om eens lang een garage te rijden die kunnen het zo meten met een compressie meter.
Kop lek druk weg!!
--
SLK 55 AMG | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 24
User seit 22.11.2010
| Geschrieben am 12.03.2011 um 17:59 Uhr  
| Hallo
Heb je misschien ook aan de motor ophanging gekeken, omdat je zegt in koude toestand geen beweging in te krijgen.
Maar door het optrekken, trekt de motor ook een beetje en dat kan net genoeg zijn om zijn positie ten behoeve van je lucht buis te doen ontwrichten.
Ik had een ratelend geluid als ik weg reed, bleek een spannings veer te zijn van de multie riem, even laten vervangen en weg is het geluid.
Je kunt dit ook doen met iemand erbij die even eens goed gas geeft en jij kijkt dan wat de motor doet, hij moet lekker in zijn rubbers zitten en weer terug komen. Blijft die in stationaire toestand schommelen dan lijkt het erop dat één van de motor rubebers kapot of gescheurd is. Het is maar een idee
veel succes.
grt Emile
--
Emile & Jolanda
SLK 200 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Dalmoetie Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 11
User seit 17.03.2010
| Geschrieben am 14.03.2011 um 15:08 Uhr  
| Probleem opgelost.
Ik heb een nieuwe lucht inlaat buis gehaald bij de Mercedes Dealer. Ik heb meteen een mod gedaan van een PreFL naar een FL buis inclusief LMM verplaatsing (zie elders op de forum).
Toen ik de buis bij de gasklephuis los monteerde, zag ik de vermiste klemring zitten. Deze ring (inwendige ring) ontbrak bij de slangenklem bevestiging (vandaar dat de luchtbuis ook los ging). Deze ring blokkeerde de lucht inlaat naar mijn gasklephuis. Als ik dus flink gas gaf, kwam er niet genoeg lucht in de gasklephuis omdat de ring alles blokeerde (vandaar dus geen power en de tegendruk zorgde ervoor dat de buis telkens los schoot).
Nu alleen nog de themostaat vervangen | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an shailesh Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| Geschrieben am 14.03.2011 um 20:45 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von JKA am 14.03.2011 um 20:47 Uhr ]
slkalimero schrieb:
Je hebt een SLK 200 kompressor uit 1997? Hoe is dat mogelijk?
Omdat er tussen 1996 en 2000 12353 stuks gebouwd zijn. Deze zijn echter niet voor Nederland of Duitsland gemaakt. Zijn auto is dan ook import uit een ander land.
--
Finally knowing....
....that nobody knows.... | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an JKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
| |
|