Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
User seit 25.12.2005
| Geschrieben am 19.02.2011 um 17:32 Uhr  
| Heren en dames,
Ik heb met veel plezier 5 jaar en 110.000 km in mijn SLK 230 (R170) gereden maar ben overgestapt op ......
Een Mercedes-Benz CLK 240 cabrio uit juni 2005 (W209) is het geworden.
Is niet te vergelijken met de SLK maar heeft een geheel eigen beleving. Het snorren van de 6 cilinder, de ruimte is de wegenbelasting het onderhoud maar vooral het sublieme "cruise"gevoel
Helaas zijn de leuke en gezellige SLK tochten voorbij en ik zal dit zeker missen.
Misschien is het tijd voor de andere dissidend (SLKalimero) en mij om tochten te organiseren waar ALLE cabrio's welkom zijn
Ik wens jullie allen nog veel plezier en veel veilige KM's toe.
Het ga jullie goed.
Jan Jaap
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an DjeeDjee Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 19.02.2011 um 17:48 Uhr  
| Jan-Jaap,
Totaal niet verkeerd, een CLK Cabrio, ben er zelf ook een keer mee bezig geweest om de SLK op te ruimen en de leasebak om dan een gezins cabrio te kopen. Maar cijfermatig kwam het niet helemaal uit. Mooie auto.
Kleis, Peter en ik vonden het al wat stil rond de GLT rit.
Zelf zou ik geen probleem ermee hebben als er een andere MB cabrio zou meer rijden met een SLK rit. Maar dan echt alleen maar een MB. Geeft meer variatie aan de rit. Wel er nu wel met de nieuwe komst van de R172 meer variatie zal komen, wellicht duurt dit nog wel even.
Ik wil het best een balletje opgooien hoe anderen over denken om een ander cabrio dan de SLK mee te laten rijden, maar nogmaal, alleen een MB cabrio, sorry SLKalimero
JeeJee, veel plezier met de CLK.
--
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.
http://philipgroenendijk.nl
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 19.02.2011 um 18:18 Uhr  
| Beetje behelpen met het vermogen lijkt me wel die slappe 6 cilinder na de sterke 4 cilinder. Maar het is net wat je prettig vindt! 1600 kilo en 170 pk/ 240nm. (Na pakweg 1280 kg en 195pk en meer nm's) Of is het een automaat, die is nog een slagje erger op veel gebieden Was er geen aantrekkelijke 320 te vinden om de overgang minder groot te maken?
Evengoed, echt heel traag zal het ook weer niet zijn. Het geluid zal in ieder geval wel een stuk prettiger zijn dan de SLK.
Tis een mooie chique kar met inderdaad hoge kosten lijkt me. Nieuwprijs is erg hoog, wegenbelasting niet leuk, verbruik minder prettig, maar ongetwijfeld erg comfortabel.
Ik ken het grote/zware auto met 6-cilinder gevoel van de A4cab3.0, en inderdaad heeft die totaal een eigen beleving, voor mij zit daar het genot vooral in de 6-cil motor met 220pk. Klinkt echt geweldig en trekt er flink aan. Maar die 170 pk bij vergelijkbaar gewicht geven misschien wat meer rust tijdens het rijden en minder de neiging om... bonnetjes te ontvangen.
Geniet ervan!
--
230K, 2000, 6-handbakker (56,500 km) + 107 (7,500 km) | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
User seit vor Apr. 03
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
User seit 18.05.2008
| |
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 20.02.2011 um 10:28 Uhr  
| Hi Jan-Jaap,
Ik had zoiets al verwacht. In Venlo gaf je aan aan iets anders te willen. Veel succes met de clk en als er weer een GLT toerrit komt ben ik zeker van de partij. Of dit nu met MB rijders is of een algemene toerrit, om met Bibi te spreken "als de zon maar schijnt".
Als Ex SLKer ben je wat mij betreft ook welkom bij de toerritten in het land (of daar buiten). Misschien rijden we dan straks allemaal in een CLK.
Groet,
Wim | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
User seit 18.05.2008
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
User seit 09.10.2006
| Geschrieben am 20.02.2011 um 13:25 Uhr  
|
DjeeDjee schrieb:
Misschien is het tijd voor de andere dissidend (SLKalimero) en mij om tochten te organiseren waar ALLE cabrio's welkom zijn
Ah, nu snap ik ook de achtergrond van dat topic van Philip.
Tja, ik kan de SLK-vriendjes nog één keer per jaar zien tijdens de IJsselmeerrit van de Barchetta-club, maar dat zal jou ook niet lukken: die rit is alleen voor tweezits cabrio's.
Heel veel plezier met de CLK in ieder geval.
Je had trouwens toch al een CLK naast de SLK? Een coupé, toch? | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an slkalimero Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Diplomforenuser
User seit 22.04.2008
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
User seit 25.09.2007
| Geschrieben am 24.02.2011 um 20:48 Uhr  
|
Hey Jan Jaap,
Nou man wordt het simpel!
Phillip Kleis en mijn bescheiden persoon, regelen de Zuid Hollandse Eilanden rit.
Ik ben ook voor meerdere types (Mercedes cabrio) bedoel ik!
Dus: Ik zou zeggen bij tourritten die men organiseerd, moet iedereen zelf weten of hij het een SLK aangelegenheid laat zijn.
Wij zijn naar ik begrijp nu voor een MERCEDES CABRIO rit.
Wel georganiseerd d00r 3 SLKertjes Hihi!
Oh ja Djee Djee, nog heel veel geluk met je nieuwe CLK he.
Dus je bent welkom hoor als het aan ons ligt
--
SLK320- 6Cilinder Automaat, Cubanitzilver, AMG 17-velgen, AMG stoelen met verwarming, Zwart / Creme AMG zittingen, Xenon verlichting en dakloos!
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an peterSlk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|