.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: versnellingspook blokkeerd soms
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   galand

Schreiberlevel:
Forenquartaner
Forenquartaner
Beiträge: 121
User seit 22.06.2008
 Geschrieben am 18.01.2011 um 23:28 Uhr   
Jongens wat kan hier aan de hand zijn?
Soms wil de de versnelling handel niet uit de parkeer stand komen en voelt dan ook echt geblokkeerd aan, soms na een herstart krijg ik de pook er wel uit en soms ook niet, wat ook wel wil helpen is als ik met de schakelaar winter/zomer wat doe.

Het is een Slk 230 5bak Automaat 2002.

Kan het soms aan de rem schakelaar liggen? die wou ik eigenlijk al eerder vervangen i.v.m. esp/abs die soms ook oplicht maar ik vind het buiten nog te guur om te sleutelen.



Bert



 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an galand    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Dalmoetie

Schreiberlevel:
Forenvorschüler
Forenvorschüler
Beiträge: 24
User seit 22.11.2010
 Geschrieben am 22.01.2011 um 18:06 Uhr   
Hoi Bert

Ik heb ook een automaat gehad, en het probleem met de parkeer stand
maar bij mij lag het aan de remvloeistof deze was namelijk onder het peil en had ik geen genoeg druk om hem uit de stand te krijgen. misschien ligt het daaraan bij jou. ik had wel een ouder type.



--
Emile & Jolanda

SLK 200

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Dalmoetie    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   galand

Schreiberlevel:
Forenquartaner
Forenquartaner
Beiträge: 121
User seit 22.06.2008
 Geschrieben am 22.01.2011 um 23:19 Uhr   


Dalmoetie schrieb:
Hoi Bert

Ik heb ook een automaat gehad, en het probleem met de parkeer stand
maar bij mij lag het aan de remvloeistof deze was namelijk onder het peil en had ik geen genoeg druk om hem uit de stand te krijgen. misschien ligt het daaraan bij jou. ik had wel een ouder type.



--
Emile & Jolanda

SLK 200




Hoi Emile & Jolanda,

Bedankt voor de goeie tip, daar had ik zelf nog niet aan gedacht, ik ga er morgen meteen even naar kijken alhoewel ik het niet verwacht want een klein half jaartje geleden heeft ie een beurt gehad en daarbij zijn toen de achter rem slangen vervangen, een mogelijkheid zou kunnen zijn dat ze toen het remsysteem niet goed hebben ontlucht maar dat is natuurlijk gissen.
Ik zie het morgen wel (nu te donker).

Groetjes Bert

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an galand    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   galand

Schreiberlevel:
Forenquartaner
Forenquartaner
Beiträge: 121
User seit 22.06.2008
 Geschrieben am 24.01.2011 um 20:03 Uhr   
Vandaag gekeken remolie peil is goed dus dat was het niet.

Ik kreeg het verdomme vandaag haast helemaal niet voor elkaar om de pook uit z,n parkeerstand te halen.
Accu pool los gehaald om te proberen e.e.a. te resetten maar nul op rekest ik kreeg het niet voor elkaar zo,n 3 kwartier staan kloten aan van alles en nog wat vlak voordat ik het op wou geven draaide ik de blower van de kachel die nog op 2 stond naar nul toen kwam plotseling de pook weer uit de parkeer stand (schiet mij maar lek) ik weet het niet meer.
Ik ga morgen maar even een nieuwe accu halen alhoewel ik betwijfel of dat de oorzaak kan zijn want alles werkt verder goed behalve esp/abs. die er soms mee nokt maar ja baat het niet dan schaad het niet

Iemand nog een andere suggestie ik sta er open voor.

Bert

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an galand    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   galand

Schreiberlevel:
Forenquartaner
Forenquartaner
Beiträge: 121
User seit 22.06.2008
 Geschrieben am 25.01.2011 um 22:30 Uhr   
vervolg,

Om er zeker van te zijn wou dus ik een accu met het juiste amperage,
het beste was een Varta Silver Dynamic maar die is hier gewoon nergens te koop zelfs niet bij Johnson in Belgie dus zit er nu noodgedwongen een Bosch Silver in. (moet ook goed zijn) ook goedkoper, voor de liefhebbers 111,77 Euro bij Hofland Rotterdam.

Gek hoor als je via je kenteken raadplegen bij Hofland naar de juiste accu zoekt krijg je een 66 Ah exemplaar te zien en aanbevolen dat is volgens mij onjuist, die heb ik uiteraard niet genomen want ik weet bijna zeker dat er een 75/77 Ah in moet, er zat namelijk origineel ook een (MB 75Ah in)

Afijn ter plaatse accu omgewisseld voor die Bosch, starten wat denk je gloeiende gloeiende geen verbetering weer een half uur staan klooien voor de deur van die accu boer om uit de parkeer stand te komen, sta je dus echt voor jan met de korte achternaam met je SLK en met je motorkap open, had ik overigens gisteren ook al, op een afstandje stonden ze gniffelend te lachen.

Uiteindelijk kwam de pook weer los toen ben ik voor de zekerheid maar een eind gaan rijden om de nieuwe accu wat meer puf te geven maar ook dat had geen effect. nog even gemeten met motor uit en motor aan voltage en lading waren prima.

Volgende stap t.z.t. maar is de rem schakelaar vervangen.

Bert




 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an galand    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 26.01.2011 um 17:20 Uhr   
Hoi Bert,

Balen van die versnellingsbak. Heb je niet iemand met een diagnoseapparaat om de boel uit te lezen? Mogelijk dat deze het defect aanwijst (als het electronisch te detecteren is)

Wat betreft accu: Jou auto werd volgens mij zelfs uitgeleverd met slechts een 46Ah accu, waarbij je kon kiezen voor een zwaardere. De V6 heeft standaard de 62Ah accu en die kon dan naar 76Ah opgewaardeerd worden.

Succes verder met zoeken!
gr. Jeroen

--
Finally knowing....
....that nobody knows....

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an JKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenvorschüler
Forenvorschüler
Beiträge: 13
User seit 24.03.2008
 Geschrieben am 26.01.2011 um 19:37 Uhr   
Hoi Bert, ik heb zelf een slk uit 2001 en had hetzelfde probleem ik kreeg hem dus helemaal niet meer uit de p-stand wat ik ook probeerde!
Na enig speurwerk op internet kreeg ik het idee dat het aan de remlichtschakelaar zou kunnen liggen en dit was ook het geval.
wat je moet doen: de plastic plaat boven je rem/gaspedaal demonteren (4 schroefjes!) dan zie je bij je rempedaal de remlichtschakelaar zitten die haal je los hier zitten twee stekkers aan één is voor je remlichten maar die andere is om een signaal naar je versn.hendel te geven zodat hij uit P wil zodra je je voet op de rem zet! stekker er af en erweer op (misschien een beetje schoonmaken) en als je mazzel hebt doet hij het weer! bij mij in elk geval wel, anders kun je altijd nog een nieuwe halen maar volgens mij ligt het er gewoon aan dat hij geen goed contact maakt want er kan weinig aan kapot gaan. Ongelooflijk dat zo'n groot probleem (je zal maar ergens onderweg staan,de mijne stond gelukkig in de garage thuis) zo''n kleine oorzaak heeft.
Er is trouwens een noodoplossing! bij mijn 2001 model en ik denk ook bij jou 2002 slk zit bij de versnellingspook een klepje (onder de twee!) als je daar inschijnt met een lampje dan zie je een palletje als je die met een schroevendraaier naar voren duwt komt hij vrij uit de P! (notverriegelung)
Ik zou zeggen aan de slag ! kwestie van 10 minuten!!!
ben benieuwd!!
gr. Aize

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an fireblade    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   galand

Schreiberlevel:
Forenquartaner
Forenquartaner
Beiträge: 121
User seit 22.06.2008
 Geschrieben am 26.01.2011 um 20:16 Uhr   
Hoi Aize,

Ja ik kom er inderdaad steeds meer achter heel vervelend die storingen ik heb zo,n 4 MBs versleten maar heb dit soort problemen er nooit mee gehad.

Ga morgen even een nieuwe schakelaar halen denk dat ik er maar meteen twee (reserve) neem zo duur zijn ze niet.
Hopelijk heb ik dan ook meteen dat ESP/BAS probleem weer voor elkaar.

Ja inderdaad met een potloodje o.i.d. kun je hem ook uit P krijgen heb ik pas gisteren in m,n handleiding gelezen, terwijl ik het ergens in m,n achterhoofd wel wist, echt wel super stom van mijzelf.

Ik laat het wel even weten hoe de soap afloopt

Gr. Bert


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an galand    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   galand

Schreiberlevel:
Forenquartaner
Forenquartaner
Beiträge: 121
User seit 22.06.2008
 Geschrieben am 26.01.2011 um 22:59 Uhr   


JKA schrieb:
Hoi Bert,

Balen van die versnellingsbak. Heb je niet iemand met een diagnoseapparaat om de boel uit te lezen? Mogelijk dat deze het defect aanwijst (als het electronisch te detecteren is)

Wat betreft accu: Jou auto werd volgens mij zelfs uitgeleverd met slechts een 46Ah accu, waarbij je kon kiezen voor een zwaardere. De V6 heeft standaard de 62Ah accu en die kon dan naar 76Ah opgewaardeerd worden.

Succes verder met zoeken!
gr. Jeroen

--
Finally knowing....
....that nobody knows....



Hoi Jeroen,

46Ah? heel vreemd, ik ben gelijk is gaan kijken maar je hebt inderdaad gelijk. overigens wel een zielig accuutje voor zoveel elektra in de SLK nou denk ik dat het geen kwaad kan om er een zwaardere accu in te hebben.
Er zat ook een 75Ah in misschien gekozen door de vorige eigenaar hopelijk Is de dynamo ook aangepast zou ik de Amp is moeten meten in ieder geval was het voltage 14,3 V bij stationair draaiende motor (geen gebruikers aan) neem aan dat het dan wel goed gaat.

Paar maanden terug is alles uitgelezen kosten 30 Euro maar kreeg er helaas geen uitdraai van maar slechts een mondelinge mededeling dat mogelijk de Cam computer van +- 1000 euro. stuk zou kunnen zijn maar dat geloof ik dus echt niet.
zelf heb ik nog e.e.a. nagekeken K40 en de koeler van de processor etc. allemaal prima in orde.
Ga nu de rem schakelaar nog vervangen en dan zie we wel weer.

Gr Bert





Gr Bert



 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an galand    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   galand

Schreiberlevel:
Forenquartaner
Forenquartaner
Beiträge: 121
User seit 22.06.2008
 Geschrieben am 31.01.2011 um 17:49 Uhr   
Vervolg.
Vandaag de rem schakelaar vervangen dus de pook komt gelukkig weer gewoon uit de parkeer stand, ik weet alleen nog niet of hierdoor tevens het esp/bas probleem is opgelost, meestal ging dit pas na zo,n 20/25km branden. Morgen moet ik een eindje verder weg dus dan zie ik wel of het geholpen heeft.

Overigens bij mij waren het niet slechts 4 schroefjes om bij de rem schakelaar te komen ook het lichtschakelaar-moduul, motorkap handel(kabel) en zo,n test aansluiting moest ik los maken.

Werkruimte die je hebt is wat krap, en aangezien ik helaas niet meer zo lenig ben als vroeger, duurde het toch nog wel een uurtje of 2 voordat ik het voor elkaar had maar het was beslist de moeite waard probleem opgelost voor nog geen 12 euro.

Bert

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an galand    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :674
Mitglieder:    0
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.402.708

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm