| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Even voorstellen en 2 vragen |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: frisch geschlüpft
Beiträge: 1
User seit 24.10.2010
| Geschrieben am 24.10.2010 um 17:03 Uhr  
| Sinds augustus 2010 zijn wij in het bezit van een zilverkleurige Mercedes SKL230 compressor uit 2000. Het is een model van voor de facelift. De auto is voorzien van veel opties zoals airco, cruise control en navigatie. De auto wordt als 2e auto gebruikt voor woon-werk verkeer en plezierritjes. Voor de SLK hadden we een BMW Z3 1.9 uit 1996, deze beviel ook goed maar na 4 jaar was het tijd voor iets anders, liefst met een metalen cabrio dak.
Een Z3 en een SLK zijn m.i. totaal verschillende auto’s met name afwerking en rijbeleving, maar natuurlijk ook de vormgeving. De afwerking en het gevoel van degelijkheid vind ik bij de SLK veel beter dan bij de Z3. Naast de auto’s voor dagelijks gebruik hebben we ook nog 2 klassiekers waaronder een Mercedes 300SL uit 1986. Bij gelegenheid willen we graag een keer meedoen aan een toertocht, bij voorkeur in het noorden of oosten van het land. Wij wonen zelf in een dorpje in zuid-oost Groningen.
Nu de 2 vragen;
Als de motor wordt gestart bij koude motor en met de motorkap open is er een soort ruis hoorbaar. Na enkele minuten verdwijnt dat geluid. Volgens de garage (Bovag garantie) is dit normaal en wordt dit geluid veroorzaakt door het aanzuigen van extra lucht tijdens het warmdraaien, dit ivm het voldoen aan emissie eisen.
De keuzehendel van de automaat ondervindt veel weerstand als deze van D in N wordt geplaatst. De garage bevestigt dat dit zwaar gaat, maar geeft aan dat dit normaal is.
Ik zou graag van de forumleden willen weten of beide zaken inderdaad normaal zijn, misschien bestaat de mogelijkheid om te vergelijken met een andere SLK 230 automaat in de regio zuid-oost Groningen.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an SLK-230Harma Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| Geschrieben am 24.10.2010 um 18:09 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von JKA am 24.10.2010 um 18:15 Uhr ]
SLK-230Harma schrieb:
De keuzehendel van de automaat ondervindt veel weerstand als deze van D in N wordt geplaatst.
Van DRIVE naar N(eutraal) gaat natúúrlijk zwaar! De SLK wil RIJDEN....
Maar zonder gekheid: Welkom op het forum. Ik wens jullie heel veel plezier met de SLK!
Ik heb de Z3 eens vvor een 1 op 1 vergelijk gehad met de SLK. Allebei zijn ze top maar de conclusie was dat je ze eigenlijk niet kan vergelijken. Het zijn beide 2-zits cabrio maar daarmee houd het op. De Z3 zit meer op 1 lijn met de Audi TT van de eerste generatie.
Wat betreft de vragen: Het extra geluid bij koud starten klopt! Daar hebben de 200K en 230K "last" van maar is zoals het hoort!
Voor de automaat zou ik eens kijken of er nog de oude olie inzit. Mocht dat zo zijn dan kan een keer spoelen/verversen verbetering geven.
Groet Jeroen
--
Finally knowing....
....that nobody knows.... | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an JKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 33
User seit 01.07.2010
| Geschrieben am 24.10.2010 um 22:01 Uhr  
| Welkom!
Zelf woon ik in Een (vlakbij Norg). Dus redelijk in de buurt van jullie. Ik heb een blauw/zwarte 230 Kompressor.
Het geluid wat je hoort is normaal. Het is de kompressor die via een klep extra lucht in het uitlaatsysteem blaast. Een milieumaatregel dus.
Het zwaar gaan van de pook, daar kan ik je geen antwoord op geven. Ik heb een handbak namelijk. Als dit echt heel zwaar gaat lijkt me dit niet normaal.
--
"Vrijheid is een volgetankte Mercedes" | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Paul Snip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 116
User seit 11.11.2008
| Geschrieben am 24.10.2010 um 22:09 Uhr  
| Welkom op dit forum. Fijn te lezen dat de Groningse wegen weer opgesierd worden met een mooie SLK.
Jullie verzoek om een vergelijk had ik graag ingewilligd ware het niet dat we onze 230K sinds een dik half jaar hebben omgeruild voor een nieuw model SLK350. Ik hoop voor jullie dat iemand reageerd echter er zijn niet zoveel SLK rijders uit het noorden des lands op dit forum.
Wat ik mij nog herinner gaat het vrij zwaar van D naar N maar ook andersom of van N naar R. Mogelijk kan het helpen de versnellingsbak olie te verversen zoals Jeroen al voorsteld.
De ruis is mij destijds niet opgevallen. Wel dat bij een koude motor de versnellingsbak vrij laat opschakeld, maar dat heeft te maken met het daardoor sneller opwarmen van de motor/katalysator i.v.m. de emissie.
Ten aanzien van een eventuele toertocht: vanuit het noorden is de dichtstbijzijnde de Gelderland toer welke in het voorjaar wordt verreden. Ook is er de Zuid-Hollandse eilanden rit.
Ik kan mij herinneren dat user DjeeDjee in januari 2009 een bijeenkomst heeft geregeld bij MB dealer Wensink in Hoogeveen alleen is deze als gevolg van te weinig deelnemers (slecht weer, niet echt het SLK seizoen) helaas niet door gegaan. Ik hoop stilletjes dat deze bijeenkomst alsnog een keer door gaat maar dan in het voorjaar
gr. Theo | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Auto-maat Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 33
User seit 01.07.2010
| | |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :940 Mitglieder: 11 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|