.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Even voorstellen en 2 vragen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
frisch geschlüpft
frisch geschlüpft
Beiträge: 1
User seit 24.10.2010
 Geschrieben am 24.10.2010 um 17:03 Uhr   
Sinds augustus 2010 zijn wij in het bezit van een zilverkleurige Mercedes SKL230 compressor uit 2000. Het is een model van voor de facelift. De auto is voorzien van veel opties zoals airco, cruise control en navigatie. De auto wordt als 2e auto gebruikt voor woon-werk verkeer en plezierritjes. Voor de SLK hadden we een BMW Z3 1.9 uit 1996, deze beviel ook goed maar na 4 jaar was het tijd voor iets anders, liefst met een metalen cabrio dak.
Een Z3 en een SLK zijn m.i. totaal verschillende auto’s met name afwerking en rijbeleving, maar natuurlijk ook de vormgeving. De afwerking en het gevoel van degelijkheid vind ik bij de SLK veel beter dan bij de Z3. Naast de auto’s voor dagelijks gebruik hebben we ook nog 2 klassiekers waaronder een Mercedes 300SL uit 1986. Bij gelegenheid willen we graag een keer meedoen aan een toertocht, bij voorkeur in het noorden of oosten van het land. Wij wonen zelf in een dorpje in zuid-oost Groningen.

Nu de 2 vragen;
Als de motor wordt gestart bij koude motor en met de motorkap open is er een soort ruis hoorbaar. Na enkele minuten verdwijnt dat geluid. Volgens de garage (Bovag garantie) is dit normaal en wordt dit geluid veroorzaakt door het aanzuigen van extra lucht tijdens het warmdraaien, dit ivm het voldoen aan emissie eisen.

De keuzehendel van de automaat ondervindt veel weerstand als deze van D in N wordt geplaatst. De garage bevestigt dat dit zwaar gaat, maar geeft aan dat dit normaal is.

Ik zou graag van de forumleden willen weten of beide zaken inderdaad normaal zijn, misschien bestaat de mogelijkheid om te vergelijken met een andere SLK 230 automaat in de regio zuid-oost Groningen.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an SLK-230Harma    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 24.10.2010 um 18:09 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von JKA am 24.10.2010 um 18:15 Uhr ]



SLK-230Harma schrieb:
De keuzehendel van de automaat ondervindt veel weerstand als deze van D in N wordt geplaatst.

Van DRIVE naar N(eutraal) gaat natúúrlijk zwaar! De SLK wil RIJDEN....
Maar zonder gekheid: Welkom op het forum. Ik wens jullie heel veel plezier met de SLK!
Ik heb de Z3 eens vvor een 1 op 1 vergelijk gehad met de SLK. Allebei zijn ze top maar de conclusie was dat je ze eigenlijk niet kan vergelijken. Het zijn beide 2-zits cabrio maar daarmee houd het op. De Z3 zit meer op 1 lijn met de Audi TT van de eerste generatie.

Wat betreft de vragen: Het extra geluid bij koud starten klopt! Daar hebben de 200K en 230K "last" van maar is zoals het hoort!
Voor de automaat zou ik eens kijken of er nog de oude olie inzit. Mocht dat zo zijn dan kan een keer spoelen/verversen verbetering geven.

Groet Jeroen

--
Finally knowing....
....that nobody knows....

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an JKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Paul Snip

Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 33
User seit 01.07.2010
 Geschrieben am 24.10.2010 um 22:01 Uhr   
Welkom!

Zelf woon ik in Een (vlakbij Norg). Dus redelijk in de buurt van jullie. Ik heb een blauw/zwarte 230 Kompressor.

Het geluid wat je hoort is normaal. Het is de kompressor die via een klep extra lucht in het uitlaatsysteem blaast. Een milieumaatregel dus.

Het zwaar gaan van de pook, daar kan ik je geen antwoord op geven. Ik heb een handbak namelijk. Als dit echt heel zwaar gaat lijkt me dit niet normaal.

--
"Vrijheid is een volgetankte Mercedes"

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Paul Snip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Auto-maat

Schreiberlevel:
Forenquartaner
Forenquartaner
Beiträge: 116
User seit 11.11.2008
 Geschrieben am 24.10.2010 um 22:09 Uhr   
Welkom op dit forum. Fijn te lezen dat de Groningse wegen weer opgesierd worden met een mooie SLK.

Jullie verzoek om een vergelijk had ik graag ingewilligd ware het niet dat we onze 230K sinds een dik half jaar hebben omgeruild voor een nieuw model SLK350. Ik hoop voor jullie dat iemand reageerd echter er zijn niet zoveel SLK rijders uit het noorden des lands op dit forum.

Wat ik mij nog herinner gaat het vrij zwaar van D naar N maar ook andersom of van N naar R. Mogelijk kan het helpen de versnellingsbak olie te verversen zoals Jeroen al voorsteld.

De ruis is mij destijds niet opgevallen. Wel dat bij een koude motor de versnellingsbak vrij laat opschakeld, maar dat heeft te maken met het daardoor sneller opwarmen van de motor/katalysator i.v.m. de emissie.

Ten aanzien van een eventuele toertocht: vanuit het noorden is de dichtstbijzijnde de Gelderland toer welke in het voorjaar wordt verreden. Ook is er de Zuid-Hollandse eilanden rit.

Ik kan mij herinneren dat user DjeeDjee in januari 2009 een bijeenkomst heeft geregeld bij MB dealer Wensink in Hoogeveen alleen is deze als gevolg van te weinig deelnemers (slecht weer, niet echt het SLK seizoen) helaas niet door gegaan. Ik hoop stilletjes dat deze bijeenkomst alsnog een keer door gaat maar dan in het voorjaar

gr. Theo

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Auto-maat    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Paul Snip

Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 33
User seit 01.07.2010
 Geschrieben am 25.10.2010 um 21:45 Uhr   
We kunnen hier zelf ook wel een tocht uitzetten hoor! Ff wachten op een beetje mooi weer. Genoeg mooie weggetjes hier.

--
"Vrijheid is een volgetankte Mercedes"

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Paul Snip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :940
Mitglieder:  11
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.387.054

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Kannst Du die Entscheidung des DFB, zum Ausrüster Nike zu wechseln?

Ja, wer das beste Angebot abgibt, soll den Zuschlag erhalten
Nein, aus Tradition bin ich gegen den Wechsel
Nein, beim DFB kommt für mich nur ein deutscher Sportartikelhersteller in Frage
Für mich ist das nicht wichtig

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm