| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: vandaag gesleuteld en eea opgelost. |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 146
User seit 23.05.2010
| Geschrieben am 22.10.2010 um 19:39 Uhr  
| hoi,
vandaag maar eens de paravaan verwijderd , voor diegenen die niet weten wat dat is dat is het stuk kunststof tussen je voorruit en motorkap waar je ruitenwissers door heen komen, waarom heb ik dit gedaan? omdat na een regenbui het water bij de voeten van de bijrijder naar beneden sijpelt omdat dit nl niet afgevoerd werd zoals hoort.
er zitten nl twee afvoertjes aan beiden zijden die vrij snel verstoppen in deze tijd van het jaar door vallend blad en adn neemt het water de makkelijkste weg, gevolg matten nat en zelfs de isolatie is nat en ligt nu te drogen. het ergste is dat daar ook het bose sound systeem zit en dus ook nat zou kunnen worden.
ik zou een ieder aanraden om deze kanalen regelmatig schoon te maken.
verder merkte ik dat als ik in stilstand gas gaf bij ruim 4000 toeren de motor in hield, daarom de luchtmassa meter verwijderd en schoon gemaakt met remmenreiniger, probleem was daarna niet weg dus maar eens een rit gemaakt en op zijn staart getrapt.
probleemloos over de 5000 toeren heen is dus waarschijnlijk een soort beveiliging dat in stilstand de toeren niet te hoog gaan.
ik hoop dat jullie wat aan deze topic hebben.
gr
Rob | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an roanmarada Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 15
User seit 15.02.2010
| Geschrieben am 22.10.2010 um 22:45 Uhr  
| Rob,
dank voor de tips.
Ik zag laatst bij het goed schoonmaken dat inderdaad de beide afvoeren aan de zijkant (onderzijde voorruit) snel verstopt raken.
Regelmatig in de hersft is zeker aan te bevelen.
Verder heb ik maar eens de onderzijde van de wielkasten schoongemaakt: daar kwam toch een hoop modder en zand vandaaag !
Regelmatig schoonmaken is een must anders zal het sneller gaan roesten.
Thanks
Jos | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an SLK320-Jos Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 107
User seit 30.07.2010
| Geschrieben am 23.10.2010 um 14:41 Uhr  
| Ik ben vandaag ook bezig geweest aan mijn SLK. Ik wilde de onderkant wel eens controleren. Aan de voorkant bij de motor zit een dikke metalen plaat ter bescherming van het carter. Deze plaat was erg verroest. Ik heb de plaat gedemonteerd en schoongemaakt, ontvet en weer zwart gespoten met een zinklegering.
toen deze plaat eraf was zag ik dat het carter erg nat wat. De bouten gecontroleerd en de meeste zaten iets los en 2 werden er vermist !! De zaak weer vastgedraaid en 2 nieuwe carterbouten gemonteerd. Daarna schoongemaakt en de plaat weer vastgeschroefd.
Volgende week mijn winterbanden monteren, dan heb ik weer wat comfort terug
Johan | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an yomusic Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| Geschrieben am 23.10.2010 um 20:51 Uhr  
|
roanmarada schrieb:
verder merkte ik dat als ik in stilstand gas gaf bij ruim 4000 toeren de motor in hield, daarom de luchtmassa meter verwijderd en schoon gemaakt met remmenreiniger, probleem was daarna niet weg dus maar eens een rit gemaakt en op zijn staart getrapt.
Klopt! Dit is de beveiliging.
Groet Jeroen
--
Finally knowing....
....that nobody knows.... | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an JKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1102 Mitglieder: 3 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|