De SLK is boven de nummerplaat op de achterklep voorzien van een kunststof strip.
Als je de klep opent pak je deze vast waardoor de strip wat beweegt en door vuil tussen de strip en lak ontstaat er schade aan het lak.
Bij het schoon maken van de auto om deze te gaan stallen viel me op dat boven de nummerplaat wat roest sporen zaten.
Het zat niet in de lak en kon het wegpoetsen.
Heb toen de strip gedemonteerd en onder deze bleek wel degelijk roest te zitten.
Heb deze behandeld en omdat het onder de strip zit zie je er gelukkig niets van.
Heeft iemand anders dit probleem ook reeds geconstateerd?
Ik kan me haast niet voorstellen dat ik de enige ben, ik gebruik de auto heel weinig (ong. 1.000 km per jaar) en hij staat gestald in een droge verwarmde garage.
Alec.
Ik had dit ook, m'n SLK is van juni 2001.
Mercedes-Benz Gent heeft dit kosteloos hersteld.
Net als de roestvorming aan de binnenkant van de spatborden.
Blijkbaar is de plaatkwaliteit een pijnlijk punt bij de SLK en de C-klasse van die periode (de roestvorming komt van binnenuit en niet ten gevolge van externe factoren...)
Bij de spatborden heb ik geen probleem, maak deze geregeld schoon, ook wordt de auto niet in de winter gebruikt, dus geen strooizout problemen.
De roest onder de strip komt niet van binnen uit, het is duidelijk te zien dat het van slijtage komt.
Alec
Mijn SLK is van 1997, staat buiten. Heb gelukkig nog geen roest kunnen constateren.
Is het probleem niet wanneer een auto in een garage staat, waar de ventilatie niet voldoende is er eerder roestvorming kan optreden. Enige tijd gelden kon ik een SLK kopen welke van begin in een garage heeft gestaan. Daar zaten ernstige roest plekken op de velsranden van de achter spatborden.
Een carport schijnt het ideaalst te zijn, helaas moest die bij mij van de gemeenten weg.
helemaal mee eens, ventilatie is erg belangrijk.
daarom is de garage ook voorzien van mechanische ventilatie en wordt de auto ook niet nat weggezet.
de verwarming staat dan ook alleen maar aan om te voorkomen dat het er muf en vochtig wordt.
verder is ook nergens roest geconstateerd.
je kan deze roest plekjes ook alleen maar vinden als je de strip van de klep haalt.
alec
Dit is inderdaad een bekend probleem bij de R170. In de meeste gevallen wordt dit door de MB dealer kostenloos gerepareerd. Zie ook de reactie van Fré.
--
De ideale auto: SLK 55 AMG for fun. C 63 AMG voor dagelijks gebruik