Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 29
User seit 25.08.2009
| Geschrieben am 30.07.2010 um 15:20 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von bierrico am 30.07.2010 um 15:24 Uhr ]
Als ik volgas geef met name boven de 4500 toeren dan houd de motor opeens in en is mijn vermogen voor een groot deel kwijt
De slk trekt dan niet meer snel op zoals normaal wel mogelijk moet zijn met 200 pk.
De auto is laatst ook al eens uitgelezen bij een Mercedes dealer voor een probleem met het dak alleen ik had toen ook nog naar dit probleem gevraagd en daar konden ze met het uitlezen niks over vinden...
De auto stinkt trouwens ook behoorlijk naar benzine maar hij lekt niet.
Wat kan dit zijn? | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an bierrico Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| Geschrieben am 30.07.2010 um 23:04 Uhr  
| Even alle rubberenslangen nakijken of er nergens scheurtjes aanwezig zijn!
Ik zelf al meegemaakt met mijn andere MB.(1.7CDI) Maxim 100km/h geen kracht meer!! Bij MB vonden ze het niet, dan bij een vriend garagehouder geweest, twee dagen zitten te zoeken. Bij hem de computer aangesloten gaf foutmelding maar kon niet effectief zeggen waar het probleem zich bevond. Luchtmassameter, sensoren, onderdrukventielen, allemaal vervangen zonder resultaat!!!!
Toevallig vonden wij een heel klein scheurtje in een onderdruk slangetje die de commando moet geven om bij een bepaald toerental de Turbo in te schakelen.
Gans het probleem was opgelost. Bij Mb gaan ze te snel over op vernieuwen van onderdelen, natuurlijk alle leidingen controleren is een heel werk.
Gr. Marc
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an rietje Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 33
User seit 01.07.2010
| Geschrieben am 31.07.2010 um 14:35 Uhr  
| Dat inhouden ligt hoogstwaarschijnlijk aan de Luchtmassameter. Een nieuwe van Pierburg kost iets van 80 euro. Daarna rijdt de auto weer als nieuw. Op dit forum wordt er genoeg over geschreven.
De benzinelucht heb ik ook gehad. Ook geen lekkage. Dan moet je even onder de auto kijken. Daar zit een plastic afdekking voor het rechter achterwiel. Hieronder zit de benzinepomp en het benzinefilter. Ook zit hier een damp opvangvaatje. Daar zit een stukje slang op dat scheurt. Gewoon vervangen door een stukje 8mm brandstofslang en het probleem is opgelost.
Succes!
--
"Vrijheid is een volgetankte Mercedes" | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Paul Snip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 29
User seit 25.08.2009
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| Geschrieben am 08.08.2010 um 15:39 Uhr  
|
Blitzen Benz schrieb:
Hoi,
Zelf heb ik dit zo af en toe ook, volgens mij zou dit een soort bescherming van de motor zijn (toerenbegrenzer). De Duitsers spreken dacht ik van 'leerlauf'.
Groet Peter
Hoi Peter,
Dit is alleen bij stilstaan en dan gas geven..... Als je rijd moet hij de begrenzer in kunnen vliegen!
gr.
--
Finally knowing....
....that nobody knows.... | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an JKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 29
User seit 25.08.2009
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| Geschrieben am 27.09.2010 um 18:15 Uhr  
|
bierrico schrieb:
Nou vandaag maar even langs de Mercedes garage geweest en laten uitlezen nu blijkt het de luchtmassasensor te zijn. De kosten zijn € 840,00 euro inclusief het vervangen van een remsensor die al een tijdje stuk was! Ik hoop nu dat het eens over is met de dure reparaties 2 maand terug al de kat en nu dit weer
LMM van Pierburg kost € 89,- Inbouwen doe je in een half uurtje.
http://www.mbslk.de/modules.php?name=News&file=article&sid=786
Bij een tarief van €110,- ben je dus inclusief misschien wat uitlezen €200,- kwijt!
Ik weet zo snel niet wat je zou moeten rekenen voor de remsensor en montage maar die zal geen €640,- zijn....
Mits er verder geen onderbouwing op de factuur staat en/of er andere dingen gedaan zijn zou ik nog eens terug gaan bij je dealer
Groet Jeroen
--
Finally knowing....
....that nobody knows.... | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an JKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|