Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
 Beiträge: 146
User seit 23.05.2010
 | |
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
 Beiträge: 146
User seit 23.05.2010
 | |
 |
Affiliate-Anzeigen:
|
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
 Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
 | |
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
 Beiträge: 146
User seit 23.05.2010
 | Geschrieben am 17.06.2010 um 14:20 Uhr  
| bedankt , maar ben net bij mercedes dealer geweest en de werkplaatschef zegt dat de pre fl er geen last van kan hebben omdat de olie uit het stekkertje kan lopen en niet de kabelboom in!!!
hij is persoonlijk ff wezen kijken
wat nu te geloven?
gr
Rob
--
hallo, mijn naam is Rob Waardenburg uit Hellevoetsluis, ik ben de trotse eigenaar van een SLK van 1997 in de kleur donkerblauw . na diverse cabrio's gehad te hebben vind ik dit de beste tot nu toe. foto's volgen nog. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an roanmarada Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
 |
Affiliate-Anzeigen:
|
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
 Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
 | |
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
 Beiträge: 146
User seit 23.05.2010
 | Geschrieben am 17.06.2010 um 16:32 Uhr  
| nou ik gooi er wel 30 of 40 euro tegen aan om ellende te voorkomen lijkt me.
beter nu iets uitgeven als ellende achteraf.
thanks
gr
--
hallo, mijn naam is Rob Waardenburg uit Hellevoetsluis, ik ben de trotse eigenaar van een SLK van 1997 in de kleur donkerblauw . na diverse cabrio's gehad te hebben vind ik dit de beste tot nu toe. foto's volgen nog. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an roanmarada Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
 |
Affiliate-Anzeigen:
|
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE

Schreiberlevel: Forenritter
 Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
 | Geschrieben am 18.06.2010 um 22:50 Uhr  
| Hallo Rob,
Mede door jou bijdrage werd ik ook ongerust daar ik zondag voor twee weken op vakantie ga richting Oostenrijk en Italië.
De kabel kost 20,50 ex. maar ze adviseren ook de magneetventiel meteen te vervangen omdat deze de oorzaak is van het probleem.
Had mazzel was allemaal op voorraad en kon alles nog net vanmiddag laten vervangen. Het was mooi op tijd volgens de monteur daar deze al begon te lekken en de mijne is van 2001 en heeft 76 dzd. gelopen.
Ga nu gerust op vakantie!
Groetjes,
Richard
--
*It's nice to be important but it's more important to be nice!* | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
 Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
| Geschrieben am 18.06.2010 um 23:06 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Henk am 18.06.2010 um 23:18 Uhr ]
mmm als ik dit allemaal zo lees, maak ik mij zorgen. Mijn SLK is van 2000 en is de facelift-versie en heeft 78.000 kilometers gereden.
Ik vraag me af waarom er vanuit de delaer geen preventieve actie is of komt. Wacht eens even...... die zien mij en anderen natuurlijk liever € 1.500 aan reparatiekosten aftikken.
Richard, waar heb jij dit laten doen?
Groeten,
Henk | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Henk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
 |
Affiliate-Anzeigen:
|
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
 Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
 | Geschrieben am 19.06.2010 um 07:24 Uhr  
| Heren (en dames)
Hou er rekening mee dat er voor de FL en de pre-FL verschillende kabels nodig zijn. Van de FL ligt deze op voorraad bij MB. Voor de Pre-FL niet. Deze kun je weer via het forum (kleinanzeichen) bestellen of zelf samenstellen.
War Richard schreef over het magneetventiel klopt als een bus. Deze is de uiteindelijke veroorzaker van de olielekkage. Controle en indien nodig vervangen is hier verstandig. In de gebruikaanwijzing staat dat deze zelfdichtend is maar onze Duitse vrienden discuseren over het al dan niet toepassen van een afdichtmassa.
Voor de (toekomstige) 320'ers onder ons: Ook deze heeft een klein probleempje met grote gevolgen waar ook een oplossing voor is!
De clips waarmee de radiator aan de bovenbrug is vastgezet kunnen losraken. Meestal gebeurd dit bij auto's die regelmatig op snelheid worden gereden. Als de clips weg zijn hangt de radiator los en kan/gaat deze naar achter schuiven. Uiteindelijk eindigt deze tegen de poulies op het motorblok met alle gevolgen van dien. Indien je niet of nooit onder de kap kijkt zul je dit nooit opmerken!
Hiervoor zijn er echter nieuwe metalen clips te koop welke wel blijven zitten. Ook dit kost je al gauw €10,00.....
@ Henk:
Dit alles is bekend bij MB en staat in hun databank. Schijnbaar komt echter niet alles naar voren als de auto in de computer wordt ingevoerd... Dat mag je een gebrek bij de ICT-afdeling noemen. Dat niet alle monteurs het weten ligt aan vaak aan het gebrek aan toewijding.
Toewijding die je zeker mag verwachten bij een uurprijs van €92,- excl BTW
Groet Jeroen
--
Finally knowing....
....that nobody knows.... | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an JKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
 Beiträge: 146
User seit 23.05.2010
 | |
 |