Beitrag von:
... ist OFFLINE

Schreiberlevel: Forenabiturient
 Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
 | Geschrieben am 08.05.2010 um 13:37 Uhr  
| Hoi,
Afgelopen donderdag, op weg naar mijn werk, wilde mijn airco niet meer koelen ('99 SLK230). 's Middags deed hij het gewoon weer, maar gisteren kwam er alleen nog maar warme lucht uit de ventilatieroosters. De blazer doet het gewoon, wel af en toe een lichte fluittoon op hogere standen.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak is en wat mij te wachten staat aan onkosten? Maandag bel ik even met Wensink overigens, ik wil het snel verholpen hebben
Groeten Peter | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Blitzen Benz Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel: Diplomforenuser
 Beiträge: 1344
User seit 22.04.2008

 | |
 |
Affiliate-Anzeigen:
|
|
 |
Beitrag von:
 User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 09.05.2010 um 09:09 Uhr  
| Peter,
Ik heb het zelfde met mijn peugeot gehad. Deze blies ook alleen warme lucht. Klachten komen meestal als gevolg van onvoldoende of verouderde vloeistof. De airco moest toen met vloeistof worden bijgevuld en worden schoongemaakt. Gelukkig viel dat in de garantie periode.
Groet,
Wim | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
 Beiträge: 12
User seit 24.03.2010
| Geschrieben am 09.05.2010 um 11:21 Uhr  
| Dit heb ik vorig jaar gehad met mijn C
Ik had pech, hij verloor zijn koelmiddel, lekkage in de condensor, lek
Was even bijna 1000 pleur lichter voor een reparatie. (nieuw condensor)
Zonder koelmiddel doet hij het niet echt
Je moet hem dus een laten controleren bij een dealer of iemand die veel met airco's werkt. (Hilversum zit een goede heb ik begrepen)
Die controleren je systeem en doen er een fluorieserende vloeistof in om het geheel op lekkage te checken.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an frank_b Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
 |
Affiliate-Anzeigen:
|
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE

Schreiberlevel: Forenabiturient
 Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
 | |
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
 Beiträge: 1689
User seit 25.10.2007
| Geschrieben am 09.05.2010 um 16:23 Uhr  
| Hallo, in tegenstelling tot een koelast verliest een auto altijd iets vloeistof door de koppelingen van de airco leidingen, dit laat zich niet vermijden.
Er zou om de twee jaar een check-up gedaan moeten worden.
Daarbij wordt de oude vloeistof afgezogen en gewogen.
Daaruit kan men zien hoeveel er verloren is gegaan, vervolgens wordt het systeem opnieuw gevuld.
Ik heb begrepen dat te weinig vloeistof schade aan de airco compressor kan veroorzaken.
Ik heb onlangs mijn versnellingsbak olie laten verversen (volgens de Tim Eckhard methode), tevens de achterasolie laten verversen en daarbij de airco
laten nakijken, vandaar de info.
Het vervangen van de airco vloeistof was niet duur zo´n 65 €.
Mijn SLK350 heeft onlangs de 200000 km overschreden vandaar dat ik versnellingsbak en achteras olie heb laten vervangen, dit was nog nooit gebeurd (SLK350 mit 7G versnellingsbak). | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an antoine1911 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
 |
Affiliate-Anzeigen:
|
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
 Beiträge: 12
User seit 24.03.2010
| Geschrieben am 09.05.2010 um 17:15 Uhr  
| Dat heb je goed begrepen dat het koelmiddel langzaam verdwijnt.
Misschien heb je geluk en hoeven ze hem alleen bij te vullen, 65 eur is idd een stuk beter
Zet hem iig niet meer aan, wanneer er te weinig koelmiddel inzit gaat hij inderdaad stuk.
Voor alle airco's geld het volgende:
Minimaal eenmaal per maand een poosje laten draaien (voor de smering van de onderdelen)
Bij de grote beurt even het nivo laten controleren van het koelmiddel bij weinig gebruik zeker eenmaal in de twee jaar.
Helaas kun je niet zien dat hij lekt, koelmiddel verdampt, bij vermoeden van lekkage stoppen ze er een fluoriserende goedje bij en dan kun je wel direct zien als hij lekt. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an frank_b Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE

Schreiberlevel: Forenabiturient
 Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
 | |
 |
Affiliate-Anzeigen:
|
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE

Schreiberlevel: Forenabiturient
 Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
 | |
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE

Schreiberlevel: Forenabiturient
 Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
 | Geschrieben am 17.05.2010 um 20:54 Uhr  
| Soms zit het mee, vaak zit het tegen.
Men heeft de aircovloeistof vervangen, maar er zat nog ruim voldoende in (750/800). Conclusie was dan ook dat er géén lekkage in het systeem zit. Het ligt ook niet aan het hier goed bekende duoventiel dat onder de motorkap zit, deze is getest en oke bevonden.
Wat kapot schijnt te zijn is de regelunit van de airco, zeg maar de hele (draai+druk)knoppenwinkel die ook de scheiding links/rechts aanstuurt (opgegeven onderdeelnummer: MA 210 8303185, ik vind op internet echter ook 170 8300785, ga ik nog navragen). Helaas kost gemeld onderdeel nieuw maar liefst € 674,00 ex btw en montage, inclusief alles dus circa € 1.000,00
Wordt vervolgd...
Groet Peter
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Blitzen Benz Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
 |