| Linkblock
|  |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Interval AssystA en AssystB |
Beitrag von:
... ist OFFLINE

Schreiberlevel: Forensextaner
User seit 12.03.2009
| Geschrieben am 11.01.2010 um 01:23 Uhr  
| Hallo allemaal. Ik heb een SLK 230 Kompressor. Ik heb de auto nu bijna een jaar. Afgelopen mei 2009 heb ik de auto bij de dealer een AssystA beurt laten geven. Precies volgens het boekje want de AssystB heeft de vorige eigenaar keurig bij dezelfde dealer laten uitvoeren. Ik ga eind april voor een vakantie van 7 dagen naar Oostenrijk. Op dit moment heb ik nog ruim 7500 km. te rijden tot de volgende beurt. Met andere woorden, tegen de tijd dat ik op vakantie ga zal ik nog ongeveer 4000 km 'overhebben' tot de volgende beurt. Ik twijfel dus om de beurt voor of na de vakantie (van toch ruim 3000 km in totaal) te laten uitvoeren. De keuze wordt nog wat moeilijker als ik in de originele instruktieboekjes lees dat het aantal kilometer tussen een AssystA en AssystB 22.000 km is terwijl de dealer het over 15.000 km heeft. Is er iemand die weet wat het juiste aantal, te rijden, kilometers is? Kan iemand mij overigens adviseren over de uit te voeren AssystB voor of na de vakantie? De auto rijdt tot nu toe probleemloos. Het lijkt net of ie niet kapot kan, is natuurlijk grote onzin en de goden verzoeken maar om maar even aan te geven. Graag hoor ik wat advies en/of ervaringen. Ben benieuwd.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Nick Martinez Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|  |
Beitrag von:
... ist OFFLINE

Schreiberlevel: Forenabiturient
User seit 15.11.2007
 | Geschrieben am 11.01.2010 um 11:19 Uhr  
| Nick,
Zelf heb ik een onderhoudsplan getekend bij Wensink gebaseerd op 15.000km tussen de beurten. Na elke beurt wordt de interval in de km-teller dienovereenkomstig afgesteld. Vanaf 2.000km vóór de geplande beurt krijg je bij het starten een signaal.
Het is evenwel geen probleem om over de geplande kilometers heen te gaan, de auto blijft gewoon lopen Dit jaar was ik zo'n 1.600km 'te laat', met name omdat ik door vakanties behoorlijk veel meerkilometers had gereden en ik de APK-keuring gelijk met de beurt wilde laten uitvoeren. In jouw situatie had ik de assyst nà de vakantie gedaan.
Groeten Peter
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Blitzen Benz Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|  | Affiliate-Anzeigen:
| |  |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
User seit 26.10.2008
 | Geschrieben am 11.01.2010 um 21:31 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von JKA am 11.01.2010 um 21:36 Uhr ]
Hallo Nick,
Zeker bij zo'n klein verschil in km kun je natuurlijk het beste eerst op vakantie gaan! Heb je twijfel over iets dan kun je dat altijd even van te voren (laten) checken!
Hou er rekening mee dat de onderhouds intervallen van de fabrikant altijd aan de veilige zijde van de kilometers zullen zitten. Hierbij is al ingecalculeerd de verschillende rijstijlen, wegen, "behandelwijzes" etc.
Voor ik op vakantie ging vorige zomer heb ik even de remvloeistof vervangen. Bleek totaal overbodig. Was nog gewoon goed, maar ja dat weet je pas als je het eruit haalt
Volgens MB moet ik de bougies vervangen. Net voor de winter 2 stuks laten bekijken. Gingen er soepel uit en in. Geen slijtage en geen roetvoerming/verkleuring. Bij MB toch even een klus van +/-300 euri. ( totaal van Assyst B had volgens opgaaf gekomen op 1150,-)
Zoals bekend staat mijn auto altijd binnen (zeker met dit weer) en ook dat werkt positief op de levensduur. Als ik ga rijden hou ik het altijd heel rustig tot alle vloeistoffen op temperatuur zijn. Speelt allemaal mee.
Heb je zelf twijfels of gaat het je om de papiertjes bij inruil maak het dan simpel en houd je exact aan de kilometers (+/- een paar 100).
Voor de garantie hoef je het na 11jaar niet meer te doen Wist je trouwens dat de R170 een van de degelijkste autos is die MB ooit gemaakt heeft...
Groet
--
Finally knowing....
....that nobody knows.... | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an JKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|  |
Beitrag von:
... ist OFFLINE

Schreiberlevel: Forensextaner
User seit 12.03.2009
| Geschrieben am 11.01.2010 um 22:13 Uhr  
| Hallo JKA. Bedankt voor je antwoord. Nee, voor de papiertjes is het niet want deze auto is gewoon een blijvertje. De auto staat bij mij ook altijd binnen en net als jij ben ik erg voorzichtig met de eerste kilometers. Bovendien vraag ik, buiten een lekker spurtje op zijn tijd, nog niet de helft van het kunnen van de auto. Ik twijfel op dit moment nergens aan dus ga eerst maar lekker op vakantie. Maar weet jij waarom in de originele instruktie een interval van 22.000 km wordt genoemd? | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Nick Martinez Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|  | Affiliate-Anzeigen:
| |  |
Beitrag von:
... ist OFFLINE

Schreiberlevel: Forenstudent
User seit 25.09.2007
 | |  |
|
|
 | Wer ist online?