Een jaar lang hebben we in onze SLK 230 Kompressor automaat rondgereden. Dat smaakte naar meer en we hebben besloten de SLK 230 te verkopen en op zoek te gaan naar een SLK 280 of 350 automaat.
We hadden in Duitsland bijna een mooie SLK 350 gekocht totdat die op het laatste moment een storing bleek te hebben in de 7G-tronic automatische versnellingsbak. Er is een software-update gedaan en later is de automatische versnellingsbak van onderaf geopend. Er bleek zich een aantal afgebroken metaaldeeltjes in de olie te bevinden.
Nu zijn we een beetje huiverig geworden ten aanzien van deze automatische versnellingsbak. Deze SLK had nl. nog maar 38.000 km gelopen. Op het Duitse forum heb ik ook al een één en ander gelezen over de 7G-tronic. Deze schijnt zo hier en daar wat storingen te kennen.
Heeft iemand van jullie misschien ervaringen met de 7G-tronic? En mocht je een hebben, hoeveel kilometer heb je hier mee gereden, al dan niet met storingen?
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von antoine1911 am 05.12.2009 um 08:44 Uhr ]
Hallo, ik kan hier alleen van mijn eigen ervaringen met de 7G berichten.
Mijn SLK350 van 2004 heeft tot nu toe 188000 km gelopen en ik heb geen enkele storing gehad, zelf de voorgeschreven oliewisseling na 60000 km is volgens het onderhoudsboekje nooit gedaan, de bak schakelt nog steeds perfekt.
Ik ben wel van plan de olie bij 200000 km te wisselen.
Hartelijk dank voor je reactie. 188.000 km is niet niks. Blijkbaar kan het dus wel storingsvrij. Dat geeft weer wat vertrouwen. De 350 reed trouwens erg lekker en schakelde vrijwel onmerkbaar....tot aan de storing tenminste
Misschien niet teveel aantrekken van één bijdrage op het forum. Dan lijkt het net alsof er niet één goede 7G bestaat...........