Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
| Geschrieben am 29.09.2009 um 22:38 Uhr  
| Goedenavond samen,
Wellicht interessant om te weten: van mijn banden- en velgenleverancier kreeg ik het advies om in plaats van de standaard MB-remblokken over te stappen op blokken zonder ijzer. Concreet heeft dit bij mij geleid tot montage van EBC 'green stuff' blokken voor en achter.
De voordelen zijn dat er minder stof op de velgen komt (met name vóór goed te merken), de stof is daarnaast minder agressief waardoor blijvende aantasting van de velgen wordt voorkomen, en verder het remt gewoon net even wat beter (dit laatste heb ik nog niet kunnen verifiëren). Tot slot ziet het er ook wel geinig uit, zo van die groene blokken tussen de velgjes door
Groet Peter | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Blitzen Benz Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 482
User seit vor Apr. 03
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1683
User seit 25.10.2007
| Geschrieben am 30.09.2009 um 07:14 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von antoine1911 am 30.09.2009 um 07:15 Uhr ]
Hallo, dat kan ik alleen beamen, heb vroeger de greenstuff blokken gehad maar nu de redstuff omdat ik sinds enige maanden de SLK55 remmen op mijn 350 heb gemonteerd en daarvoor bestaan geen greenstuff, wel redstuff blokken.
Ik ben er erg tevreden mee en het zwarte remstof is inderdaad verleden tijd.
De EBC remblokken zijn voor de meeste auto´s te krijgen.
Ik heb ze hier besteld:
http://www.ebc-brakes.de/
Als het gewenste model (nog) niet in de katalogus staat kun je even kontakt opneen met EBC dan zoeken zij de passende blokken. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an antoine1911 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
| Geschrieben am 30.09.2009 um 12:44 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Blitzen Benz am 30.09.2009 um 12:49 Uhr ]
@Fre: de schijven heb ik origineel gelaten (moet geen probleem zijn). Het typenummer voor de blokken is afhankelijk van een aantal factoren (zoals bouwjaar, motorisering etc). Gewoon even informeren bij je leverancier. Kosten van de blokken rondom voor mij zo'n 240 euri inclusief montage.
@Antoine: leuk om te lezen dat ook jij goede ervaringen hebt. Ik vond het altijd bijzonder storend dat de voorwielen een week na schoonmaak al weer zwart waren.
Groet Peter | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Blitzen Benz Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1141
User seit 25.09.2007
| Geschrieben am 30.09.2009 um 19:47 Uhr  
|
Blitzen Benz schrieb:
@Fre: de schijven heb ik origineel gelaten (moet geen probleem zijn). Het typenummer voor de blokken is afhankelijk van een aantal factoren (zoals bouwjaar, motorisering etc). Gewoon even informeren bij je leverancier. Kosten van de blokken rondom voor mij zo'n 240 euri inclusief montage.
@Antoine: leuk om te lezen dat ook jij goede ervaringen hebt. Ik vond het altijd bijzonder storend dat de voorwielen een week na schoonmaak al weer zwart waren.
Groet Peter
Hi Peter,
Begrijp ik nu goed dat je voor het vervangen alleen de blokjes kan vervangen of moeten de hele schoen ( houder ) ook vervangen worden?
Rem voeringen kan jemisschien zelf ook vervangen?
Dat de velgen veel schoner blijven spreekt mij zeer wel aan!
maar geeft deze remblok geen stof af? Of geeft ie bijna geen stof af?
Is de 240 euro, op te splitsen in blokken en arbeid?
Wel veel vragen he Peter?
"Van domme vragen leer je het meest"
--
SLK320- 6Cilinder Automaat, Cubanitzilver, AMG 17-velgen, AMG stoelen met verwarming, Zwart / Creme AMG stoelen, Xenon verlichting en dakloos!
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an peterSlk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1683
User seit 25.10.2007
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
| Geschrieben am 30.09.2009 um 20:31 Uhr  
| Hoi Peter,
Zoals Antoine al zei: alleen de blokken is genoeg om van de zwarte stof af te zijn. Er zal altijd wel iets remstof vanaf komen, maar het is vele malen minder en daarbij minder schadelijk voor de lichtmetalen velgen en ook nog eens makkelijker te verwijderen.
Antoine, ik heb nog een vraag: er werd me verteld dat ik de blokken eerst wat moet 'inremmen'. Heb jij dit ook gedaan en zo ja, hoe precies?
Groeten Peter | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Blitzen Benz Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1683
User seit 25.10.2007
| Geschrieben am 30.09.2009 um 20:47 Uhr  
| Hallo, voor alle nieuwe blokken geld dat deze eerst op de schijven moeten inlopen wat betekent dat het maximale remvermogen pas wordt bereikt als de blokken ingelopen zijn, dat wil zeggen dat ze dan pas maximaal kontakt hebben met de schijven.
In de praktijk maakt dit echter niets uit, alleen bij een noodstop zou het iets verschil kunnen maken.
Ik heb gewoon gereden en na verloop van enige tijd zijn de blokken vanzelf ingelopen.
Voor race doeleinden maakt het echter wel verschil, maar wie van ons raced met de SLK op het circuit? | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an antoine1911 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
| Geschrieben am 30.09.2009 um 20:53 Uhr  
|
antoine1911 schrieb:
Hallo, voor alle nieuwe blokken geld dat deze eerst op de schijven moeten inlopen wat betekent dat het maximale remvermogen pas wordt bereikt als de blokken ingelopen zijn, dat wil zeggen dat ze dan pas maximaal kontakt hebben met de schijven.
In de praktijk maakt dit echter niets uit, alleen bij een noodstop zou het iets verschil kunnen maken.
Ik heb gewoon gereden en na verloop van enige tijd zijn de blokken vanzelf ingelopen.
Voor race doeleinden maakt het echter wel verschil, maar wie van ons raced met de SLK op het circuit?
Antoine, bedankt voor je antwoord. Ik neem aan dat dit ook de reden is dat de remmen nu af en toe nog wat piepen?
Groet Peter | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Blitzen Benz Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|