In een oude topic van 2005 las ik dat menig SLK-rijder last heeft van verstevigingsbuizen met (vlieg)roest. Ik heb onder mijn auto gekeken en inderdaad vertoont mijn SLK ook wat roestvorming op die verstevigingsbuizen. Het schijnt een SLK kwaal te zijn. De buizen zijn overigens niet dragend volgens dit topic maar dragen enkel bij aan de carosseriestijfheid. Nu wil ik deze buizen, ofwel opknappen, ofwel vervangen. Op het web kan ik echter geen prijzen vinden van deze verstevigingsbuizen. Heeft iemand hier soms idee van?
Geen idee van de kosten. Mijn auto heeft er ook 'last' van, maar ik heb er niks aan gedaan. Niemand ziet het en volgens de dealer kan het geen kwaad. De dealer heeft er geen belang bij daarover te liegen - eerder het tegenovergestelde, want nu loopt ie een reparatie mis.
Klopt helemaal SLKalimero. Het kan inderdaad geen kwaad. Maar ik ben een beetje allergisch voor roest, vandaar dat ik ze wil opknappen of vervangen. Maar opknappen is eigenlijk de beste optie. Gewoon losschroeven, in de hammerite zetten en weer monteren. Ondanks dat het geen kwaad kan ga ik binnenkort toch deze klus ter hand nemen. Ik heb ze vandaag nog even bekeken en eigenlijk valt het nogal mee. Beetje vliegroest. Mooi klusje voor de zomerdagen.
Er zitten vier buizen/staven onder de auto, op de wielhoeken. Deze dienen als extra versteviging bij de SLK. Vaak hebben deze staven last van roestvorming terwijl de rest van de onderkant in perfecte staat is. Is een SLK kwaaltje.