.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Hele avond verpest door autosleutel
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   slkalimero

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
 Geschrieben am 23.12.2008 um 23:50 Uhr   
Ik wilde boodschappen gaan doen bij de Albert Heijn, om lekkere, aparte, achterlijk dure kerstdingetjes te gaan kopen, die ze bij de supermarkt hier op de hoek (Dirk) niet hebben. Het leek me goed om vanavond nog even te gaan, omdat de winkels morgen al vroeg dicht zijn en het dan waarschijnlijk bovendien idioot druk is.

Omdat de Albert Heijn hier een eindje vandaan is ging ik met de auto. Gelukkig was er nog net één plekje vrij op het parkeerterrein achter de winkel. In de winkel bleek het ook nu al idioot druk te zijn.

Precies om 21.00 stond ik weer bij mijn auto met een goed gevulde boodschappentas. Ik drukte op het knopje van de deurvergrendeling en... niets. Ik drukte nog een paar keer, maar de auto ging niet open. Kennelijk was het batterijtje in de sleutel leeg. Stom dat zo'n ding er van het ene op het andere moment mee ophoudt; op de heenweg was er immers nog niks aan de hand geweest.

Ik probeerde de auto nog open te maken door de sleutel op de ouderwetse manier in het slot van het portier te steken, maar dat lukte om de een of andere reden ook niet. Het had ook weinig uitgemaakt. Ik had op die manier de auto misschien wel open kunnen krijgen, maar vervolgens was het alarm afgegaan en had ik de auto niet kunnen starten. Het alarm en de startblokkering schakel je namelijk ook uit via de afstandsbediening in de sleutel.

Op het bord bij de ingang van het parkeerterrein zag ik dat het om 21.30 dicht zou gaan. Er zat niks anders op dan zo snel mogelijk naar huis te lopen om de andere sleutel van de auto te halen. Misschien zou ik dat nog net kunnen redden. Twintig minuten flink doorstappen met een zware boodschappentas in mijn handen, waarvan het plastic in mijn vingers sneed.

Eenmaal thuis aangekomen ging ik als een bezetene op zoek naar die tweede autosleutel. Die moest nog ergens in één van de niet uitgepakte verhuisdozen zitten, maar welke? Een half uur later lag de vloer van de woonkamer bezaaid met allerlei spullen uit de verhuisdozen, maar de sleutel had ik niet gevonden. Tering! Tyfus! Tofu! Waar had ik die sleutel nou opgeborgen toen ik ging verhuizen?

Ik kon nog één mogelijke plek bedenken: het tasje met leerverzorgingsproducten voor het interieur van de auto. Dat ligt in de berging in de kelder. Gelukkig bleek de sleutel inderdaad daar in te zitten. Ik besloot om naar de winkel terug te gaan. Het was al wel na half tien, maar ik hoopte dat de poort nog open zou zijn of dat er nog iemand aanwezig zou zijn om de poort open te doen.

Ik nam de fiets, om de reistijd terug naar de winkel zoveel mogelijk te beperken en de kans op een geopende poort zo hoog mogelijk te houden. Mijn fiets vertoont echter een gebrek, dat nog gerepareerd moet worden: van de zeven versnelling werkt alleen de eerste. Het gaat wel sneller dan lopen, maar je trapt je een ongeluk.

Weer bij de winkel aangekomen bleek de poort van het parkeerterrein gelukkig nog open te zijn. Ook bleek dat ik met de andere sleutel probleemloos de auto kon openen. Ik heb dus mijn fiets bij de winkel gestald en ben met de auto naar huis gereden. Toen ik de auto in de parkeerkelder zette was het inmiddels al 22.05.

Daarna moest ik weer terug lopen naar de winkel, om mijn fiets op te gaan halen. Weer twintig minuten lopen, en vervolgens natuurlijk de terugweg per fiets. Het was al bijna kwart voor elf toen ik terugwas in mijn appartement.

Het was dus 23.00 voor ik een warme prak had. Bovendien ligt de vloer nu bezaaid met spul uit de verhuisdozen, dus dat moet ik morgen allemaal weer op gaan ruimen. Bovendien moet ik morgen langs de Mercedes-dealer voor een nieuwe batterijtje in de sleutel (als de andere sleutel er nu mee op zou houden, kan ik helemaal niets meer).


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkalimero    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 24.12.2008 um 00:44 Uhr   
Tering, Tyfus en Tofu. En dat allemaal terwijl ik op de bank zit en me rot zit te peinzen welke Whisky van het eiland Islay het lekkerste is, 12, 15 of 18 jaar oud.
De sleutel zou eigenlijk moeten opladen terwijl hij in het contact zit Ben er trouwens uit, ik denk de 12 jarige maar trek het morgen nog even na of het niet de 15e moet zijn.

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.

http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   slkalimero

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
 Geschrieben am 24.12.2008 um 08:38 Uhr   
Ach ja, ik had de essentie van het hele verhaal natuurlijk ook in twee zinnen kunnen schrijven, maar ik vond het wel aardig om het verhaal een beetje aan te kleden.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkalimero    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   peterSlk

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1141
User seit 25.09.2007
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 24.12.2008 um 09:25 Uhr   


slkalimero schrieb:
Ach ja, ik had de essentie van het hele verhaal natuurlijk ook in twee zinnen kunnen schrijven, maar ik vond het wel aardig om het verhaal een beetje aan te kleden.




Ja sorry Jeroen, maar met genot gelezen!
Gek eigenlijk dat mensen graag lezen ( zien) als een ander zit te klooien he?
Ik had het s met een tent opzetten. Aan de overkant van het paadje zat een vent te lachen maar hij zei en hielp niets. En ik zat me daar te klooien!!!
Op een gegeven moment pakte ik een klapstoel van mezelf en liep naar m toe, en zei geef me eerst maar s een biertje!
Daarna ging het al een stuk beter Beste vacantie gehad hierna hoor.
Dus voor als je dit nog eens hebt, een fles wisky van Filip en een klapstoel in de slk en dan komt alles goed

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an peterSlk    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   peterSlk

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1141
User seit 25.09.2007
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 24.12.2008 um 09:28 Uhr   



OOOHHH nee, want die kan niet open

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an peterSlk    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   slkalimero

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
 Geschrieben am 24.12.2008 um 13:53 Uhr   
Goed, vanochtend even langs de dealer geweest. Van beide sleutels is het batterijtje vervangen en ook maar meteen beide koplampen (was er eentje stuk). De kosten? Voor twee batterijtjes € 11 en voor twee koplampen € 19. Samen € 30, inclusief btw € 36. Viel me 100% mee.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkalimero    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
 Geschrieben am 24.12.2008 um 14:25 Uhr   
Goedendag,

Vreemd dat van het ene moment op het nadere de sleutel niets meer doet.
Je kunt het batterijtje overigens testen door de ontgrendelings-knop ingedrukt te houden.
Als je dan een rood lampje een aantal malen ziet knipperen, dan is het batterijtje goed. In het instructieboekje staat dit beschreven.

Groeten,

Henk

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Henk    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 25.12.2008 um 00:16 Uhr   
Ik ben het met Peter eens, Leed van een ander gaat er vaak goed in. Dit komt mede omdat je jezelf er vaak in herkent. Voor wat de betreft de niet werkende sleutel over kwam dat mijn zoon. Sinds dien heb ik twee reserve baterijen in de auto liggen. In de afstandbediening van de R170 zitten namelijk twee van die dingen.

Rotig is het ook als je na twee dagen niet in je auto (geen SLK) gereden te hebben op maandag ochtend tot de ontdekking komt dat je auto niet op de sleutel reageert, omdat je accu niet voldoende jus meer heeft. Het bleek te komen door het alarm dat op de een of andere manier in twee dagen tijd de hele accu leeg getrokken had. Helaas heeft de garage de fout nog niet gevonden. Kan dus morgen weer gebeuren .

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 25.12.2008 um 10:33 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Philip am 25.12.2008 um 10:34 Uhr ]

Twee reserve batterijen in het dashboard kastje. Is dit niet het zelfde als vroeger slot ontdooier in het dashboard kastje.

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.

http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Blitzen Benz

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 25.12.2008 um 18:11 Uhr   
Jeroen,

Een geestig verhaal om te lezen moet ik zeggen. Was het voor jou de eerste keer dat de batterijtjes vervangen moesten worden? Ik heb geen flauw idee hoelang ze meegaan.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Blitzen Benz    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1119
Mitglieder:    0
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.389.719

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Kannst Du die Entscheidung des DFB, zum Ausrüster Nike zu wechseln?

Ja, wer das beste Angebot abgibt, soll den Zuschlag erhalten
Nein, aus Tradition bin ich gegen den Wechsel
Nein, beim DFB kommt für mich nur ein deutscher Sportartikelhersteller in Frage
Für mich ist das nicht wichtig

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm