.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Diefstalpreventie: nog suggesties?
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Blitzen Benz

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 26.02.2008 um 19:29 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Blitzen Benz am 26.02.2008 um 19:40 Uhr ]

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik de kentekenplaten voor m'n uit Duitsland ingevoerde SLK230K opgehaald dus kan er eindelijk gereden worden! Al met al heeft de hele invoerprocedure circa 3 weken in beslag genomen.

Enige zorg heb ik nog over de diefstalpreventie. De SLK moet namelijk twee keer in de week 's avonds 'in de grote stad' geparkeerd worden. Er zit momenteel geen alarmsysteem (voor de verzekering vreemd genoeg geen probleem). Ik ga donderdag bij de MB-dealer langs; zij kunnen blijkbaar achteraf het originele klasse III alarm inbouwen. Dat gaat dus op zeker gebeuren.

Verder zit ik te denken aan een stuurslot, zo'n ding wat dwars over en door het stuurwiel moet worden gezet. Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft, mogelijk is het weggegooid geld?

Ook eventuele andere tips/suggesties om het dievengilde op afstand te houden zijn van harte welkom!

Groet Peter

PS: hoop binnenkort aanwezig te kunnen zijn bij een tourtocht.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Blitzen Benz    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 27.02.2008 um 23:17 Uhr   
Hallo Peter,

Een stuurslot geeft afdrukken in het leer van het stuur!
Mijn huidige SLK had deze dus ook en zat al te denken om een nieuw stuur te bestellen maar gelukkig is het weggetrokken.

Tips:

~zet hem onder een lantaarnpaal
~zet dashboardkastje open
~draai de wielen naar de stoep
~frontje radio/navi altijd verwijderen
~geen zuignap op voorruit en afdruk verwijderen
~wielsloten aanwezig?

Doe er je voordeel mee maar vergeet niet dat je niet kan voorkomen dat hij gestolen wordt alleen kan je het vertragen!!

Groetjes,
Richard

   

--
*It's nice to be important but it's more important to be nice!*

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 28.02.2008 um 00:30 Uhr   
Een stuurslot is niet handig maar het schijnt dat het stuur zelf makkelijk is door te "knippen" en zo het stuurslot los is te krijgen.
Wat Richard al eerder schreef en de rest is gewoon geluk hebben en goed verzekeren

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.

http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Blitzen Benz

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 28.02.2008 um 01:33 Uhr   
Oke, bedankt. Dat stuurslot laten we dan maar achterwege. Met de aangereikte tips kan ik zeker iets. In ieder geval z.s.m. die oudbakken Grundig CD-speler eruit en vervangen door een exemplaar met een afneembaar front

Groeten Peter

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Blitzen Benz    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   dkulliminati

Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 293
User seit 08.04.2007
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 28.02.2008 um 08:33 Uhr   
Hoi,

Moet eerlijk toegeven ik heb zelf ook zo'n stuurslot heb alleen de rand van het stuur van de mercedes is net iets te dik voor vaak de opening van het slot. Omdat de mijne veelal stil staat op een afgesloten plek heb ik hem er wel opzitten.

Dieven zoeken dan sneller toch een auto die makkelijk mee te nemen is en houden vaak geen rekening mee dat er een stuurslot op kan zitten.

En voor die 15 euro hoef je het ook niet te laten .

--
Mercedes Benz SLK 200, zwart, 16inch Velgen, Sony MEX BT2500 Bleutooth radio, leder zwart interieur, stoelverwarming

>>> Webmaster WWW.MBSLK.NL <<<

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an dkulliminati    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Freddo

Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 71
User seit 25.09.2007
 Geschrieben am 02.03.2008 um 09:20 Uhr   


Blitzen Benz schrieb:

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik de kentekenplaten voor m'n uit Duitsland ingevoerde SLK230K opgehaald dus kan er eindelijk gereden worden! Al met al heeft de hele invoerprocedure circa 3 weken in beslag genomen.

Enige zorg heb ik nog over de diefstalpreventie. De SLK moet namelijk twee keer in de week 's avonds 'in de grote stad' geparkeerd worden. Er zit momenteel geen alarmsysteem (voor de verzekering vreemd genoeg geen probleem). Ik ga donderdag bij de MB-dealer langs; zij kunnen blijkbaar achteraf het originele klasse III alarm inbouwen. Dat gaat dus op zeker gebeuren.

Verder zit ik te denken aan een stuurslot, zo'n ding wat dwars over en door het stuurwiel moet worden gezet. Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft, mogelijk is het weggegooid geld?

Ook eventuele andere tips/suggesties om het dievengilde op afstand te houden zijn van harte welkom!

Groet Peter

PS: hoop binnenkort aanwezig te kunnen zijn bij een tourtocht.



Heb je echt goed in de polisvoorwaarden gekeken...? Er hoefde op mijn SLK nl ook geen alarm te zitten maar er stond wel in de kleine lettertjes dat indien er geen startblokkering aanwezig was dat dan de dekking voor diefstal verviel. Als dat er niet opzat moest ik dat binnen een aantal weken laten aanbrengen. Het was mij onduidelijk of de Startblokkering er wel of niet op zat maar de plaatselijk MB dealer kon op de originele voertuig kaart (online systeem) zien dat de SLK oorspronkelijk in Duitsland afgeleverd was inclusief startblokkering. Hij heeft me dat even in een keurig briefje over de post bevestigd .... bij de polis gevoegd en dus einde probleem. Onze SLK staat eigenlijk altijd in de garage en daarbuiten .. nou ja dan vertrouwen we maar op de startklokkering en de All Risk verzekering. Maar ja dan nog....je kunt nog zo goed verzekerd zijn het blijft

Fred

--
:: het enige nadeel van een SLK in Drenthe.... vallende eikels in de herfst ::

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Freddo    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   slkalimero

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
 Geschrieben am 02.03.2008 um 09:50 Uhr   
Mijn verzekering vraagt wel een gecertificeerd alarmsysteem, anders wordt er bij inbraak in de auto niet uitgekeerd.

In aanvulling op de tips van Richard: soms kun je bij de plaatselijke politie een soort hanger krijgen die je aan de binnenspiegel kunt ophangen. Da's dan een felgeel ding waarop staat 'deze auto is leeg!'. Schijnt ook te helpen.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkalimero    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 02.03.2008 um 10:57 Uhr   
Ik denk dat niet het probleem inbraak is bij een SLK maar dat ze hem in zijn geheel willen meenemen.
Een goed alarm zal helpen maar als hij echt weg moet dan kan een dief ver gaan en weten vaak goed hoe een alarm uit te schakelen is.

Volgens dit stukje moet de angst minder zijn

In 2006 werden 2.871 auto's jonger dan 4 jaar gestolen. Eén op de vier (722 stuks) was een Volkswagen (vooral Golf, maar ook Passat). Opvallend in de top 10 van gestolen jonge auto's is dat het aantal gestolen BMW's en Mercedessen de afgelopen jaren daalt. BMW daalde van 309 in 2002 naar 168 in 2006. Mercedes daalde van 441 in 2002 naar 112 in 2006.

Nu zal dit wel te maken hebben met de nieuwe eisen met betrekking alarm, tegenwoordig zitten in de echt duurdere auto's alarm waar de auto te volgen is via satalliet

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.

http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 02.03.2008 um 11:06 Uhr   
Philip,

Goed nieuws dat slaapt een stuk relaxter!!
Uiteindelijk is natuurlijk een goede verzekering het belangrijkste mocht je hier ooit mee te maken krijgen.
Voorkomen kan je het niet maar wel zoveel mogelijk dingen in acht nemen.

Groetjes,
Richard

--
*It's nice to be important but it's more important to be nice!*

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 02.03.2008 um 12:15 Uhr   
Enkele jaren geleden kocht een vriend van mij een Golf (zonder alarm) bij een officiele VW dealer. Het was een demo Golf van nog geen jaar oud. Een week later is de Golf op klaar lichte dag op zijn oprit voor de deur gestolen.
Geen braaksporen. Achteraf zat er bij de Golf geen "garagesleutel" dus niet het complete set sleutels. Een medewerker van het bedrijf moet er iets mee te maken hebben gehad. Een alarm had hier een Golf gescheeld.
Maar een oud collega had een Golf cabriolet, toen nieuw met alarm maar toen geen "tuimelalarm" wanneer je de auto onder een bepaalde hellingshoek brengt het alarm afgaat. Golf werd compleet op een trailer gereden op de parkeerplaats van een tennisclub, die het gezien hebben dachten dat de Golf werd opgehaald omdat ze dachten dat dat hij pech had. En zo zullen er nog wel meer voorbeelden van pech zijn. In Brussel slurren ze je gewoon uit je auto als je bij de stoplichten staat, ook hier is weer een oplossing voor gevonden, de deuren gaan op slot bij instappen. Heb je een oude Kadett wordt deze gestolen voor een ramkraken, rijden ze compleet de gevel binnen van een audiozaak of als vlucht auto en steken hem daarna in de fik.
Tja en fietsen is ook geen optie, die ben je helemaal snel kwijt. Openbaar vervoer is ook niet alles, het blijft een probleem om van punt a naar b te komen. Wandelend misschien, word je weer van je tas beroofd. Thuis blijven, lig je s'nachts te slapen breken ze in om je autosleutels te stelen waarmee je het alarm gewoon kunt uitzetten en wegrijden. Valt niet mee om je bezit te behouden.

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.

http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :931
Mitglieder:    8
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.365.741

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Magst Du Spargel?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm