.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Cruisecontrol/Limiter gebruik!
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 16.05.2007 um 23:24 Uhr   
Hallo slk-leden,

In hoeverre maken jullie gebruik van deze optie d.w.z. altijd of alleen op lange afstanden?
Een nuttige accessoire of overbodige luxe?

Groetjes,
Richard


--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720

*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*



 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   mrossen

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 249
User seit 29.09.2005
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 17.05.2007 um 00:04 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von mrossen am 17.05.2007 um 00:06 Uhr ]

Om eerlijk te zijn weet ik niet eens waar die limiter optie voor is.
Dat zegt genoeg....

Cruise control natuurlijk wel. Afstand speelt geen rol, drukte wel.
Als het rustig is op de weg is cruise control wel aangenaam. Dat is meestal laat 's avonds. Ik gebruik hem voornamelijk op de snelweg.

Marco

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an mrossen    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   aafke

Schreiberlevel:
Forenvorschüler
Forenvorschüler
Beiträge: 23
User seit 15.05.2007
 Geschrieben am 17.05.2007 um 06:53 Uhr   


mrossen schrieb:

<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von mrossen am 17.05.2007 um 00:06 Uhr ]</font>

Om eerlijk te zijn weet ik niet eens waar die limiter optie voor is.
Dat zegt genoeg....

Marco



Hallo Marco

Limiter gebruik ik om de maximale snelhid in te geven die je wil rijden.
Als je bv een snelheid van 150 ingeeft rijdt de SLK niet harder dan 150.
Dit voorkomt da je op de NL autosnelwegen ongemerkt zo hard rijdt dat bv. je rijbewijs ingenomen kan worden.
zie ook je boekje

groeten van Aafke

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an aafke    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 17.05.2007 um 09:16 Uhr   
Zowel limiter als cruisecontrol worden door mij geregeld gebruikt. De cruiseconrol staat aan op n-wegen waarvan ik weet dat er dagelijks op verschillende plekken gecontroleerd wordt op snelheid. De limiter gebruik ik in de steden en dorpen. Het zijn kleine handelingen en ik merkt dat ze inmiddels standaard zijn. Het heeft al een aantal ongewenste acceptgiro's voorkomen.

groetjes

Wim :

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   SLKSILBERPFEILE

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 188
User seit 08.01.2007
 Geschrieben am 17.05.2007 um 20:51 Uhr   
hallo Richard,

De limiet functie gebruik ik bijna altijd, vind het reuze handig, scheelt een hoop briefjes uit leeuwarden, die zijn meestal niet zo leuk.... Vooral in de bebouwede kom en op de N-wegen staat ie aan, 50 of 80, en de cruisecontrol eigenlijk bijna nooit, elke keer als je moet remmen, voor andere, of in de bebouwde kom al die rotstoplichten kan je alles weer opnieuw doen, nee dan verkies ik de limiet functie boven de cruisecontrol, scheelt een hoop boete's, of rijbewijs ingevordert, scheelde van de week niet veel, 49 km/h te hard, terwijl mijn teller minder aangaf, ma ja oom agent heeft altijd gelijk, en zo niet, dan toch

--
**SLK, funcruiser of the century!** Evo 2, DTM voor de straat!**

**Het leven is kort, benut de tijd optimaal**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an SLKSILBERPFEILE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 17.05.2007 um 21:51 Uhr   


SLKSILBERPFEILE schrieb:

hallo Richard,

De limiet functie gebruik ik bijna altijd, vind het reuze handig, scheelt een hoop briefjes uit leeuwarden, die zijn meestal niet zo leuk.... Vooral in de bebouwede kom en op de N-wegen staat ie aan, 50 of 80, en de cruisecontrol eigenlijk bijna nooit, elke keer als je moet remmen, voor andere, of in de bebouwde kom al die rotstoplichten kan je alles weer opnieuw doen, nee dan verkies ik de limiet functie boven de cruisecontrol, scheelt een hoop boete's, of rijbewijs ingevordert, scheelde van de week niet veel, 49 km/h te hard, terwijl mijn teller minder aangaf, ma ja oom agent heeft altijd gelijk, en zo niet, dan toch

--


Hallo Jacco,

De cruisecontrol werkt vanaf 40km/u dus als je remt voor een rotonde dan pakt hij na de rotonde perfekt weer op als je de hendel naar je toe trekt!!
Ik gebruik hem buiten de bebouwde kom en m.i. vind ik de limiter gevaarlijker als je plotseling moet inhalen en hij wil niet harder dan de ingestelde snelheid.........

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720

*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*



 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   SLKSILBERPFEILE

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 188
User seit 08.01.2007
 Geschrieben am 17.05.2007 um 22:09 Uhr   


road-ster schrieb:



SLKSILBERPFEILE schrieb:

hallo Richard,

De limiet functie gebruik ik bijna altijd, vind het reuze handig, scheelt een hoop briefjes uit leeuwarden, die zijn meestal niet zo leuk.... Vooral in de bebouwede kom en op de N-wegen staat ie aan, 50 of 80, en de cruisecontrol eigenlijk bijna nooit, elke keer als je moet remmen, voor andere, of in de bebouwde kom al die rotstoplichten kan je alles weer opnieuw doen, nee dan verkies ik de limiet functie boven de cruisecontrol, scheelt een hoop boete's, of rijbewijs ingevordert, scheelde van de week niet veel, 49 km/h te hard, terwijl mijn teller minder aangaf, ma ja oom agent heeft altijd gelijk, en zo niet, dan toch

--


Hallo Jacco,

De cruisecontrol werkt vanaf 40km/u dus als je remt voor een rotonde dan pakt hij na de rotonde perfekt weer op als je de hendel naar je toe trekt!!
Ik gebruik hem buiten de bebouwde kom en m.i. vind ik de limiter gevaarlijker als je plotseling moet inhalen en hij wil niet harder dan de ingestelde snelheid.........

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720

*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*





Dat klopt ghelemaal wat je zegt over de cruisecontrol, maar geef dan liever zelf gas tot 80 ipv dat ik eerst rem, dan een hendel trek en dan ga die zelf eindelijk eens naar de 80, vindt ik niet fijn. haha nee dat klopt, maar daar is de kickdown voor uitgevonden, even kort aantippen, gas geef je toch al bij inhalen en hij schiet er voorbij.

--
**SLK, funcruiser of the century!** Evo 2, DTM voor de straat!**

**Het leven is kort, benut de tijd optimaal**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an SLKSILBERPFEILE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 17.05.2007 um 22:41 Uhr   
Bij de limiter zou het zo moeten zijn dat als je het gaspendaal helemaat in trapt dan trap je hem door de limiter heen. Ik heb dit nog niet uitgeprobeerd. Ga dit tich een keer proberen. Bij de cruisecontrol kan je natuurlijk altijd gas bij geven. daarom vind ik die op de n wegen ook wel handig. Als je even moet afremmen slaat de cruisecontrol uit. Het is inderdaad zo dat er een geheugen op je cruisecontrol zit. Hierdoor zit je zo weer op de ingestelde snelheid. Als je sneller wilt dan de ingestelde snelheid dan kan je dat met de handel doen. Je hoeft dus niet de cruisecontrol opnieuw in te regelen. De limiter gebruik is dus in de stad en de cruisecontrol op n-wegen en snelwegen. Overigens is op snelwegen de limiter ook wel handig. Ben je in iedergeval zeker dat je je rijbewijs niet kwijt raakt.

Groet,

Wim

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   SLKSILBERPFEILE

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 188
User seit 08.01.2007
 Geschrieben am 20.05.2007 um 17:29 Uhr   


fokkemaat schrieb:

Bij de limiter zou het zo moeten zijn dat als je het gaspendaal helemaat in trapt dan trap je hem door de limiter heen. Ik heb dit nog niet uitgeprobeerd. Ga dit tich een keer proberen. Bij de cruisecontrol kan je natuurlijk altijd gas bij geven. daarom vind ik die op de n wegen ook wel handig. Als je even moet afremmen slaat de cruisecontrol uit. Het is inderdaad zo dat er een geheugen op je cruisecontrol zit. Hierdoor zit je zo weer op de ingestelde snelheid. Als je sneller wilt dan de ingestelde snelheid dan kan je dat met de handel doen. Je hoeft dus niet de cruisecontrol opnieuw in te regelen. De limiter gebruik is dus in de stad en de cruisecontrol op n-wegen en snelwegen. Overigens is op snelwegen de limiter ook wel handig. Ben je in iedergeval zeker dat je je rijbewijs niet kwijt raakt.

Groet,

Wim



Er zit een drukknop onder het gaspedaal, wel bekendt als de Kickdown bij de automaat, deze heeftt elke mercedes met tempomaat dus aan boord, en als je het gas dus dusver intrapt dat je het knopje raakt, gaat de limiter eruit, je kan dus ook even de knop aantikke ipv volgas rijden

--
**SLK, funcruiser of the century!** Evo 2, DTM voor de straat!**

**Het leven is kort, benut de tijd optimaal**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an SLKSILBERPFEILE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   yomusic

Schreiberlevel:
Forenquartaner
Forenquartaner
Beiträge: 107
User seit 30.07.2010
 Geschrieben am 17.09.2010 um 21:10 Uhr   
Kan je zo'n cruise control achteraf in laten bouwen ?

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an yomusic    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1094
Mitglieder:    9
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.367.819

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Magst Du Spargel?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm