| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Accu problemen |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 114
User seit 23.01.2006
| Geschrieben am 26.02.2007 um 23:15 Uhr  
| Hallo!
Graag reacties/tips voor het volgende probleem:
We hebben de SLK een week in een loods gezet. Omdat ik al eerder problemen heb gehad heb ik de accu de nacht tevoren aan de (goede) lader gezet. Op vrijdagmiddag neergezet, maandag een week later, 10 dagen, startte de SLK al niet meer.
Accu, minder dan een jaar oud, origineel bij MB gekocht.
De accu was geheel diepontladen!
De auto ging ook niet meer open!
Ook niet mechanisch! met de sleutel in het linkerportier.
Achterklep geopend >> alarm ging af!
Tijdens alarm geprobeerd de SLK te openen met afstandbediening >> tergend langzaam ging het pennetje omhoog.
Andere (losse)accu met startkabels erop gezet.
Kon nu het alarm afzetten (trommelvliezen erg blij mee)
Maar starten lukte niet.
Andere (diesel)auto met lopende motor eraan gekoppeld >> na 5 minuten startte de SLK eindelijk. Nu weer in eigen garage aan lader.
Wil nu kijken welke gebruiker aan blijft staan maar constant gaat het alarm af (Hoofdpijn!)
Dynamo gecheckt: normaal 12,75V met lopende motor 14,45V.
Min losgekoppeld en amperemeter ertussen gezet (Alarm!) Eerst geeft de amperemeter 0,65A aan maar gaat al snel naar 0,29A. Kan niet verder hiermee omdat a) alarm is niet te harden b) vriendin dreigt met "stappen" als ik nog een keer het alarm laat afgaan (22:45!)
Mijn bedoeling is om de amperemeter ertussen te zetten en dan 1 voor 1 de zekeringen eruit te halen om te zien welke gebruiker stroom blijft nemen.
Maar hoe schakel ik het alarm tijdelijk uit?
Graag tips/aanwijzingen!
Alvast bedankt!
PS
Staat mij bij dat Richard zulke problemen heeft gehad met zijn Beckerradio (hebben wij ook!)
Groeten,
Joost
(voor wie niet meer weet wie wij zijn: Bloesemtochtwinnaars 2006!) (geintje!)
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an jove Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 27.02.2007 um 09:53 Uhr  
| Hallo Joost,
Een vervelende zaak weet ik uit ervaring......
Het is wel duidelijk dat iets spanning blijft afnemen waardoor de accu word leeggetrokken en bij mij was dat inderdaad de Becker-navi waar de switchplus was verwisseld met de plus.
MB las het systeem uit en hij verloor 0,6 volt per tijdseenheid i.p.v. max. 0,03 volt.
De tweede keer had ik de binnenverlichting aan gedaan om het frontje te verwijderen en als je dan de deur opent neemt deze de functie over en let je niet meer op of hij langzaam dimt.
Een spontaan afgaan van het alarm en een centraal deurvergrendelingssysteem dat niet meer functioneert ligt vaak aan het "verzuipen" van deze unit in de kofferbak en dat schijnt een bekend verschijnsel van de slk te zijn.
Hoe je het alarm uitgeschakelt zou ik niet weten anders dan dat je hem minder gevoelig kan instellen door de binnensensoren via de middenconsole uit te schakelen.
Het alarm kent een eigen stroomverziening als ik me niet vergis die een kortstondig onderbreken van de accu opvangt.
Laat het anders ff checken bij de dealer!!
Veel succes,
Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720
*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 114
User seit 23.01.2006
| Geschrieben am 28.02.2007 um 14:11 Uhr  
| Richard en Philip: bedankt voor het reageren.
Ik heb gisteren de radio even los gehad maar de constante stroom en de inschakelbare stroom zitten volgens mij goed.
Zit gewoon in het standaard DIN blokje en volgens de radiomontagehandleiding zitten elk adertje ook daar waar het dient te komen.
Ook e.e.a. even nagemeten.
Ik weet van VW dat je bij een radio de gele en rode draad dient om te wisselen maar volgens mij moet dat MB niet.
Welk kabeltje bedoelen jullie dan nu precies?
Alvast bedankt!
Joost
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an jove Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 28.02.2007 um 15:02 Uhr  
|
jove schrieb:
Richard en Philip: bedankt voor het reageren.
Ik heb gisteren de radio even los gehad maar de constante stroom en de inschakelbare stroom zitten volgens mij goed.
Zit gewoon in het standaard DIN blokje en volgens de radiomontagehandleiding zitten elk adertje ook daar waar het dient te komen.
Ook e.e.a. even nagemeten.
Ik weet van VW dat je bij een radio de gele en rode draad dient om te wisselen maar volgens mij moet dat MB niet.
Welk kabeltje bedoelen jullie dan nu precies?
Alvast bedankt!
Joost
Ik dacht de gele en de rode maar weet het niet meer zeker.
Is als een paar jaar geleden
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.
http://www.xs4all.nl/~pstb0059/ | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 28.02.2007 um 17:17 Uhr  
|
jove schrieb:
Welk kabeltje bedoelen jullie dan nu precies?
Alvast bedankt!
Joost
Hallo Joost,
Om eerlijk te zijn heb ik daar geen kaas van gegeten en had het m'n broer laten aansluiten die zich dus vergiste in de draad die dus uiteindelijk op de juiste manier is aangesloten door de dealer.
Je kan je vraag ook stellen in het Hifi-forum stellen!!
Sterkte,
Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720
*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 114
User seit 23.01.2006
| Geschrieben am 28.02.2007 um 22:31 Uhr  
| Kijk nu wat ik vind:
Bei meinem Wagen war die Batterie diese Woche restlos leer, nachdem er ein paar Tage in der Garage stand. Bei Auslieferung hatte mir die NL Bremen mein Becker Navigationssystem eingebaut. Angeblich ist das Radio auch daran Schuld, dass sich die Batterie restlos entleert hat, weil es zuviel "Ruhestrom" verbraucht. Jetzt will mir die NL München die gesamten Kosten für die komplette Überprüfung der Elektronik in Rechnung stellen, weil die angebliche Fehlerursache durch ein Fremdradio (nicht original MB) verursacht wurde. Wie seht ihr das?
Volgens mij moet ik hier verder zoeken . . . . . . . | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an jove Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1264 Mitglieder: 0 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|