.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Wat te doen bij pech onderweg............
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 05.11.2006 um 23:38 Uhr   
Even afkloppen................ maar wat doen jullie als je pech onderweg zou hebben? De Wegenwacht bellen (en ter plekke lid worden als je dat nog niet was), of misschien Route Mobiel? Of heeft je verzekeraar een hulpdienst?

't Is mij gelukkig nog nooit overkomen, maar ik heb voorheen dan ook nog nooit auto's ouder dan twee jaar gereden.
De SLK wordt nu echter wél een dagje ouder (nog een keer afkloppen )

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   slkalimero

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
 Geschrieben am 06.11.2006 um 07:15 Uhr   
De verzekeraar heeft een pechdienst. Als het me in het buitenland gebeurt heb ik wel een probleem.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkalimero    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 06.11.2006 um 13:49 Uhr   
Voordat voldongen feit heb ik nog niet gestaan en ben ook niet lid van Wegenwacht of Route Mobiel dus waarschijnlijk pleeg ik een belletje naar de dichtstbijzijnde dealer om te vragen of ze me slepen naar hun garage en buiten werktijd bel ik één van m'n broers of ze me slepen.

Zelfs vroeger met de klassieker en andere auto's toch altijd thuis gekomen maar dat komt ook omdat die techniek nog eenvoudig is en bij problemen kon ik het zelf verhelpen...............

Groetjes, Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

**geluk zit hem in kleine dingen**


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 06.11.2006 um 14:07 Uhr   
Ik ben ANWB lid. Maar opzich zit er wel wat in wat Rico zegt. Ik ehb weleens gehad met 2 autootjes dat de motor onderweg 1 of meerdere keren afsloeg. Dat krijg je als Peugeot rijder Maar ik kwam wel altijd nog thuis. En of ze je bv met een lekke band komen helpen? Volgens mij niet, moet je hem toch nog zelf verwisselen en vieze handjes krijgen Wel heb ik voor de deur eens gehad dat ik de 106 niet meer aan de praat kreeg. Maarja ik heb dan net geen woonplaats service dus moest ik nog een garage in de buurt bellen om hem op te komen halen!
Kost toch weer 50 euro/jr die ANWB. Met woonplaats erbij zelfs 70. Vooral met wat nieuwere auto's is de kans niet zo enorm groot dat je ze kunt gaan raadplegen inderdaad... en die 200 euro die ze me al hebben gekost de afgelopen 4 jaar kun je ook best je autootje voor op laten halen door de dichtstbijzijnde garage/dealer. Sterker nog, toen mijn 106 opgehaald werd (was echt om de hoek) rekenden ze niets daarvoor.
Tis alleen niet zo makkelijk als je ver van huis bent om even een tel nr van een dichtbijzijnde dealer/garage te vinden. Of je moet iemand zien te benaderen telefonisch die dat dan moet gaan zien te achterhalen en je terugbelt ofzo.

--
230K, 2000, 6-handbakker (36,400 km) + 206GTi (42,600 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 06.11.2006 um 15:46 Uhr   


slkalimero schrieb:

De verzekeraar heeft een pechdienst. Als het me in het buitenland gebeurt heb ik wel een probleem.



Maar dat zal toch zeker ook niet gratis zijn of bij je verzekeringspremie in zitten??????
Ik geloof dat mijn verzekeraar dat ook heeft inderdaad, moet ik ff op zoek naar m'n groene kaart.........

--
*ALLES IS RELATIEF!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 06.11.2006 um 15:54 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Philip am 06.11.2006 um 15:54 Uhr ]

Mijn verzekeraar komt volgens mij alleen bij schade, dat is natuurlijk ook pech hebben maar wel anders. Zou niet weten of hij ook bij afgeslagen motor komt.
Ben ruim 25 jaar lid geweest van ANWB/WW en heb dit jaar opgezegd.
Heb er in alle jaren misschien 5 keer gebruik van gemaakt, wel handig overigens.
Maar met de Audi heb ik Audi service die snel komen waar je ook staat. En met de Mercedes hoop ik gewoon dat hij het blijft doen. Rij daar ook maar heel weinig in.
Maar er kan altijd iets gebeuren, dan maar het mobieltje gebruiken en iemand bellen.

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 06.11.2006 um 15:59 Uhr   


road-ster schrieb:

Voordat voldongen feit heb ik nog niet gestaan en ben ook niet lid van Wegenwacht of Route Mobiel dus waarschijnlijk pleeg ik een belletje naar de dichtstbijzijnde dealer om te vragen of ze me slepen naar hun garage en buiten werktijd bel ik één van m'n broers of ze me slepen.



Dan moeten je broers maar net kunnen, en als je aan de andere kant van Nederland zit zullen ze daar óók niet blij mee zijn...........
En jij ook niet als je uren moet wachten

Nee, daar zou ik niet van afhankelijk willen zijn.......

--
*ALLES IS RELATIEF!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 06.11.2006 um 16:15 Uhr   


ESELKA schrieb:

Kost toch weer 50 euro/jr die ANWB. Met woonplaats erbij zelfs 70. Vooral met wat nieuwere auto's is de kans niet zo enorm groot dat je ze kunt gaan raadplegen inderdaad... en die 200 euro die ze me al hebben gekost de afgelopen 4 jaar kun je ook best je autootje voor op laten halen door de dichtstbijzijnde garage/dealer.



Tot nu toe dacht ik daar nooit zo over na. Maar door de felle strijd die nu gaande is tussen ANWB-Wegenwacht en Route Mobiel word ik er telkens wer aan herinnerd.
Wat Phil ook zegt: de verzekeraar is waarschijnlijk geen pechdienst, alleen bij schade komen ze hun bed uit

Ik heb eens prijzen gecheckt:

ANWB NL-hulp 50 euro
toeslag woonplaatsservice 20 euro
toeslag vervangende auto 10 euro
Totaal 80 euro

Route Mobiel NL-hulp 35 euro
toeslag woonplaatsservice én vervangende auto 20 euro
Totaal 55 euro

Scheelt dus behoorlijk.
Tot nu toe dacht ik gewoon de Wegenwacht o.i.d. te bellen als ik pech kreeg, maar ik heb bij Route Mobiel eens nagevraagd wat dat extra kost, blijken ze daar een toeslag voor te rekenen van 120 euro!!! Plus het lidmaatschap zelf natuurlijk.
Ja logisch ook, anders wacht iederéén tot ze echt pech krijgen. Van de ANWB weet ik het nog niet, maar dat zal toch niet veel minder zijn?
Als ik de komende ruim twee jaar dus geen pech heb en daarna wel zodat ik Route Mobiel moet bellen, ben ik even duur uit als wanneer ik nu lid zou worden.........
Tja, 't is een kansberekening hè? Woonplaatsservice heb ik niet echt nodig, als ik naar m'n werk moet en de SLK staat dood te zijn zet Anton me even af óf ik spring op de bus.
Vervangende auto hoeft ook niet echt.
Dus ik zou voor 35 euro klaar zijn.
Anderzijds, wat is nou die 20 euro extra voor volledige hulp? Een rustig gevoel is ook wat waard

En zou je met pech onderweg nog geholpen kunnen worden door een pechdienst? Vroeger konden ze nog sleutelen, maar nu is alles elektronisch.
Wel slepen ze je weg als ze je niet kunnen helpen. En dat is ook wel fijn, want ik kan wel zeggen "ik neem het openbaar vervoer als ik stil val", maar dan moet ik wel mijn SLK in de berm achterlaten!!! Daar moet ik ff niet aan denken!!!!

Ik kom dus steeds maar uit op lid worden..........



--
*ALLES IS RELATIEF!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   slkalimero

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
 Geschrieben am 06.11.2006 um 16:27 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:



slkalimero schrieb:

De verzekeraar heeft een pechdienst. Als het me in het buitenland gebeurt heb ik wel een probleem.



Maar dat zal toch zeker ook niet gratis zijn of bij je verzekeringspremie in zitten??????
Ik geloof dat mijn verzekeraar dat ook heeft inderdaad, moet ik ff op zoek naar m'n groene kaart.........

Het is niet gratis nee, maar de extra kosten (er gaat nog collectiviteitsvoordeel vanaf) zijn lager dan bij de ANWB.

Dit is wat mijn verzekeraar erover op de site heeft staan:

"Pechhulp Nederland

Snelle hulp bij pech
De hulpverleners van Pechhulp helpen u bij pech onderweg zeer snel weer op weg. U kunt 7 dagen per week, 24 uur per dag op ons rekenen in heel Nederland (dus ook in uw woonplaats). En bij pech langs de autosnelwegen en doorgaande wegen kunt u gewoon gebruik maken van de bekende gele praatpalen. Want de gele paal is van ons allemaal!

Zeer lage premie
Pechhulp Nederland is exclusief voor alle autoverzekeringen bij Centraal Beheer Achmea. Ook als u meerdere auto's bij ons hebt verzekerd! De prijs voor een jaar lang Pechhulp Nederland is slechts
€ 55,-. Dat is aanzienlijk minder dan soortgelijke hulpdiensten.

U kunt op ons rekenen
Heeft u pech dan kunt u rekenen op gratis reparatie van eenvoudige mankementen ter plaatse door onze hulpverlener (alleen benodigde onderdelen, brandstof e.d., zijn voor uw rekening). Zonodig wordt uw voertuig gratis weggesleept naar uw garage of uw eigen dealer. De keus is aan u. Als blijkt dat de reparatie binnen korte tijd niet mogelijk is regelen wij snel, gratis en passend vervangend vervoer (taxi, openbaar vervoer of een vervangende auto)."

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkalimero    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 06.11.2006 um 16:41 Uhr   
We hebben wel vetrouwen in onze SLK.

WIE IS ER DE AFGELOPEN JAREN EEN KEER LANGS DE WEG KOMEN TE STAAN???
Groent, even de Pug niet meetellen

We hebben het hier over auto's die niet ouder zijn dan 10 jaar

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :797
Mitglieder:    5
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.405.287

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm