| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Dakmodule |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 25.10.2006 um 23:16 Uhr  
|
Philip schrieb:
Wie heeft er interesse in de dakmodule?
Philip,
Ik heb zeker belangstelling maar eigenlijk voor het mooie zou die via de afstandbediening moeten werken!!!
Een lokatie om ze in te bouwen gaat misschien wel lukken, heb kontakt gelegd met het trainingscentrum van Kwikfit.
Anders is de hal waar ik werk zeker goed en een stuk groter.........
Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 26.10.2006 um 08:40 Uhr  
| Ligt er een beetje aan hoe en op welke plek die ingebouwd/gesoldeerd(??) wordt, en wat het verder doet. Las een van zo'n module waardoor je ruitenwisser dan niet meer op de langzame interval kon ofzo? En wat zijn de kosten? Het staat allemaal vast wel ergens maar het is vaak nogal verspreid en er zijn een aantal verschillende modules.
--
230K, 2000, 6-handbakker (36,300 km) + 206GTi (41,900 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak** | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)
| Geschrieben am 26.10.2006 um 13:48 Uhr  
|
ESELKA schrieb:
Ligt er een beetje aan hoe en op welke plek die ingebouwd/gesoldeerd(??) wordt, en wat het verder doet. Las een van zo'n module waardoor je ruitenwisser dan niet meer op de langzame interval kon ofzo? En wat zijn de kosten? Het staat allemaal vast wel ergens maar het is vaak nogal verspreid en er zijn een aantal verschillende modules.
--
230K, 2000, 6-handbakker (36,300 km) + 206GTi (41,900 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**
Ik heb een module dat door een mede lid van de Duitse MBSLK.de is bedacht.
Hij maakt ze of verkoop het in oderdelen, tegen kostprijs.
De module kost incl. verzending €20,- of in onderdelen €15.-
Hij heeft het bedacht uit onvrede omdat de modules die er te koop zijn te duur en ingrijpen in de electronica van de SLK.
Zijn module noemt hij "SimpleRoof 1.0" het is een kastje van ongeveer 3 bij 5 cm, dat gemakkelijk onder midden console geplaats kan worden.
De SimpleRoof werk op de volgende manier:
De dakschakelaar naar voren of achter drukken tot het lampje brand en dan loslaten en het dak opend of sluit nu verder vanzelf.
Wanneer je het dak wilt stoppen hoef je alleen de dakschakelaar aan te tikken in de tegen gestelde richting en het dak stopt met openen of sluiten. Als er eens iemand anders in de auto rijd die niet weet dat het dakmodule is gemonteerd is er ook niks aan de hand. De dakschakelaar blijft ook gewoon op de normale wijze werken, je merk dus niet dat hij is ingebouwd, ook de garage niet.
De SimpleRoof wordt naast de originele bedrading van de dakschakelaar aangesloten. Het enige nadeel van deze simpele dakmodule tegenover de commerciële versies is dat de ramen wel omlaag gaan maar niet automatisch omhoog. Als je dat wilt moet er meer bedrading worden aangebracht en dat was niet de bedoeling, het moest simpel.
Dat de ruiterwisser interval niet meer werken zou, dat is het geval met één van de aangeboden 50km modules, anderen hebben er weer geen last van.
Op de onderstaande link (Duits en Engels) staat de inbouwbeschrijving, het eerste gedeelte staan de onderelen plus de werking van de module , veel te technisch kun je overslaan, daarna zie je hoe de inbouw verloopt. Ik heb alleen niet de kabelkemmen gebruikt maar heb de aansluitingen gesoldeerd.
http://www.electrick.de/simpleroof/SimpleRoof.pdf
http://www.electrick.de/simpleroof/SimpleRoof_eng.pdf englisch!
groet Jan | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 26.10.2006 um 15:39 Uhr  
| Jah klinkt wel aardig, maar met die SimpelRoof kun je nog steeds niet rijdend het dak openen of sluiten toch? En hij slaat dus ook niet automatisch af als het dak helemaal open of dicht is. Wat dat betreft vind ik het wel een heel beperkte functionaliteits-uitbreiding dan. In die 20 seconden dat je dan je vingertje van de knop kunt houden kun je toch niets doen en kun je hem net zogoed nog even iets langer vasthouden. Ik geef toe, als het bij mij zou werekn zou ik er vast wel gebruik van maken, maar dan wel zien te zorgen dat als ie klaar is zsm het knoppie weer aan te tikken. Want het lijkt mij niet gezond als je hem zo'n tijd laat zoemen terwijl hij toch echt niet verder in of uit kan!
--
230K, 2000, 6-handbakker (36,300 km) + 206GTi (41,900 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak** | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 26.10.2006 um 17:14 Uhr  
| Als de ramen niet automatisch omhoog gaan vind ik wel een nadeel. Bij het openen van het dak geen probleem maar wanneer je hem dicht doet moet je toch nog blijven zitten om de ramen dicht te doen.
Het dak openen doe je meestal als je juist in de auto zit maar dicht als je uitstap.
Zie dan niet direct de voordelen, het is al een nadeel dat je bij het dicht doen van de ramen ook de raamschakelaars vast moet houden en bij openen niet.
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/ | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)
| Geschrieben am 26.10.2006 um 19:46 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von JaJo am 26.10.2006 um 19:54 Uhr ]
ESELKA schrieb:
Jah klinkt wel aardig, maar met die SimpelRoof kun je nog steeds niet rijdend het dak openen of sluiten toch? En hij slaat dus ook niet automatisch af als het dak helemaal open of dicht is. Wat dat betreft vind ik het wel een heel beperkte functionaliteits-uitbreiding dan. In die 20 seconden dat je dan je vingertje van de knop kunt houden kun je toch niets doen en kun je hem net zogoed nog even iets langer vasthouden. Ik geef toe, als het bij mij zou werekn zou ik er vast wel gebruik van maken, maar dan wel zien te zorgen dat als ie klaar is zsm het knoppie weer aan te tikken. Want het lijkt mij niet gezond als je hem zo'n tijd laat zoemen terwijl hij toch echt niet verder in of uit kan!
--
230K, 2000, 6-handbakker (36,300 km) + 206GTi (41,900 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**
Rijdend je dak openen dat is heel wat anders!
Die 50km module komt ook nog, daar is hij mee bezig.
Je kan alles in één module krijgen maar dan ben je zo'n 200€ kwijt.
[Qute Elska] : Want het lijkt mij niet gezond als je hem zo'n tijd laat zoemen terwijl hij toch echt niet verder in of uit kan???????????????????????????????
Natuurlijk slaat hij af, als het lampje van de dakschakelaar uit is schakelt alles uit. Simpel hé. Als je b.v. je dak in de schoonmaak stand wil zetten dan druk je de dakschakelaar naar achteren tot het lampje uit gaat en op het moment dat je de dakschakelaar naar voren aantikt stopt het dak en blijft vervolgens in die stand staan. EN.......... ALLES is uit!
De dakschakelaar blijft ook gewoon op de normale wijze werken!!
Ik heb de module er nu 2 weken inzitten en bevalt prima, toch handig dat je de schakelaar niet meer vast hoeft te houden.
Philip, rij jij altijd met de ramen dicht dan???
Jan
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 26.10.2006 um 20:12 Uhr  
|
Philip schrieb:
Als de ramen niet automatisch omhoog gaan vind ik wel een nadeel. Bij het openen van het dak geen probleem maar wanneer je hem dicht doet moet je toch nog blijven zitten om de ramen dicht te doen.
Het dak openen doe je meestal als je juist in de auto zit maar dicht als je uitstap.
Zie dan niet direct de voordelen, het is al een nadeel dat je bij het dicht doen van de ramen ook de raamschakelaars vast moet houden en bij openen niet.
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/
Philip,
Voor zover ik het begrepen heb zijn er twee draden die veel op elkaar lijken qua kleur, met de ene blijven de ramen beneden en moet je ze met dubbelklik sluiten en met de andere draad sluiten de ramen wel........
Dit kwam naar voren uit de vele reviews naar aanleiding van de inbouw van deze dakmodule!
Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
| | |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1163 Mitglieder: 4 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|