| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Assyst A en B (wanneer welke beurt en tijdsbesteding) |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 ) |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 23.10.2006 um 18:31 Uhr  
| Wie weet er hoe dit zit.................
Mijn SLK moet morgen voor een Assyst A. Tenminste, dat denk ik, want de vorige beurt was een Assyst B. Maar die vorige keer is wel meer dan een jaar geleden! Ik meen echter iemand ergens te hebben horen zeggen (of schrijven) dat je als het langer dan een bepaalde tijd geleden is automatisch wéér een Assyst B krijgt.
Klopt dat?
En dan nog wat. Vorige keer stond er voor de Assyst B drieënhalf (!!!!) uur. Ik neem aan dat het standaardbedrag ook op die drieënhalf uur is afgestemd.
Echter, ze waren in anderhalf uur klaar. Toen ik vroeg hoe dat zat zeiden ze dat dat kwam omdat er geen extra dingen hoefden te gebeuren.
Nu heb ik morgen twee puntjes:
1. de airco begint af en toe enkele seconden enorm uit zichzelf te blazen ;
2. ik moest laatst 0,3 liter koelwater bijvullen en vraag me af of dat wel normaal is en zo ja niet, is er dan wat aan de hand.
Hieraan zullen ze dus extra tijd moeten besteden. Zit die extra tijd (los van eventuele extra onderdelen) dan ook al in het standaardbedrag, of rekenen ze die extra tijd ook daadwerkelijk door?
Hoop dat jullie hier iets over kunnen zeggen!
Alvast bedankt!
Groetjes,
Joke | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 23.10.2006 um 18:44 Uhr  
| Assyst A-B, weet ook niet precies hoe dit verloopt bij MB.
Mijn Slk heeft altijd zijn beurten gehad bij een MB dealer door de vorige eigenaar.
Verleden jaar december toen ik hem een jaar had heb ik hem bij MB een "kleine" beurt laten geven daar ik het belangrijk vond dat de olie ververst zou worden.
De rekening die ik kreeg viel behoorlijk tegen, remblokken, fusee kochels, kapotte koplampbeugel en wat kleine zaken € 849,-- bij een km stand van toen 40.000 km.
Kreeg nu schrijven van een plaatselijke universeel autobedrijf, een Bosch zaak.
Een brief voor APK.
Zit toch te overwegen om die overstap te maken, rij ongeveer 6.000 km per jaar, de SLK is nu 9 jaar oud. Zal ook geen duizenden met verkoop schelen als er geen MB stempels in staan.
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/ | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 23.10.2006 um 19:22 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
Wie weet er hoe dit zit.................
Mijn SLK moet morgen voor een Assyst A. Tenminste, dat denk ik, want de vorige beurt was een Assyst B. Maar die vorige keer is wel meer dan een jaar geleden! Ik meen echter iemand ergens te hebben horen zeggen (of schrijven) dat je als het langer dan een bepaalde tijd geleden is automatisch wéér een Assyst B krijgt.
Klopt dat?
En dan nog wat. Vorige keer stond er voor de Assyst B drieënhalf (!!!!) uur. Ik neem aan dat het standaardbedrag ook op die drieënhalf uur is afgestemd.
Echter, ze waren in anderhalf uur klaar. Toen ik vroeg hoe dat zat zeiden ze dat dat kwam omdat er geen extra dingen hoefden te gebeuren.
Nu heb ik morgen twee puntjes:
1. de airco begint af en toe enkele seconden enorm uit zichzelf te blazen ;
2. ik moest laatst 0,3 liter koelwater bijvullen en vraag me af of dat wel normaal is en zo ja niet, is er dan wat aan de hand.
Hieraan zullen ze dus extra tijd moeten besteden. Zit die extra tijd (los van eventuele extra onderdelen) dan ook al in het standaardbedrag, of rekenen ze die extra tijd ook daadwerkelijk door?
Hoop dat jullie hier iets over kunnen zeggen!
Alvast bedankt!
Groetjes,
Joke
Hi Joke,
Ik heb het ook voor de zekerheid even opgezocht in het instructieboekje!!
Om te controleren of je voor een kleine of grote onderhoudsbeurt moet dien je het linkse stelknopje onder je klokkenwinkel bij een niet geactiveerd dashboard kort achter elkaar 2x in te drukken binnen 1 seconde!!
Verschijnt er op de display één grote steeksleutel dan gaat het om een Assyst-A en bij twee kleine steeksleutels om een Assyst-B.
Als je weinig rijdt is mij verteld bij de dealer kan het zijn dat je na een Assyst-B weer een assyst-B krijgt. Natuurlijk heeft je rijstijl invloed op de tijd en afstand tussen twee onderhoudsbeurten dus korte ritte vermijden en met middelmatige toerentallen rijden.
Voor het extra werk zal meer in rekening worden gebracht want dat valt niet onder het reguliere werk wat is gedocumenteerd in je onderhoudsboekje.
Nr.1 kan ik je niets over zeggen wat daar de oorzaak van is.....
Nr.2 hoeft niets ernstigs te zijn volgens MB daar ik dezelfde hoeveelheid moest laten bijvullen nadat hij net een Assyst-B had ondergaan.
De sensor van het expansievat zit vrij hoog en staat al gauw droog en dat is een fout die MB heeft toegegeven.
Dus ik ga er vanuit dat je voor het extra werk wat dus niet voorkomt in de lijst van die beurt gewoon extra betaald!!
Groetjes, Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 23.10.2006 um 19:55 Uhr  
|
slkalimero schrieb:
Je wordt toch vanzelf in het display gewaarschuwd als er een beurt nodig is? Of moet je daarvoor dus speciaal die actie uithalen?
Klopt, maar dan alleen even kort aangegeven als je de kontaktsleutel in stand twee hebt staan bij het starten!!
Dat moet je dan wel zien natuurlijk.......
Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
| Geschrieben am 23.10.2006 um 20:10 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Henk am 23.10.2006 um 22:16 Uhr ]
Cabrio-fan schrieb:
Wie weet er hoe dit zit.................
Mijn SLK moet morgen voor een Assyst A. Tenminste, dat denk ik, want de vorige beurt was een Assyst B. Maar die vorige keer is wel meer dan een jaar geleden! Ik meen echter iemand ergens te hebben horen zeggen (of schrijven) dat je als het langer dan een bepaalde tijd geleden is automatisch wéér een Assyst B krijgt.
Klopt dat?
En dan nog wat. Vorige keer stond er voor de Assyst B drieënhalf (!!!!) uur. Ik neem aan dat het standaardbedrag ook op die drieënhalf uur is afgestemd.
Echter, ze waren in anderhalf uur klaar. Toen ik vroeg hoe dat zat zeiden ze dat dat kwam omdat er geen extra dingen hoefden te gebeuren.
Nu heb ik morgen twee puntjes:
1. de airco begint af en toe enkele seconden enorm uit zichzelf te blazen ;
2. ik moest laatst 0,3 liter koelwater bijvullen en vraag me af of dat wel normaal is en zo ja niet, is er dan wat aan de hand.
Hieraan zullen ze dus extra tijd moeten besteden. Zit die extra tijd (los van eventuele extra onderdelen) dan ook al in het standaardbedrag, of rekenen ze die extra tijd ook daadwerkelijk door?
Hoop dat jullie hier iets over kunnen zeggen!
Alvast bedankt!
Groetjes,
Joke
Hallo Joke,
Hoeveel kilometer zit er tussen die laatste Assyst B en nu?
Ik weet dat jij de SLK dagelijks voor woon-werk verkeer gebruikt, maar op jaarbasis zal jouw kilometrage ook weer niet zo heel hoog zijn denk ik.
Belangrijk om te weten is dat bepaalde werkzaamheden niet te lang geleden zijn. Bijvoorbeeld:
Remvloeistof -iedere 2 jaar vervangen, ongeacht aantal kilometers
Koelvloeistof- iedere 3 jaar vervangen, ongeacht aantal kilometers
Bougies- na 60000 km of vier jaar, wat het eerst komt.
Je kunt een Assyst A met aanvullende werkzaamheden laten uitvoeren.
Als jouw auto als laatst een Assyst B heeft gehad en er geen remvloesistof is ververst, dan zou je dat bijvoorbeeld als aanvulling op de Assyst A kunnen doen.
Ik zelf rijd 5000 per jaar, dus ik schat altijd zelf in welk onderhoud er nodig is. Ik zeg altijd precies tegen de dealer wat ze aan de auto mogen doen en dat werkt prima. Een soort eigen onderhoudschema dus. Adviezen van de dealer sla ik zeker niet in de wind, maar ik neem ze ook niet klakkeloos aan, immers hun advies is niet altijd goed voor mijn portemonnee!
Ik denk dat je kunt volstaan met een Assyst A met aanvullende werkzaamheden. Via de volgende link kun je zien wat de kosten zijn, iedere dealer houdt zich hieraan en mijn ervaring is dat dit goed werkt.
http://www.mercedes.nl/web/show/id=634832
Dat met de airco zou ik niet weten.
Dat van die koelvloeistof heb ik overigens ook, heel af en toe moet er iets bij.
Ik ga nog eens op zoek op het duitse forum met de woorden "Kühlermittel verlust" of zoiets en kijken wat ik tegenkom.
Groeten,
Henk
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Henk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 23.10.2006 um 22:16 Uhr  
|
Philip schrieb:
Kreeg nu schrijven van een plaatselijke universeel autobedrijf, een Bosch zaak.
Een brief voor APK.
APK doe ik ook extern, maar het gewone onderhoud laat ik toch bij de MB-dealer doen hoor! Persoonlijk vind ik het heel belangrijk dat een SLK door de merkdealer is onderhouden, dat geeft me ook vertrouwen in hoe de (vorige) eigenaar er verder mee is omgegaan.
Maar je hebt gelijk, het scheelt wel een hoop geld..............
Hoe denken anderen daar over?
--
*ALLES IS RELATIEF!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 23.10.2006 um 22:18 Uhr  
|
road-ster schrieb:
Om te controleren of je voor een kleine of grote onderhoudsbeurt moet dien je het linkse stelknopje onder je klokkenwinkel bij een niet geactiveerd dashboard kort achter elkaar 2x in te drukken binnen 1 seconde!!
Verschijnt er op de display één grote steeksleutel dan gaat het om een Assyst-A en bij twee kleine steeksleutels om een Assyst-B.
Jaja, dat wist ik Richard, hij geeft één moersleutel aan dus dat is het probleem niet. Ik vroeg me alleen af of dat systeem ook rekening houdt met de tijdsfactor
Maar jij denkt van wel begrijp ik.
Thanx!
Joke
--
*ALLES IS RELATIEF!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 23.10.2006 um 22:28 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
Philip schrieb:
Kreeg nu schrijven van een plaatselijke universeel autobedrijf, een Bosch zaak.
Een brief voor APK.
APK doe ik ook extern, maar het gewone onderhoud laat ik toch bij de MB-dealer doen hoor! Persoonlijk vind ik het heel belangrijk dat een SLK door de merkdealer is onderhouden, dat geeft me ook vertrouwen in hoe de (vorige) eigenaar er verder mee is omgegaan.
Maar je hebt gelijk, het scheelt wel een hoop geld..............
Hoe denken anderen daar over?
--
*ALLES IS RELATIEF!*
Joke,
Ik ben van mening dat de MB-dealer het best op de hoogte is van mijn auto en deze monteurs worden ook regelmatig bijgeschoold om de laatste stand qua techniek en storingen te herkennen en te verhelpen.
Buiten dat maak ik geen compromissen aangaande kwaliteit en veiligheid v.w.b. originele onderdelen.......
Groetjes, Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1131 Mitglieder: 5 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|