.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Assyst A en B (wanneer welke beurt en tijdsbesteding)
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 23.10.2006 um 18:31 Uhr   
Wie weet er hoe dit zit.................

Mijn SLK moet morgen voor een Assyst A. Tenminste, dat denk ik, want de vorige beurt was een Assyst B. Maar die vorige keer is wel meer dan een jaar geleden! Ik meen echter iemand ergens te hebben horen zeggen (of schrijven) dat je als het langer dan een bepaalde tijd geleden is automatisch wéér een Assyst B krijgt.
Klopt dat?

En dan nog wat. Vorige keer stond er voor de Assyst B drieënhalf (!!!!) uur. Ik neem aan dat het standaardbedrag ook op die drieënhalf uur is afgestemd.
Echter, ze waren in anderhalf uur klaar. Toen ik vroeg hoe dat zat zeiden ze dat dat kwam omdat er geen extra dingen hoefden te gebeuren.
Nu heb ik morgen twee puntjes:
1. de airco begint af en toe enkele seconden enorm uit zichzelf te blazen ;
2. ik moest laatst 0,3 liter koelwater bijvullen en vraag me af of dat wel normaal is en zo ja niet, is er dan wat aan de hand.

Hieraan zullen ze dus extra tijd moeten besteden. Zit die extra tijd (los van eventuele extra onderdelen) dan ook al in het standaardbedrag, of rekenen ze die extra tijd ook daadwerkelijk door?

Hoop dat jullie hier iets over kunnen zeggen!
Alvast bedankt!

Groetjes,
Joke

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 23.10.2006 um 18:44 Uhr   
Assyst A-B, weet ook niet precies hoe dit verloopt bij MB.
Mijn Slk heeft altijd zijn beurten gehad bij een MB dealer door de vorige eigenaar.
Verleden jaar december toen ik hem een jaar had heb ik hem bij MB een "kleine" beurt laten geven daar ik het belangrijk vond dat de olie ververst zou worden.
De rekening die ik kreeg viel behoorlijk tegen, remblokken, fusee kochels, kapotte koplampbeugel en wat kleine zaken € 849,-- bij een km stand van toen 40.000 km.

Kreeg nu schrijven van een plaatselijke universeel autobedrijf, een Bosch zaak.
Een brief voor APK.
Zit toch te overwegen om die overstap te maken, rij ongeveer 6.000 km per jaar, de SLK is nu 9 jaar oud. Zal ook geen duizenden met verkoop schelen als er geen MB stempels in staan.

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 23.10.2006 um 19:22 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:

Wie weet er hoe dit zit.................

Mijn SLK moet morgen voor een Assyst A. Tenminste, dat denk ik, want de vorige beurt was een Assyst B. Maar die vorige keer is wel meer dan een jaar geleden! Ik meen echter iemand ergens te hebben horen zeggen (of schrijven) dat je als het langer dan een bepaalde tijd geleden is automatisch wéér een Assyst B krijgt.
Klopt dat?

En dan nog wat. Vorige keer stond er voor de Assyst B drieënhalf (!!!!) uur. Ik neem aan dat het standaardbedrag ook op die drieënhalf uur is afgestemd.
Echter, ze waren in anderhalf uur klaar. Toen ik vroeg hoe dat zat zeiden ze dat dat kwam omdat er geen extra dingen hoefden te gebeuren.
Nu heb ik morgen twee puntjes:
1. de airco begint af en toe enkele seconden enorm uit zichzelf te blazen ;
2. ik moest laatst 0,3 liter koelwater bijvullen en vraag me af of dat wel normaal is en zo ja niet, is er dan wat aan de hand.

Hieraan zullen ze dus extra tijd moeten besteden. Zit die extra tijd (los van eventuele extra onderdelen) dan ook al in het standaardbedrag, of rekenen ze die extra tijd ook daadwerkelijk door?

Hoop dat jullie hier iets over kunnen zeggen!
Alvast bedankt!

Groetjes,
Joke


Hi Joke,

Ik heb het ook voor de zekerheid even opgezocht in het instructieboekje!!

Om te controleren of je voor een kleine of grote onderhoudsbeurt moet dien je het linkse stelknopje onder je klokkenwinkel bij een niet geactiveerd dashboard kort achter elkaar 2x in te drukken binnen 1 seconde!!
Verschijnt er op de display één grote steeksleutel dan gaat het om een Assyst-A en bij twee kleine steeksleutels om een Assyst-B.

Als je weinig rijdt is mij verteld bij de dealer kan het zijn dat je na een Assyst-B weer een assyst-B krijgt. Natuurlijk heeft je rijstijl invloed op de tijd en afstand tussen twee onderhoudsbeurten dus korte ritte vermijden en met middelmatige toerentallen rijden.

Voor het extra werk zal meer in rekening worden gebracht want dat valt niet onder het reguliere werk wat is gedocumenteerd in je onderhoudsboekje.
Nr.1 kan ik je niets over zeggen wat daar de oorzaak van is.....
Nr.2 hoeft niets ernstigs te zijn volgens MB daar ik dezelfde hoeveelheid moest laten bijvullen nadat hij net een Assyst-B had ondergaan.
De sensor van het expansievat zit vrij hoog en staat al gauw droog en dat is een fout die MB heeft toegegeven.

Dus ik ga er vanuit dat je voor het extra werk wat dus niet voorkomt in de lijst van die beurt gewoon extra betaald!!

Groetjes, Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   slkalimero

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
 Geschrieben am 23.10.2006 um 19:43 Uhr   
Je wordt toch vanzelf in het display gewaarschuwd als er een beurt nodig is? Of moet je daarvoor dus speciaal die actie uithalen?

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkalimero    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 23.10.2006 um 19:55 Uhr   


slkalimero schrieb:

Je wordt toch vanzelf in het display gewaarschuwd als er een beurt nodig is? Of moet je daarvoor dus speciaal die actie uithalen?


Klopt, maar dan alleen even kort aangegeven als je de kontaktsleutel in stand twee hebt staan bij het starten!!
Dat moet je dan wel zien natuurlijk.......

Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
 Geschrieben am 23.10.2006 um 20:10 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Henk am 23.10.2006 um 22:16 Uhr ]



Cabrio-fan schrieb:

Wie weet er hoe dit zit.................

Mijn SLK moet morgen voor een Assyst A. Tenminste, dat denk ik, want de vorige beurt was een Assyst B. Maar die vorige keer is wel meer dan een jaar geleden! Ik meen echter iemand ergens te hebben horen zeggen (of schrijven) dat je als het langer dan een bepaalde tijd geleden is automatisch wéér een Assyst B krijgt.
Klopt dat?

En dan nog wat. Vorige keer stond er voor de Assyst B drieënhalf (!!!!) uur. Ik neem aan dat het standaardbedrag ook op die drieënhalf uur is afgestemd.
Echter, ze waren in anderhalf uur klaar. Toen ik vroeg hoe dat zat zeiden ze dat dat kwam omdat er geen extra dingen hoefden te gebeuren.
Nu heb ik morgen twee puntjes:
1. de airco begint af en toe enkele seconden enorm uit zichzelf te blazen ;
2. ik moest laatst 0,3 liter koelwater bijvullen en vraag me af of dat wel normaal is en zo ja niet, is er dan wat aan de hand.

Hieraan zullen ze dus extra tijd moeten besteden. Zit die extra tijd (los van eventuele extra onderdelen) dan ook al in het standaardbedrag, of rekenen ze die extra tijd ook daadwerkelijk door?

Hoop dat jullie hier iets over kunnen zeggen!
Alvast bedankt!

Groetjes,
Joke


Hallo Joke,

Hoeveel kilometer zit er tussen die laatste Assyst B en nu?
Ik weet dat jij de SLK dagelijks voor woon-werk verkeer gebruikt, maar op jaarbasis zal jouw kilometrage ook weer niet zo heel hoog zijn denk ik.
Belangrijk om te weten is dat bepaalde werkzaamheden niet te lang geleden zijn. Bijvoorbeeld:
Remvloeistof -iedere 2 jaar vervangen, ongeacht aantal kilometers
Koelvloeistof- iedere 3 jaar vervangen, ongeacht aantal kilometers
Bougies- na 60000 km of vier jaar, wat het eerst komt.


Je kunt een Assyst A met aanvullende werkzaamheden laten uitvoeren.
Als jouw auto als laatst een Assyst B heeft gehad en er geen remvloesistof is ververst, dan zou je dat bijvoorbeeld als aanvulling op de Assyst A kunnen doen.
Ik zelf rijd 5000 per jaar, dus ik schat altijd zelf in welk onderhoud er nodig is. Ik zeg altijd precies tegen de dealer wat ze aan de auto mogen doen en dat werkt prima. Een soort eigen onderhoudschema dus. Adviezen van de dealer sla ik zeker niet in de wind, maar ik neem ze ook niet klakkeloos aan, immers hun advies is niet altijd goed voor mijn portemonnee!


Ik denk dat je kunt volstaan met een Assyst A met aanvullende werkzaamheden. Via de volgende link kun je zien wat de kosten zijn, iedere dealer houdt zich hieraan en mijn ervaring is dat dit goed werkt.

http://www.mercedes.nl/web/show/id=634832

Dat met de airco zou ik niet weten.

Dat van die koelvloeistof heb ik overigens ook, heel af en toe moet er iets bij.
Ik ga nog eens op zoek op het duitse forum met de woorden "Kühlermittel verlust" of zoiets en kijken wat ik tegenkom.

Groeten,

Henk

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Henk    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 23.10.2006 um 20:11 Uhr   
Hallo Joke

Ik verwijs even naar een oude thread van mij:

Ik heb toen zo'n contracje afgesloten op 15000 km per jaar dus 150 euro ex BTW. Inmiddels heeft dee MB dealer een APK in mei 2006 gedaan en een Assyst B
Ik heb mijn geld voor dit jaar er dus allang uit
Lijkt mij een aanrader voor iedereen


http://www.mbslk.de/modules.php?op=modload&name=Forums&file=viewtopic&topic=20194&forum=14

Groet'n uut Twente van Rene

--
Leu oet Twente: .................Leuke Leu !

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 23.10.2006 um 22:16 Uhr   


Philip schrieb:
Kreeg nu schrijven van een plaatselijke universeel autobedrijf, een Bosch zaak.
Een brief voor APK.



APK doe ik ook extern, maar het gewone onderhoud laat ik toch bij de MB-dealer doen hoor! Persoonlijk vind ik het heel belangrijk dat een SLK door de merkdealer is onderhouden, dat geeft me ook vertrouwen in hoe de (vorige) eigenaar er verder mee is omgegaan.

Maar je hebt gelijk, het scheelt wel een hoop geld..............

Hoe denken anderen daar over?


--
*ALLES IS RELATIEF!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 23.10.2006 um 22:18 Uhr   


road-ster schrieb:
Om te controleren of je voor een kleine of grote onderhoudsbeurt moet dien je het linkse stelknopje onder je klokkenwinkel bij een niet geactiveerd dashboard kort achter elkaar 2x in te drukken binnen 1 seconde!!
Verschijnt er op de display één grote steeksleutel dan gaat het om een Assyst-A en bij twee kleine steeksleutels om een Assyst-B.



Jaja, dat wist ik Richard, hij geeft één moersleutel aan dus dat is het probleem niet. Ik vroeg me alleen af of dat systeem ook rekening houdt met de tijdsfactor

Maar jij denkt van wel begrijp ik.

Thanx!
Joke

--
*ALLES IS RELATIEF!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 23.10.2006 um 22:28 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:



Philip schrieb:
Kreeg nu schrijven van een plaatselijke universeel autobedrijf, een Bosch zaak.
Een brief voor APK.



APK doe ik ook extern, maar het gewone onderhoud laat ik toch bij de MB-dealer doen hoor! Persoonlijk vind ik het heel belangrijk dat een SLK door de merkdealer is onderhouden, dat geeft me ook vertrouwen in hoe de (vorige) eigenaar er verder mee is omgegaan.

Maar je hebt gelijk, het scheelt wel een hoop geld..............

Hoe denken anderen daar over?


--
*ALLES IS RELATIEF!*




Joke,

Ik ben van mening dat de MB-dealer het best op de hoogte is van mijn auto en deze monteurs worden ook regelmatig bijgeschoold om de laatste stand qua techniek en storingen te herkennen en te verhelpen.
Buiten dat maak ik geen compromissen aangaande kwaliteit en veiligheid v.w.b. originele onderdelen.......

Groetjes, Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1131
Mitglieder:    5
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.449.430

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Hast Du schon IGeL Leistungen in Anspruch genommen?

Ja, habe ich
Ja, mache ich
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm