.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Nieuwe Audi TT Roadster
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 18.10.2006 um 16:43 Uhr   
Zie hier de nieuwe Audi TT Roadster:
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5452&cache=no

Ik vind hem minder lelijk dan de vorige TT Roadster, maar ik kan er nog steeds niet erg opgewonden van raken

Wel ben ik ervan overtuigd dat hij geweldig zal rijden en dat het met de afwerking en de gebruikte materialen ook wel goed zit!

De nieuwe TT Coupé (ik zag hem vorige week in het echt) vind ik daarentegen prachtig uitgevallen!

   

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   slkalimero

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
 Geschrieben am 18.10.2006 um 17:33 Uhr   
Weer een softtop dus.

Het interieur ziet er wel mooi uit, maar dat was bij het vorige model ook al fraai (zo niet fraaier). Het exterieur vind ik maar zozo.

En of ie lekker rijdt? Ik heb er nooit in gereden, maar de vorige stond toch juist bekend om de matige prestaties? Wel de looks, maar het niet waar kunnen maken. En de onoverzichtelijkheid in combinatie met de afwezigheid van bumpers maakte 'm ook risky.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkalimero    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 18.10.2006 um 17:49 Uhr   


slkalimero schrieb:
..........de vorige stond toch juist bekend om de matige prestaties? Wel de looks, maar het niet waar kunnen maken.



Ik heb er ook nooit in gereden, maar even een citaat uit het testverslag van de 1,8 turbo quattro op Autotrader:

"Over de krachtbron hebben we geen klachten, integendeel. De 1,8-liter turbomotor brult en sist er op los bij een schop tegen het gaspedaal. De twee uitlaten (kenmerkend voor de 225 pk sterke quattro) braken een motorfietsachtige brom uit; zeer imponerend. Vanaf zo’n 2.200 toeren per minuut blaast de turbo mee en dat zorgt voor een fenomenale trekkracht. Het maakt niet uit in welke versnelling je het rechterpedaal vloert, de TT schiet als door een reuzenhand met grote kracht voortgestuwd richting horizon. Aan de versnelling lijkt bijna geen einde te komen."

Dat noem ik niet echt "matige prestaties"

--
*ALLES IS RELATIEF!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 18.10.2006 um 17:54 Uhr   


slkalimero schrieb:

Weer een softtop dus.

Het interieur ziet er wel mooi uit, maar dat was bij het vorige model ook al fraai (zo niet fraaier). Het exterieur vind ik maar zozo.

En of ie lekker rijdt? Ik heb er nooit in gereden, maar de vorige stond toch juist bekend om de matige prestaties? Wel de looks, maar het niet waar kunnen maken. En de onoverzichtelijkheid in combinatie met de afwezigheid van bumpers maakte 'm ook risky.


Ik vind deze ook fraaier daar de andere wat weg had van een platgeslagen Beetle. De wegligging was op hoge snelheden ronduit gevaarlijk wat er toe leide dat er een bescheiden achterspoiler opkwam.
Natuurlijk heb ik deze ook mee in m'n overweging genomen met de nodige folders en daarbij was m'n keuze gevallen op een zilveren Coupé Quattro dus vierwielaandrijving en 225PK.........

T.z.t. eens een kijkje gaan nemen bij de dealer!

Groetjes,

Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   slkalimero

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
 Geschrieben am 18.10.2006 um 17:55 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von slkalimero am 18.10.2006 um 17:55 Uhr ]



Cabrio-fan schrieb:

Dat noem ik niet echt "matige prestaties"


Kan zijn. Ik heb voor ik mijn SLK kocht ook wat testverslagen over de TT gelezen en daarin kwam toch geregeld aan de orde dat je een TT niet moest kopen omdat het nou zo'n geweldige sportwagen is. In Nederland hebben ze 'm vanuit Pon ook niet gepresenteerd als 'sportauto', omdat de prestaties daar niet naar waren en journalisten in landen waar de auto wel zo genoemd werd 'm daar op bekritiseerden.

Niet dat het er voor de Roadster veel toe doet trouwens, een cabrio is er toch meer mee om te toeren dan om keihard te gaan.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkalimero    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 18.10.2006 um 18:01 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 18.10.2006 um 18:02 Uhr ]

Met matige prestaties zullen ze het over de 1.8T met 180pk (0-100 in meer dan 8 sec) gehad hebben, later kwam er zelfs nog eentje met 150pk uit. Tjah dan kun je geen vuurwerk meer verwachten. Die met 225 wil natuurlijk wel vooruit, maar door het quattro systeem was die weer zo verdomde zwaar!
Ik vind het ook een leuk ding die nieuwe en met een instapper met 200 pk sla je ook geen slecht figuur. Hij is ook niet zo zwaar geworden, waar veel merken/modellen zich de laatste tijd wel schuldig aan maken.

--
230K, 2000, 6-handbakker (36,000 km) + 206GTi (41,600 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 18.10.2006 um 18:16 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 18.10.2006 um 18:17 Uhr ]



ESELKA schrieb:

<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 18.10.2006 um 18:02 Uhr ]</font>

Met matige prestaties zullen ze het over de 1.8T met 180pk (0-100 in meer dan 8 sec) gehad hebben, later kwam er zelfs nog eentje met 150pk uit. Tjah dan kun je geen vuurwerk meer verwachten. Die met 225 wil natuurlijk wel vooruit, maar door het quattro systeem was die weer zo verdomde zwaar!
Ik vind het ook een leuk ding die nieuwe en met een instapper met 200 pk sla je ook geen slecht figuur. Hij is ook niet zo zwaar geworden, waar veel merken/modellen zich de laatste tijd wel schuldig aan maken.

--
230K, 2000, 6-handbakker (36,000 km) + 206GTi (41,600 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**


Toch schijnt hij eenvoudig op te voeren te zijn door chiptuning!
Dus koop de goedkoopste met 150PK en in verschillende stages stijgt het vermogen maar het gewicht blijft hetzelfde.
Daarom heb ik ook een SLK200K gekocht die toch zo'n 25kg lichter is al een 230 en getuned bijna hetzelfde vermogen haalt zeker in combinatie met een LLK en spagetti-uitlaat en metal-sportkat.

Ciao, Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 18.10.2006 um 18:26 Uhr   


road-ster schrieb:

Toch schijnt hij eenvoudig op te voeren te zijn door chiptuning!
Dus koop de goedkoopste met 150PK en in verschillende stages stijgt het vermogen maar het gewicht blijft hetzelfde.
Daarom heb ik ook een SLK200K gekocht die toch zo'n 25kg lichter is al een 230 en getuned bijna hetzelfde vermogen haalt zeker in combinatie met een LLK en spagetti-uitlaat en metal-sportkat.

Nou ga je gang, ben je nog duurder uit dan dat je direct een 230 had gekocht en zit je je 2 litertje te overbelasten!

--
230K, 2000, 6-handbakker (36,000 km) + 206GTi (41,600 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 18.10.2006 um 19:03 Uhr   


ESELKA schrieb:


Nou ga je gang, ben je nog duurder uit dan dat je direct een 230 had gekocht en zit je je 2 litertje te overbelasten!

--
230K, 2000, 6-handbakker (36,000 km) + 206GTi (41,600 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**


Mag ik je er aan herinneren dat er van de 200K een exportversie was uitgebracht die naar Italië en Griekenland ging en standaard 192PK had!!!
Dus hoezo overbelasten en met een grotere LLK daalt de thermische belasting van de motor door de hogere laaddruk en de sportkat zorgt voor minder weerstand in het uitlaatsysteem!

Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 18.10.2006 um 19:07 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 18.10.2006 um 19:17 Uhr ]

Maar hoeveel onderdelen moeten er allemaal vervangen worden dan... daar gaat het om, wat kost zoiets. Als je alles aan laat passen en vervangt wat je noemt,...

Maar inderdaad bij zo'n teruggetunede 1.8T in een Audi kun je der makkelijk en goedkoop een hoop meer uithalen! Das het voordeel van een turbo, en het nadeel van een Kompressor, dat dat daarbij niet zo makkelijk en goedkoop kan.

Volgende autootje moet maar OF minimaal een 5-cilinder zijn, OF een turbootje hebben. Of een combi van beide mag ook
Die gewone autootjes met turbo hebben doorgaans een erg aantrekkelijke prijs/prestatieverhouding. Gaan belachelijk snel voor helemaal niet zoveel geld/verbruik/onderhoud etc. Neem een Seat Leon of Ibiza met die 1.8T erin, waar ze dan soms wel 240pk uithalen. Zet me ineens aan het denken. Je zou denken dat het dezelfde motor is in Leon, TT en Ibiza, maar in een Ibiza heb ik volgens mij nog nooit van die hoge waardes gelezen. Zou helemaal leuk zijn, 240pk in een Ibi, of 210 is ook voldoende, als er dan minder aanpassingen nodig zijn .

--
230K, 2000, 6-handbakker (36,000 km) + 206GTi (41,600 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1100
Mitglieder:    9
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.370.931

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Kannst Du die Entscheidung des DFB, zum Ausrüster Nike zu wechseln?

Ja, wer das beste Angebot abgibt, soll den Zuschlag erhalten
Nein, aus Tradition bin ich gegen den Wechsel
Nein, beim DFB kommt für mich nur ein deutscher Sportartikelhersteller in Frage
Für mich ist das nicht wichtig

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm