| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Hoogste tijd om me eens voor te stellen. |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 46
User seit 02.09.2006
| Geschrieben am 09.10.2006 um 17:07 Uhr  
| Mijn naam is Hans en woon in Hilversum.
Tot kort geleden was ik de bezitter van een Toyota Celica Tsport ( het laatste model Celica ) een Toyota MR2 uit 1993 en een MR2 uit 2001.
De Celica en de MR2 uit 2001 heb ik inmiddels verkocht en de MR2 1993 staat nog te koop.
Het geld wat deze deze auto,s opleveren wil ik een Nieuwe SLK gaan aanschaffen maar zit met nogal wat keuzes die ik moeilijk vind te maken bv. de kleur Geel of licht blauw metallic van het type 170.
Ook de keuze voor een handgeschakelde bak of een automaat blijft erg moeilijk.
Dan nog de keuze of een navigatiesysteem of het AMG spoilerpakket maar dan wel met de voorbumber met zijinlaten.
Misscien hebben jullie hier wat adviezen voor mij om mijn keuze te vereenvoudigen!!!
Bedankt alvast, Hans | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an mrgeel Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 09.10.2006 um 18:22 Uhr  
|
mrgeel schrieb:
Mijn naam is Hans en woon in Hilversum.
Tot kort geleden was ik de bezitter van een Toyota Celica Tsport ( het laatste model Celica ) een Toyota MR2 uit 1993 en een MR2 uit 2001.
De Celica en de MR2 uit 2001 heb ik inmiddels verkocht en de MR2 1993 staat nog te koop.
Het geld wat deze deze auto,s opleveren wil ik een Nieuwe SLK gaan aanschaffen maar zit met nogal wat keuzes die ik moeilijk vind te maken bv. de kleur Geel of licht blauw metallic van het type 170.
Ook de keuze voor een handgeschakelde bak of een automaat blijft erg moeilijk.
Dan nog de keuze of een navigatiesysteem of het AMG spoilerpakket maar dan wel met de voorbumber met zijinlaten.
Misscien hebben jullie hier wat adviezen voor mij om mijn keuze te vereenvoudigen!!!
Bedankt alvast, Hans
Hallo Hans,
Ik wil je eerst van harte welkom heten bij ons op het forum van de SLK-club!!
Met een "nieuwe" SLK zou je bedoelen het FL-model, deze is vanaf 03-2000 gemaakt en kent een groot aantal verbeteringen t.o.v. de prefl.
Advies welke kleur je moet nemen is een smaakkwestie maar ga er wel vanuit dat een gewone gele kleur geen metallic is of je moet de goudkleurige bedoelen en die vind ik ook wat uitstralen.
De keuze tussen een automaat of handbak is een kwestie van proefrijden maar na 16 jaar geschakeld te hebben is dit toch wel super hoor!!
De FL heeft ook de mogelijkheid om zelf te schakelen de zgn. tiptronic.
Zit je veel op de weg dan is een navigatiesysteem handig maar ga je puur voor de looks dan is zo'n AMG spoilerpakket natuurlijk niet te versmaden.
Naderhand in bouwen is altijd duurder........
Veel succes met je zoektocht en als je iets leuks ziet stuur dan de link door zodat we je misschien nog tips kunnen geven!!
Groetjes en tot horens,
Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 46
User seit 02.09.2006
| Geschrieben am 09.10.2006 um 18:44 Uhr  
| Dank je Richard,
Met de nieuwe Slk bedoel ik het type R171.
Het kleurenpalet van de 171 heeft nu niet echt de kleurkeuze die ik voor ogen heb en heb begrepen van mijn dealer dat de fabriek tegen een meerprijs ( 2 x de Metallicprijs ) andere kleuren kan leveren en dan heb ik in gedachte;
A. Yellowstone.
B. Lazulithblau.
Geel lijkt mij het mooist maar de dealer vertelde me dat als ik hem over een jaartje of 3 weer zou willen inruilen dat me dat zeker 4 tot 5 duizend euro gaat schelen in de inruilprijs.
Als ik de Slk ga bestellen bij de dealer zonder inruil krijg ik een korting van 5% maar is dit laag of hoog?
Wat betreft de automaat;
Hierin heb ik proefgereden maar had eigenlijk het idee dat er een redelijke vertraging zit tussen het bewegen van de pook en het oppakken van de versnellingsbak.
Mocht het dan toch een automaat gaan worden zijn die stuurflippers dan een leuke optie of kleven hier misschien weer andere nadelen aan?
Groet, Hans | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an mrgeel Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 09.10.2006 um 19:11 Uhr  
|
mrgeel schrieb:
Dank je Richard,
Met de nieuwe Slk bedoel ik het type R171.
Het kleurenpalet van de 171 heeft nu niet echt de kleurkeuze die ik voor ogen heb en heb begrepen van mijn dealer dat de fabriek tegen een meerprijs ( 2 x de Metallicprijs ) andere kleuren kan leveren en dan heb ik in gedachte;
A. Yellowstone.
B. Lazulithblau.
Geel lijkt mij het mooist maar de dealer vertelde me dat als ik hem over een jaartje of 3 weer zou willen inruilen dat me dat zeker 4 tot 5 duizend euro gaat schelen in de inruilprijs.
Als ik de Slk ga bestellen bij de dealer zonder inruil krijg ik een korting van 5% maar is dit laag of hoog?
Wat betreft de automaat;
Hierin heb ik proefgereden maar had eigenlijk het idee dat er een redelijke vertraging zit tussen het bewegen van de pook en het oppakken van de versnellingsbak.
Mocht het dan toch een automaat gaan worden zijn die stuurflippers dan een leuke optie of kleven hier misschien weer andere nadelen aan?
Groet, Hans
Sorry, dan had ik het verkeerd begrepen.......
Daar ik een R170 bezit kan ik je geen tips geven aangaande dit type!
Wel kan ik je adviseren in je kleurkeuze omtrent de kleur geel maar dan exclusiever zoals deze hieronder afgebeeld tw. Chablis Designo.
Een automaat heeft altijd een denk-seconde nodig om te schakelen en daar ontkom je niet aan maar voor de rest rijdt hij relaxed.
Stuurflippers zijn niet populair bij veel mensen omdat het nog trager schijnt te zijn en ze moeten meedraaien met het stuur anders kan je niet op of terugschakelen in een bocht.
Beste keuze zou zijn een SLK280 als de financiën het toelaten!!
Groetjes, Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 09.10.2006 um 19:19 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 09.10.2006 um 19:40 Uhr ]
Ik kan je vwb een R171 ook weinig vertellen.
Als ik zelf voor eentje zou gaan kijken zou hij denk ik OF zilver zijn OF een donkere kleur denk ik,...donkerblauw ofzo? Kanariegeel zou ik zelf echt niet aan beginnen, vind het vaak wat goedkopig, en inderdaad niemand die er een wil hebben verder,... vandaar de hardere afschrijving. De 280 lijkt mij de meest begerenswaardige motor. Prijs/prestatiegewijs gezien. En dan denk ik toch weer met handbak. De handbak vd R171 schijnt een stukkie beter te zijn dan die van de R170,...
Die van het plaatje hierboven hangt overigens erg netjes in de wielen! Ziet er goed uit al zijn de velgen wat aan de glimmende-bling-kant. Goud moet je al helemaal niet aan beginnen in je velgen of type-aanduiding (zag pas een Lexus met gouden letters achterop ) Mooi gezicht als die SLK zo recht loopt/horizontaal ligt van de zijkant gezien. Dat de voorkant wat omhoog staat en de kont wat lager lijkt,... dat vind ik met de R170 ook zo.
Succes ermee.
Trouwens, sterker nog, de R171 heeft vd zijkant gezien eigenlijk best veel weg vd R170! Let vooral op de neus, de koplampen lopen wat meer in een punt bij de R171,... maar lijkt ie er erg op!
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=IWWBTTYW
En ja mijn velgen zijn 16" en niet...20 ofzo....
--
230K, 2000, 6-handbakker (36,000 km) + 206GTi (41,600 km)
http://www.nbr.demon.nl | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 09.10.2006 um 20:36 Uhr  
| Hi Hans,
Ook namens mij welkom in ons midden..............
Kleur is erg persoonsgebonden natuurlijk. Je moet volgens mij het midden zien te vinden tussen wat je zelf mooi vindt en wat na een aantal jaren nog een beetje verkoopbaar is (tenzij je er van overtuigd bent dat je hem nooit meer weg wilt doen).
Het meest courant zijn zilvere en zwarte SLK's. Maar met name van die zilvere zie je er al zoveel. Zelf heb ik daarom voor een bernstein-rode gekozen. Of die nog te slijten is over één of twee jaar merk ik dan wel, al weet ik nu al dat een dealer zal zeggen wanneer ik hem wil inruilen: "Tja, het is niet zo'n courante kleur mevrouw ", terwijl hij daarna tegen een potentiële koper zal zeggen dat het een buitenkansje is want zo'n prachtige kleur rood kom je niet zo vaak tegen!
En ik heb een automaat.................. verrukkelijk!!!!!
Navigatie is handig, maar misschien goedkoper op te lossen met een TomTom of zo (voor het geval geld een rol speelt )
Succes met je keuze!!!!!!
Groetjes,
Joke
--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 46
User seit 02.09.2006
| Geschrieben am 09.10.2006 um 20:39 Uhr  
| Wel een mooie kleur op zich.
Waarom beter een 280 ipv. een 200 compressor???
Ik heb begrepen dat een 200 sportiver klinkt en rijdt.
Ik moet even kwijt dat ik geen bemiddeld persoon ben maar gewoon iemand die gek is op auto,s en die bijna al zijn centen in zijn auto steekt.
Stel;
Ik heb ongeveer € 65.000 te besteden wat zou dan wijzer zijn:
A. Een 200 met lekker veel opties.
B. Een 280 maar zonder opties.
Benzineprijs zal het probleem niet wezen want ik zal er waarschijnlijk niet meer dan een 5000 km per jaar mee rijden in het zomerseizoen.
Gr. Hans | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an mrgeel Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 09.10.2006 um 20:46 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 09.10.2006 um 20:49 Uhr ]
mrgeel schrieb:
Wel een mooie kleur op zich.
Waarom beter een 280 ipv. een 200 compressor???
Ik heb begrepen dat een 200 sportiver klinkt en rijdt.
Ik moet even kwijt dat ik geen bemiddeld persoon ben maar gewoon iemand die gek is op auto,s en die bijna al zijn centen in zijn auto steekt.
Stel;
Ik heb ongeveer € 65.000 te besteden wat zou dan wijzer zijn:
A. Een 200 met lekker veel opties.
B. Een 280 maar zonder opties.
B!
Die tamme 1.8 viercilinder beter klinken dan de snelle 231 pk 6-cilinder?? Lijkt me ERG sterk. Waarom de 6-cil? Omdat het een 6-cil is en die veel sneller/krachtiger is en naar alle waarschijnlijkheid echt wel lekkerder klinkt. Je hebt ineens ECHT een sportwagen ipv een instappertje. Die 1.8K heb ik alleen nog maar over gelezen dat iedereen hem als tam ervaren heeft. Ik zou er zelf nooit aan beginnen. Maar de 280 lijkt me wel heerlijk. Die schijnt dan ineens weer weinig verschil te maken met de 350, zowel qua performance/ervaring als geluid. Maar dan prijstechnisch is die 280 veel aantrekkelijker. Ik zou het wel weten!
--
230K, 2000, 6-handbakker (36,000 km) + 206GTi (41,600 km)
http://www.nbr.demon.nl | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :928 Mitglieder: 4 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|