Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 02.10.2006 um 11:03 Uhr  
| Vanmorgen bij het inparkeren flikkerde er weer even een "nieuw" lampje op. Handleiding erbij, en wat blijkt: het is het remblokslijtage-controlelampje
Volgens de handleiding hebben de remblokken de slijtagegrens bereikt en moeten zo snel mogelijk worden vervangen!
Is dit ook weer zo'n loos alarm zoals wel vaker met de waarschuwingslampjes van de SLK? Of moet ik me inderdaad zorgen maken?
Heeft iemand al ervaring met dit lampje?
Nu heb ik net een APK gehad. Hadden ze hier niet naar moeten kijken?
En als het geen loos alarm is: iemand enig idee van de kosten?
Groetjes en bedankt,
Joke
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 02.10.2006 um 12:25 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Philip am 02.10.2006 um 12:26 Uhr ]
Cabrio-fan schrieb:
Vanmorgen bij het inparkeren flikkerde er weer even een "nieuw" lampje op. Handleiding erbij, en wat blijkt: het is het remblokslijtage-controlelampje
Volgens de handleiding hebben de remblokken de slijtagegrens bereikt en moeten zo snel mogelijk worden vervangen!
Is dit ook weer zo'n loos alarm zoals wel vaker met de waarschuwingslampjes van de SLK? Of moet ik me inderdaad zorgen maken?
Heeft iemand al ervaring met dit lampje?
Nu heb ik net een APK gehad. Hadden ze hier niet naar moeten kijken?
En als het geen loos alarm is: iemand enig idee van de kosten?
Groetjes en bedankt,
Joke
De lampjes zullen niet altijd zomaar gaan branden, bij APK moeten ze er wel naar kijken maar als ze toen nog goed waren kunnen ze nu misschien net over de grens zijn.
Bij mij zijn ze verleden jaar ook vervangen bij 40.000 km vond ik best vlot.
Echt duur was het volgens mij niet, zou ik de rekening moeten zoeken. Volgens mij iets van €90,--
Zou wel even langs de dealer rijden het zal niet snel gebeuren maar als de blokjes op zijn gaan je remschijven wat krassen vertonen en gaat wat meer geld kosten.
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/ | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 107
User seit 10.01.2005
| Geschrieben am 02.10.2006 um 16:59 Uhr  
| Hoi Joke,
ik zou even kijken MB Nederland site daar kun je namelijk alles vinden wat het kost een reparatie aan je auto.
Althans de normale onderhouds werkzaamheden.
Ik was zelf voor mijn E achter 45 euries arbeidsloon en 53.76 pet stuk voor de blokken excl BTw.
Heel toevallig is dit een dag of 14 geleden gebeurd.
Dus ik denk dat het voor de SLK niet veel meer kan kosten.
veel s6 met je blokken
Groeten AAD | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Okkie Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 02.10.2006 um 17:20 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabrio-fan am 02.10.2006 um 17:31 Uhr ]
Okkie schrieb:
ik zou even kijken MB Nederland site daar kun je namelijk alles vinden wat het kost een reparatie aan je auto.
Althans de normale onderhouds werkzaamheden.
Thanx, ik heb even gekeken:
Voor: 135 euro (incl. BTW en niet i.c.m. onderhoudsbeurt)
Achter: 115 euro (idem dito)
Maar ja, geeft dat waarschuwingslampje nou voor of achter aan? Wat zou het eerst versleten zijn? Aan de hoeveelheid remstof op de velgen te zien vóór!
FF de dealer gebeld: het moet vóór zijn, want achter zitten geen indicatielampjes.
Maar ja, dat zegt niet dat ze niet versleten kunnen zijn natuurlijk
Ik moet ze binnen nu en 100 km vervangen volgens de dealer.
Ze branden op steeds als ik de rem intrap.
Zal dus (helaas) wel geen loos alarm zijn
--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
| Geschrieben am 02.10.2006 um 19:31 Uhr  
| Hoi allemaal,
Veel te lang niet hier aanwezig geweest. Jullie kennen dat vast wel. Druk, Druk. Druk. Werk, nieuw huis, verbouwing en....... vakantie, de eerste kans om weer eens een tijdje topless te toeren
N.a.v. een seintje van Joke,
qua remblokken kan ik EBC Greenstuff aanraden. Zie ook:
http://www.ebcbrakes.com/Automotive.html#
Niet extreem prijzig, bij redelijk slijtagebeeld een prima performance op de weg en bij licht circuit gebruik onder mijn Lotus. Geen ervaring ermee onder de zwaardere SLK maar ik zie niet in waarom dat minder zou zijn.
Bijkomend voordeel van de Greenstuffs: opvallend weinig remstof t.o.v. veel andere blokken.M.i. het proberen waard.
Mvrgr
en graag tot ziens,
Michael
--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Michael_Lotus-SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 02.10.2006 um 20:34 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 02.10.2006 um 20:36 Uhr ]
Ah die had ik nog niet gezien dat lampje,... zal ook nog wel effe duren denk ik. Gelukkig zijn ze niet zo gek duur. En je zou een ander merk dan standaard kunnen overwegen ja,... maar een dealer gebruikt altijd zijn eigen standaard spul toch? Dus voor Greenstuff of wat ook zul je dat ergens anders moeten laten plaatsen denk ik?
Beetje minder remslijpsel is best prettig, maar komt dat niet vooral van de schijven en een stuk minder vd blokken? Verder lijken het me prima spullen die er standaard op de SLK gezet worden.
Ik weet wel dat dat merk ook veel werd aangeraden op het Pug forum waar ik vroeger vertoefde. Pugs hebben vaak last van erg piepende remmen,... had ik destijds met de 306cab wel een beetje, en nu met de 206 helemaal! Dus dan is het wel prettiger om niet standaard dealer-spul erop te laten zetten maar voor wat anders te gaan.
--
230K, 2000, 6-handbakker (35,800 km) + 206GTi (41,100 km)
http://www.nbr.demon.nl | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 02.10.2006 um 21:22 Uhr  
|
Michael_Lotus-SLK schrieb:
qua remblokken kan ik EBC Greenstuff aanraden. Zie ook:
http://www.ebcbrakes.com/Automotive.html#
Niet extreem prijzig, bij redelijk slijtagebeeld een prima performance op de weg en bij licht circuit gebruik onder mijn Lotus. Geen ervaring ermee onder de zwaardere SLK maar ik zie niet in waarom dat minder zou zijn.
Bijkomend voordeel van de Greenstuffs: opvallend weinig remstof t.o.v. veel andere blokken.M.i. het proberen waard.
Hi Michael,
Fijn om je weer eens terug te zien!
Over de remblokken: waarom Greenstuff en geen Redstuff?
Dit is namelijk wat ze er zelf van zeggen: "For heavier faster cars and vehicles above 200bhp we strongly recommend Redstuff which DOES offer much less dust."
Ik heb wat gegoogeld, en dan kom je tercht op allerlei forums van snelle gepimpte auto's. De één is lyrisch over Greenstuff, de ander zegt dat het troep is
Dus wat is wijsheid?
Slijten je remschijven er niet sneller door? Of slijten de blokken zélf niet veel sneller dan de originele blokken? (de mijne zijn nu 52 dzd km meegegaan)Iemand zei dat de aanwezigheid van remstof betekent dat je goede blokken hebt
De remschijven van EBC schijnen (volgens vele forums) bagger te zijn. Ze scheuren, raken al na 5000 km krom........
Maar de meesten zijn over de remblokken wel redelijk tevreden, een enkeling daargelaten dus.
Stel dat ik Green- of Redstuff blokken wil, hoe kom ik daar snel aan? Eigenlijk moeten ze er nog deze week onder. Heb jij een "snel" adresje?
Ik zal ook nog even wat verder googelen, misschien kom ik zelf wat tegen.
Groetjes en alvast bedankt,
Joke
--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquintaner
Beiträge: 99
User seit 10.11.2005
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 02.10.2006 um 21:30 Uhr  
|
ESELKA schrieb:
Ik weet wel dat dat merk ook veel werd aangeraden op het Pug forum waar ik vroeger vertoefde. Pugs hebben vaak last van erg piepende remmen,... had ik destijds met de 306cab wel een beetje, en nu met de 206 helemaal!
Ja, piepende remmen had ik ook bij m'n 206CC
Ze hoorden me van verre al aankomen
En ik was niet de enige, de meesten van de 206CC-club hadden er last van.
Onbegrijpelijk dat zp'n merk dat niet kan verhelpen! Ik heb het er eens over gehad met de P.monteur, die zei dat het komt omdat ze geen asbest meer in de remmen (remvoering?) mogen verwerken. Maar dat lijkt me bull-shit, andere merken hebben toch ook geen piepende remmen zonder asbest?
--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
| Geschrieben am 02.10.2006 um 22:30 Uhr  
| @ Joke
Op de Elan heb ik zowel EBC schijven (nu al zonder problemen +3 jaar) en een paar keer een set greenstuff blokken. Door regelmatig circuit gebruik en véél bergenritten heb ik van die blokken er wel een paar versleten...
De Redstuffs zouden nog beter zijn maar pas echt tot hun recht komen als ze warm (lees: heet) worden en meer slijtage aan de schijven kunnen veroorzaken.
Ik kan over dat laatste niet uit eigen ervaring spreken.
Heb ooit wel met zulke 'redstuff achtige' blokken geexperimenteerd onder mijn 2095GTI maar dat is niet bevallen. De reden? Ze werkten voor geen meter als ze nog (te) koud waren. D.w.z. minder geschikt voor grbuik op de openbare weg. Je zult 's-morgens vlak na vertrek voor de deur maar een noodstop moeten maken voor een overstekend kind en je remmen zijn nog niet op bedrijfstemp.....
--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Michael_Lotus-SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|