Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 251
User seit 29.09.2005
| Geschrieben am 08.06.2006 um 19:47 Uhr  
| Hallo allemaal,
Ik heb in korte tijd 2 keer een ster in mijn voorruit gehad door steenslag. Het waren eerder diepe putten dan sterren.
Gelukkig vergoedt de verzekering de reparatie. Helaas blijven de sterretjes na de reparatie nog enigszins zichtbaar.
Allebei de keren gebeurde het op de snelweg bij redelijk hoge snelheid (in Duitsland . Zo'n steentje geeft toch nog een behoorlijke klap!
Heb ik gewoon domme pech gehad, of is de SLK extra gevoelig door zijn lage wegligging?
Van steenslag in de lak heb ik trouwens niet zoveel last.
Ervaringen?
Groet,
Marco | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an mrossen Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 107
User seit 10.01.2005
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 251
User seit 29.09.2005
| Geschrieben am 08.06.2006 um 19:58 Uhr  
| Goed om te horen, ik hoop dan dat het hierbij blijft.
Ondanks de reparaties ben ik toch een beetje bang dat de ruit nu gemakkelijker kan barsten.
Als het dak open is komt er denk ik toch wel wat meer spanning op de voorruit te staan.
Er barsten ook heel wat ruiten met heet weer als de airco aanstaat.
Maar goed, dan hebben SLK rijders het dak open
Marco | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an mrossen Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 08.06.2006 um 19:59 Uhr  
| Hallo Marco,
Ook ik heb last van een putje in m'n voorruit die nu ineens spontaan is gaan barsten waardoor ik toch voor een nieuwe ruit moet gaan kijken.
Dit verschijnsel komt de laatste jaren vaker voor door het gebruik van ZOAB-asfalt die toch kiezels loslaat uit de toplaag en onder een auto/vrachtauto-band met grote snelheid worden gekataputeerd!!
Groetjes, Richy
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
*80% weet het en slechts 20% eet het!!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 107
User seit 10.01.2005
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 251
User seit 29.09.2005
| Geschrieben am 08.06.2006 um 20:06 Uhr  
| Hoi Road-ster,
Hmmm, dat gaat flink geld kosten. Laat het maar snel doen, want de ruit is belangrijk voor de stabiliteit van de auto.
Meestal hebben verzekeringen aparte regelingen voor ruitschade, je moet je polis er maar eens op naslaan. Bij mij werd de reparatie van de sterretjes bijvoorbeeld volledig vergoed.
Ik heb eens in de polis gekeken; mijn eigen risico is €225,- bij een nieuwe ruit en dat terwijl bij andere schades het eigen risico €500,- is.
Groet,
Marco | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an mrossen Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 08.06.2006 um 21:39 Uhr  
|
mrossen schrieb:
Hoi Road-ster,
Hmmm, dat gaat flink geld kosten. Laat het maar snel doen, want de ruit is belangrijk voor de stabiliteit van de auto.
Meestal hebben verzekeringen aparte regelingen voor ruitschade, je moet je polis er maar eens op naslaan. Bij mij werd de reparatie van de sterretjes bijvoorbeeld volledig vergoed.
Ik heb eens in de polis gekeken; mijn eigen risico is €225,- bij een nieuwe ruit en dat terwijl bij andere schades het eigen risico €500,- is.
Groet,
Marco
Hallo Marco,
Ik ben allrisk verzekerd en hoef bij vervanging van de voorruit alleen de helft van m'n noclaim te betalen á 75 euro!
De ruit is inderdaad een onderdeel van het dragend geheel en zorgt voor stabiliteit....zit alleen te twijfelen om een voorruit mét of zonder zonnefilter te bestellen.
Groetjes, Richy
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
*80% weet het en slechts 20% eet het!!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 50
User seit 25.04.2004
| Geschrieben am 08.06.2006 um 21:46 Uhr  
| Had al langere tijd klein putje in voorruit en opdracht gegeven
vervanging voorruit.
Advies (Carglass) was in ieder geval vervanging indien mogelijk
altijd te voorkomen als het met vacuum en hars nog op te lossen
is.
Je krijgt volgens Carglass de ruit er nooit meer zo goed in
(spanningen e.d.) als tijdens fabricage wagen.
Voorruit R170 stond al klaar. EX ZUID-AFRIKA. Helemaal naar
MB spec. etc.
Cabrio's en coupes hebben in de regel veeel dikkere ruiten heb
ik daar geleerd.
Met hars was het probleem opgelost.
vr.gr. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Muntec Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 08.06.2006 um 21:48 Uhr  
| 225 ruiten-eigenrisico is flink zeg!
Met me Swift heb ik een paar maanden terug de voorruit laten vervangen, en aangezien die WA+ is, kostte dat me maar 65 euro ongeveer. Voor de SLK zal datzelfde gelden, is bij dezelfde maatschappij verzekerd,.. en dan uiteraard all-risk. Overigens begon die ruit van onderaf te scheuren,... en kwam niet door een steen/steentje. Dat heb ik nog nooit gehad in mijn 4-jarige rijervaring,... nog nooit een putje in de ruit gereden voor zover ik weet, laat staan een ster of iets dat doorbarstte.
Met de SLK heb ik voor zover ik weet er nog geen enkel putje inzitten ook.
--
230K, 2000, 6-handbakker (32,500 km) + Swift GTi '93 (173,000km!)
http://www.nbr.demon.nl
En denk eraan! 2 stuks groenten en 2 stuks fruit... | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 08.06.2006 um 21:51 Uhr  
|
Muntec schrieb:
Je krijgt volgens Carglass de ruit er nooit meer zo goed in
(spanningen e.d.) als tijdens fabricage wagen.
Brr nou inderdaad, die ruit bij de Swift lijkt ook wel niet hetzelfde als de vorige! Hij kiert gewoon in de bovenhoeken! Weet alleen niet of daar water in kan blijven staan, heb nog niet de moeite genomen dat te gaan testen, en meer naar beneden/naar binnen kun je het toch al niemeer zien.
--
230K, 2000, 6-handbakker (32,500 km) + Swift GTi '93 (173,000km!)
http://www.nbr.demon.nl
En denk eraan! 2 stuks groenten en 2 stuks fruit... | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|