.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Brandlucht
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 26.04.2006 um 11:36 Uhr   
Vanmorgen maakte ik even een (leterlijk en figuurlijk) benauwd moment mee:

Ik was zo'n vijf kilometer onderweg van huis naar werk, toen ik een hele penetrante brandlucht in m'n auto rook.
Zó erg dat het bijna pijn deed in m'n neus en keel.
En zo erg, dat ik 'm gauw op de vluchtstrook zette, m'n tas en m'n mobieltje pakte en eruit sprong met het idee dat hij in de fik zou vliegen!

Maar er gebeurde (nog) niets.
Toen heb ik de motorkap open gemaakt om er eens onder te snuffelen en te kijken, maar niks te bespeuren.
Misschien in het elektronisch circuit...........?

Tja, wat doe je dan........geen rook te zien of zo.
Ik ben toen terug naar huis gereden waar Anton nog was. Die dacht dat het misschien (bloem)blaadjes waren die op het verwarmingselement aan het verbranden waren. Maar dat geloofde ik niet zo, het was zo'n sterke penetrante lucht, rook volgens mij niet meer als verbrande bloemblaadjes.

Ik heb toen besloten voor de zekerheid de brandblusser uit huis achter in m'n auto te leggen en toch maar naar de MB-dealer in Utrecht te rijden.

Echter..............bijna bij de dealer aangekomen werd de lucht steeds minder en minder en was op het laatst eigenlijk helemaal weg.
Tja, wat heeft het dan nog voor zin om naar de dealer te gaan, er was niks meer te zien of te ruiken.

Ik denk dus inderdaad dat er wat op het verwarmingselement heeft liggen schroeien, blaadjes, of iets anders (een -inmiddels- dode muis?).
Ik hoop dus maar dat het probleem voorbij is. Ik ben nog niet helemáál gerust hoor!!!

Wat denken jullie?
Moet ik nog ongerust zijn? Kan er iets op het verwarmingselement terecht komen? Zit daar dan geen rooster of zo voor? Is het misschien toch iets anders?

Groetjes,
Joke



   

--
SLK230 bouwjaar 2001 automaat, bernsteinrot

Foto's Bloesemtocht 2006: http://home.hccnet.nl/aciken/SLK%20Bloesemtocht%202006/startpagina.html

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   mbslkfreak

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 156
User seit 25.05.2005
 Geschrieben am 26.04.2006 um 12:09 Uhr   
hallo joke

misschien is er ook wel een blaadje (of iets anders)
op je uitlaat spruitstuk gevallen en is de rook, cq geur door je
kachelroosters naar binnen gegaan,
ik meen me te herrinneren dat ik het ook al eens heb gehad en dacht dat het de auto voor me was, toen die auto echter af draaide bleef ik het ruiken,
later is het ook gewoon weg getrokken en heb het toen ook niet weer geroken, kan me voorstellen dat jij je hier een beetje zorgen om maakt,
misschien raadzaam om toch de brandblusser maar eerst in de kofferbak te houden, maar eerlijk gezecht denk ik niet dat jij je hier al te veel zorgen om moet maken.

groet,

gerben.

--
http://www.gerbenzuur.uwstart.nl

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an mbslkfreak    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 26.04.2006 um 15:56 Uhr   
Hallo Joke,

In aansluiting op wat Gerben gezegd heeft zou ik ook nog eens onder de motorkap het uitlaatspruitstuk en zo mogelijk ook de rest van de uitlaat inspecteren. Als er iets op een van de hete delen verbrand is dan zou je daar de sporen nu nog van moeten kunnen zien. Vooral een stuk plastic of een verdwaalde plastic zak kan behoorlijk stinken en laat geheid zwarte rommel na.

Heb je de spijker in je band al gevonden? Die zul je in elk geval niet ruiken .

Succes ermee en laat ons horen of je nog wat gevonden hebt.

Groetjes, Joris

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ardvw28

Schreiberlevel:
Forenobersekundaner
Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
 Geschrieben am 26.04.2006 um 15:59 Uhr   
Misschien is je spruitstuk langzaam aan het wegschroeien door al dat extra vermogen wat je aangemeten hebt

--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ardvw28    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 26.04.2006 um 17:31 Uhr   
Hallo Joke,

Voor mijn gevoel is het de kachelweerstand die de geest heeft gegeven!!
Als die doorbrandt verspreid deze de brandlucht over de roosters en met dat verhaal zou ik naar een dealer stappen.......

Bladeren verzamelen zich onder de parafan die net onder de voorruit zit en deze zorgt er voor dat de afwateringskanalen verstoppen met lekkage's tot gevolg! M.i. zou je dat ook moeten horen als er bladeren op het verwarmingselement zitten door de constant draaiende ventilator!

Laat even weten hoe dit afloopt,

Groetjes, Richy

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

*2. Internationale Bloesemtocht 2006*
***http://mwslk.de/etc/blt06/***


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 26.04.2006 um 18:50 Uhr   
Het was niet je stoelverwarming

Ik denk dat bladeren dit niet kunnen veroorzaken. Plastic of iets dergelijks op het spruitstuk? Hoe zou het er moeten komen. Wat Richard zegt is misschien meer voor de hand liggend maar dan zou de kachel ook defect moeten zijn.

Als je niets meer merkt en de kachel werkt nog dan is er weinig te onderzoeken.
Succes in ieder geval

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 26.04.2006 um 21:12 Uhr   
Bedankt voor jullie tips en adviezen allemaal!

Ik schrok wel even toen ik dat las van die kachelweerstand Richard .
Maar de kachel doet het inderdaad nog steeds, dat kan het dan zoals Phil ook zegt niet zijn lijkt me .

Hoe controleer ik de hele uitlaat? Zelfs al kruip ik onder de auto, dan nog zie ik de bovenkant niet!

Toen ik vanavond naar huis reed en ik zette de sleutel in de accessoirestand, rook ik het weer want dan blaast de kachel gelijk warme (door de zon) lucht naar binnen. Zodra ik echter de motor startte was de brandlucht weer weg.

Ik denk dat ik het maar even zo laat, maar nog wel een paar dagen met die brandblusser blijf rondrijden .

Groetjes,
Joke

--
SLK230 bouwjaar 2001 automaat, bernsteinrot

Foto's Bloesemtocht 2006: http://home.hccnet.nl/aciken/SLK%20Bloesemtocht%202006/startpagina.html

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
 Geschrieben am 26.04.2006 um 22:37 Uhr   
Hallo Joke,

Het kan ook een lekke kleppendekselpakking zijn. Als dat lek is en er komt wat olie op je uitlaatspruitstuk, dan komt dat via je ventilatieroosters naar binnen. Is het echt een pure brandlucht, of ruik je misschien ook warme olie?

Groeten,

Henk

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Henk    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 26.04.2006 um 22:48 Uhr   
Nee Henk,

Ik ruik geen olie.

Groetjes,
Joke

--
SLK230 bouwjaar 2001 automaat, bernsteinrot

Foto's Bloesemtocht 2006: http://home.hccnet.nl/aciken/SLK%20Bloesemtocht%202006/startpagina.html

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   pkruud

Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 44
User seit 16.01.2004
 Geschrieben am 27.04.2006 um 16:31 Uhr   
Hoi Joke,

N.a.v. de beschrijving denk ik aan schroeiend kunststof, kan dus ook schroeiende bedrading zijn. Zorg ervoor dat je de brandblusser kunt bereiken terwijl je in de gordel zit, als er iets smeult of in de brand vliegt, dan gaat het heeeel rap! Een brandblusser in de kofferbak is zinloos.

Uit eigen ervaring; smeulende/brandende bedrading kan binnen enkele seconden zorgen voor een ondoordringbare rookontwikkeling in de (gesloten)cabine!

Maarre, hopelijk is het geen ernstig probleem

--
regards from the bottom of the Dutch Suyderzee

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an pkruud    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :524
Mitglieder:    0
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.683.835

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wer wird Fussball Europameister 2024?

Deutschland
Spanien
Kroatien
Italien
England
Frankreich
Belgien
Niederlande
Türkei
Portugal
Österreich
andere Mannschaft

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm