.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Hoe erg ben jij verknocht aan het merk Mercedes? + Je mogelijke opvolger?
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 05.02.2006 um 19:00 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 05.02.2006 um 19:09 Uhr ]

Tijd voor een nieuw topicje!

Merken moeten het vaak hebben van klantenbinding. Het valt op dat mensen toch vaak naar hetzelfde merk als waar zij op dat moment in rijden blijven kijken als mogelijke opvolger.
Zit in de menselijke aard ingebakken denk ik, toch enige vastigheid en wat afwachtend voor echte vernieuwing!

Heb jij enige band met het merk, of eigenlijk meer met een ander merk, of helemaal met enkel merk?

Heb jij al een opvolger van de SLK in gedachten, kijk je weleens rond op het internet bijvoorbeeld?


Ikzelf als totale autogek zit altijd wel rond te kijken en zou heel veel auto's wel leuk vinden. Ik zou het liefst zoveel mogelijk switchen van auto, zodat hij iedere keer weer nieuw blijft. Of nog mooier natuurlijk, de oude niet wegdoen maar erbij houden als hij bevalt! Alleen is dat wat prijzig en onhandig.

Auto's die ik wel interessant zou vinden als opvolger zijn de vrij voor de hand liggende Z4 of Boxster. Al weet ik niet of het ooit zover zal komen. Er ligt een hoop leuks (roadsters en hot hatches) in de planning om op de markt te komen als ik de autobladen mag geloven.
Tevens vind ik een niet al te dure auto eigenlijk wel zo prettig, dus wat ouders en goedkopers (maar wel snel) ben ik ook zeker niet vies van.

Toch zou het denk ik het verstandigste zijn de SLK zo lang mogelijk te houden,...10-20 jaar of langer als het kan.... maar of dat er ook van gaat komen...? Ben ik zelf ook wel erg benieuwd naar eigenlijk. Er kan in de tussentijd zoveel gebeuren!

_____________________________________________
230K fl, '00 (zilver, leer zw/rd, 6-sp, 30k km) + Suz Swift GTi, '93 (zwart, 1.3 16v 101pk/810kg, 168k km and counting...)
http://www.nbr.demon.nl/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 05.02.2006 um 19:10 Uhr   
Op dat gebied ben ik niet honkvast maar het hangt af van de uitstraling van het model maar ook het liefst iets exclusiefs wat je niet op elke straathoek tegenkomt!! De onderhoudskosten is een tweede en niet onbelangrijke factor die van invloed is op een mogelijke opvolger......
Zoals iedereen wel weet kijk ik als mogelijke opvolger naar een Boxster maar op dit moment is het lonken zoals je naar een andere vrouw kijkt als je getrouwd bent,haha!!

Groeten, Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

***EVENT 2007-NRW-http://mwslk.de/e07 Sauerland, was sonst?***


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 05.02.2006 um 19:39 Uhr   
Hoi Groent,

In dit geval is honkvast qua merk ook een geldvraag.Als het financieel zo voorspoedig blijft gaan staat niets een lange Mecedesliefde in de weg.
Maar er zijn andere auto's die ik ook erg interessant vind,en er is er een die,als ik hem zou kunnen betalen(en dat kan nog net niet) een streep zou kunnen trekken door de Mercedes liefde.Dat is de Lexus SC 430,ook een klapdak cabrio met 2 + 2 zitplaatsen,8 cylinders en ga zo maar door.De SLK staat daarom op een zeer hoge en meer reele 2de plaats.
Als het minder gaat stap ik over op een kleine diesel of zo maar ook daar zijn grappige autootjes,bv. de Citoen Pluriel met 1.4 diesel.
Maar op dit moment voel ik me zalig in de SLK 171,een reele droomauto!
Groetjes Anne

   

--
Groetjes uit de Grensstreek

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 05.02.2006 um 19:42 Uhr   
Ben ook een autoliefhebber maar vind niet alles mooi. Als ik vele miljoenen zou bezitten zou ik bij het bouwen van het huis rekening houden met een behoorlijke garage. Daar zou dan denk ik in staan een Aston Martin dichte versie, Porsche 911 cabriolet, en een Audi S8 als family car
Ik ben op dit moment dik tevreden met de SLK maar kijk wel eens op Mobile.de of autoscout24.de naar een Boxter. Ze zijn al redelijk betaalbaar. Ook volg ik de TT nog steeds, groen of donker grijs met cognac leder.
Maar ik denk dat het voorlopig de SLK zal blijven hij bevalt me prima

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 05.02.2006 um 21:17 Uhr   
Tja, dromen, dromen.........

Ik kijk nooit zover vooruit. Ik ben nog hartstikke happy met m'n SLK! Als ik Richard's woordspeling aan mag houden: ik kijk met plezier naar andere lekkere stukken, maar zolang ík gelukkig ben in m'n relatie lonk ik niet serieus met een andere.

Gelukkig ben ik in de "mensenliefde" heel wat trouwer dan in de autoliefde. Meestal begint het me op autogebied na twee jaar weer te kriebelen. Van mijn vorige (de 206CC) dacht ik ook dat ik hem nooit meer kwijt wilde. Die gedachte duurde eveneens twee jaar
Maar dat zou ook betekenen dat ik m'n SLK over een half jaar zou gaan afzweren, en dat kan ik me toch niet voorstellen hoor! Ook omdat ik alleen maar een nog mooiere, betere, snellere etcetera wil. Op een gegeven moment wordt dan de spoeling (en de portemonnee) steeds dunner .

Op dit moment denk ik dat de volgende misschien een 280 zal zijn. Maar eigenlijk wil ik daar niet op vooruit lopen, tegen die tijd zijn zowel mijn gevoelens daarover als de markt weer veranderd.
Een 280......jaa, weer een Mercedes. Maar dat is toeval omdat ik de SLK zo te gek vind. Met Mercedes heb ik verder niks. Alleen de SL vind ik ook prachtig!!
Ik heb met geen enkel merk een echte band. Als de miljoenen binnenstromen ga ik voor dezelfde combinatie als Phil . Alleen de A8 hoeft voor mij ff niet.

Groetjes en fijne dromen verder,
Joke

   

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 06.02.2006 um 01:35 Uhr   
Tjah voor een R171 is de 280 wel de wannahave-versie denk ik inderdaad. Naar horen zeggen van die ene 280 eigenaar die hier een paar keer geweest is, zou hij ongeveer even snel aandoen als de 350. En ach dat zal ook best. Zo'n ENORM procentueel verschil in pk's/koppel is er nou ook weer niet. Het is allebei een V6 met een boel PK's! Aantrekkelijke van de 280 is dat het de goedkoopste aantrekkelijke R171 is, stuk goedkoper dan de 350, voor Nederland net een wegenbelastingklasse lager zelfs , naar mijn weten een nieuwere motor, dus vast een stukje zuiniger (en schoner). Dan wordt de verhouding 280 - 350 ineens net zoiets als de R170 230K en 320! Dat is weliswaar 4 tegen 6-cilinder, maar die 6-cilinder schijnt ook al geen oorstreler te zijn.

Naar horen zeggen is de R170 320 oninteressant. Nauwelijks sneller dan de 230, nog geen oorstreler, maar wel veel duurder in nieuwprijs/aanschaf en vooral onderhoud! Je ziet ze dan ook maar weinig en we hebben hier op het forum volgens mij ook nog nooit iemand langs zien komen met een 320.

Alleen zou ik met 60,000 euro tot mijn beschikking toch nog even bij de concurrent langsgaan om te kijken wat ze daar voor leuks hebben voor die ENORME stapel centen!

--
_____________________________________________
230K fl, '00 (zilver, leer zw/rd, 6-sp, 31k km) + Suz Swift GTi, '93 (zwart, 1.3 16v 101pk/810kg, 168k km and counting...)
http://www.nbr.demon.nl/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 06.02.2006 um 01:43 Uhr   
Hmm en inderdaad als ik miljoenen had, had ik daarbij zeker een enorme lap grond met een enorme hal/opslagplaats voor VELE auto's.
Ik zou alleen echt niet weten welke ik perse zou willen hebben, daar zou ik dan juist lekker de tijd voor gaan nemen om dat eens lekker op het gemak uit te zoeken welke ik een plaatsje zou willen geven in die enorme hal!



Een Aston klinkt goed ja, voor de chique-igheid, een DB9 dan maar he.
Wat leuk subtropisch spul , hoe unieker hoe beter misschien wel. Nee ik zou het zo echt niet kunnen zeggen... maar misschien ook wel een 106-je met een 1.6 turbo blokkie erin met 200pk ofzo. hehe!
Dat je denkt hmm wat zal ik vandaag es nemen, de Aston of de 106...

--
_____________________________________________
230K fl, '00 (zilver, leer zw/rd, 6-sp, 31k km) + Suz Swift GTi, '93 (zwart, 1.3 16v 101pk/810kg, 168k km and counting...)
http://www.nbr.demon.nl/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 296
User seit 19.10.2005
 Geschrieben am 07.02.2006 um 00:29 Uhr   
Behalve de SLK heb ik ook nog een Nissan 300ZX Turbo uit '84 met 270PK. Ik rij hiermee ook af en toe op Zandvoort. Over het merkentrouwe: Ik heb ook proefgereden met de 350Z maar deze haalt het toch niet bij de SLK32AMG, niet alleen qua vermogen maar ook qua rijeigenschappen. En de cabrio-versie van de 350Z vind ik alleen open mooi, dicht lijkt hij meer op Ford Ka. Mijn volgende zal waarschijnlijk een SLK55AMG worden. Ik heb een foto van de Nissan tijdens een dag op Zandvoort bijgeplaatst.

   

--
SLK 32 AMG, designo chromaflair I, interieur designo zwart/mysticblauw.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an hermanslk32amg    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Michael_Lotus-SLK

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
 Geschrieben am 08.02.2006 um 18:40 Uhr   
onze volgende?
een 171'er, (280)
Barnsteinrot natuurlijk

--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Michael_Lotus-SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 08.02.2006 um 20:18 Uhr   
Hoi MIchael,dan mag je wel opschieten want de kleur Bernsteinrot gaat per 5-2006 eruit,er komt dan wel een andere kleur rood voor in de plaats,ik doe er een fotootje bij,kun je kijken of je dat wat vind.
Want een 2de hands bernsteinrode kun je zoeken als de bekende speld in de hooiberg!Ik was vandaag even in autoscout24.de voor een vriendin en alles was zilver zwart of blauw wat de klok sloeg met 1 groene,een paar cubanits en een paar tellur(babyblauwzilver!)
Dan weet je weer wat!!!
Groetjes Anne
PS,de nieuwe kleur rood heet thulitrood!

   

--
Groetjes uit de Grensstreek

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1091
Mitglieder:    6
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.276.268

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Bist Du bereit, für mehr Tierwohl auch mehr Geld beim Fleischkauf auszugeben?

Ja
Nein, ich esse oder kaufe kein Fleisch
Nein, andere Gründe

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm