.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Hoe vaak geef jij je SLK de sporen?
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 22.01.2006 um 20:04 Uhr   
Ik vrees dat ik mij er regelmatig schuldig aan maak. Ik blijf doorgaans tijdens mijn ritten het liefst zoveel mogelijk rond de 2000 rpm zitten. Dat vind ik een mooi toerental (lekker rustig/stil/zuinig). Maar bijna elke rit vind ik het ook leuk een (paar) keer even lekker door te halen. Liefst niet de eerste +/- 10km natuurlijk,... liever na 15km ofzo pas.

http://www.nbr.demon.nl/SLK_eigen_filmpjes_004.avi

Jij ook? Of hou je het doorgaans rustig?

Hier werd ik gespot in mijn eerste autootje

   

--
_____________________________________________
230K fl, '00 (zilver, leer zw/rd, 6-sp, 30k km) + Suz Swift GTi, '93 (zwart, 1.3 16v 101pk/810kg, 167k km and counting...)
http://www.nbr.demon.nl/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 22.01.2006 um 20:13 Uhr   
Ik rij ook meestel 2000 tot 2400 toeren maar opritten, invoegen of passeren dan gaat de naald tot het rode, lekker even doorhalen

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 22.01.2006 um 20:25 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 22.01.2006 um 22:02 Uhr ]

En ik hoop nog steeds dat AMG-Herman nog eens zo'n filmpje kan/wil schieten

_____________________________________________
230K fl, '00 (zilver, leer zw/rd, 6-sp, 30k km) + Suz Swift GTi, '93 (zwart, 1.3 16v 101pk/810kg, 167k km and counting...)
http://www.nbr.demon.nl/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 22.01.2006 um 22:05 Uhr   
Ik trok net noges vanuit stilstand een sprintje... ten eerste voelt dat al niet even zeker aan in de 6sp handbak als de meeste andere auto's... maar los daarvan zijn ook de versnellingen nogal wat kort voor de motor. Als je hem in zijn 1e versnelling doortrekt zit ie zo vreselijk snel door de versnellingen heen. Opzich grappig natuurlijk, maar omdat ie niet super schakelt is dat niet echt fijn. Beter hadden ze die versnellingen wat langer mogen maken.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschil tussen de 230K pre-fl met 5-bak en de 230K fl met 6-bak. Of de 5 handbak ook langere versnellingen heeft of dat dit eigenlijk weinig uitmaakt en de 5-bak vooral meer toeren maakt op de snelweg dan de 6-bak.

Even denken, mooi te vergelijken met Phil... ik zit geloof ik op 2750 toeren bij 120 km/u in zijn 6? Zoiets zal jij toch ook wel doen in zijn 5e versnelling? En hoe zou dat zitten met de 5-bak aut?

--
_____________________________________________
230K fl, '00 (zilver, leer zw/rd, 6-sp, 30k km) + Suz Swift GTi, '93 (zwart, 1.3 16v 101pk/810kg, 167k km and counting...)
http://www.nbr.demon.nl/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 22.01.2006 um 22:16 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Philip am 22.01.2006 um 22:19 Uhr ]

Groent,

Zit ik ook geloof ik zo rond de 2500-2700 bij 120. Eerlijk gezegt let ik er niet zo op
Wel vind ik met de handbak ook de 1 te kort en vind hem niet echt fantastisch schakelen
Vind hem wel wanneer je tussen de 80-100 rij vlot doortrekken
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 22.01.2006 um 22:19 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 22.01.2006 um 22:21 Uhr ]

We zouden eigenlijk es moeten ruilen. En dan niet dat de ander er bijzit, daar hou ik niet van. Lijkt me wel geinig voor de vergelijk. Anders moet ik es met me tante ruilen, die heeft ook een 230K 5-handbak uit ehm 97 ofzo... oud dingetje, blauw met al 2,5 ton op de teller zoiets.

En ja natuurlijk trekt ie vlot door, ook bij hogere snelheden. Blijft maar gaan,...tot tegen de 200... dan voel je wel de pit er wat uitgaan geloof ik. Heb een keer 210 gereden heel even... maar toen merkte je wel dat ie eerder begon door te "kruipen" dan door te sjorren zeg maar, wat ie daarvoor nog doet. Ach, misschien ook niet zo gek

_____________________________________________
230K fl, '00 (zilver, leer zw/rd, 6-sp, 30k km) + Suz Swift GTi, '93 (zwart, 1.3 16v 101pk/810kg, 167k km and counting...)
http://www.nbr.demon.nl/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 22.01.2006 um 22:21 Uhr   


groenteboer schrieb:
die heeft ook een 230K 5-handbak uit ehm 97 ofzo... oud dingetje, blauw met al 2,5 ton op de teller zoiets.

--
_____________________________________________
230K fl, '00 (zilver, leer zw/rd, 6-sp, 30k km) + Suz Swift GTi, '93 (zwart, 1.3 16v 101pk/810kg, 167k km and counting...)
http://www.nbr.demon.nl/

Groent,
en jij wil nog ruilen, die van mij is ook uit 1997, ook zo'n uitdingetje maar dan met 210.000km minder op de klok

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 22.01.2006 um 22:24 Uhr   
Haha ja maar die van haar/hun is echt oud. Met 2,5 ton op de klok is een auto echt wel een beetje oud, die van jou is nogal nieuwstaat en erg weinig km's. Evenals de mijne,... mijne is ook al bijna 6 jaar oud. Maar nauwelijks van nieuw te onderschijden. Die van jou geldt hetzelfde voor,... toch even ander gevalletje hoor zo'n ding uit '97 met afgebladderde velgen en 2,5 ton erop en die van jou!
En ja, wil best es ruilen.

--
_____________________________________________
230K fl, '00 (zilver, leer zw/rd, 6-sp, 30k km) + Suz Swift GTi, '93 (zwart, 1.3 16v 101pk/810kg, 167k km and counting...)
http://www.nbr.demon.nl/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 296
User seit 19.10.2005
 Geschrieben am 22.01.2006 um 23:14 Uhr   
Ik trap regelmatig het gas nog weleens in. Vanaf ASV op de terugweg twee keer. 1x een BMW die zat te kleven volledig zoekgereden, 120 naar 170 in 4 seconden, daarna naar rechts gegaan en hem laten passeren. 2e x een 205GTI rallyeding of zo die me rechts in wilde halen. Ik heb hem even laten denken dat hij het kon redden en op het laatste moment heb ik het gat dichtgereden. Gelukkig voor zijn voorganger had hij goede remmen.
Ik ga er niet altijd op in. Moet er zin in hebben. Soms geef ik ook net zo veel gas zodat ze in de problemen komen. Ik weet wel dat mensen soms rare stunts uithalen om me toch voorbij te gaan. Ik geef altijd wel ruimte bij invoegen en om te ritsen. (helaas krijg ik dat vaak niet!)

--
SLK 32 AMG, kleur designo chromaflair I, interieur designo zwart/mysticblauw.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an hermanslk32amg    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 22.01.2006 um 23:28 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 22.01.2006 um 23:38 Uhr ]

Hehe ik rij zelf vind ik aardig sociaal over het algemeen. Zelfs als ze over een verdrijvingsvlak nog voor me duiken ga ik niet zitten claxoneren en/of seinen. Mensen die door rood rijden vind ik ook prima. Zolang als het maar een overzichtelijke situatie is en het kan... waarom niet. Ik vind mezelf dus ook zeer vergevingsgezind in het verkeer ... ik doe zelf ook weles "gekke dingen".
Waar ik dus wel een ontzettende kolere hekel aan heb is mensen die om het minste geringste gaan zitten claxoneren en seinen... dan hebben ze aan mij een verkeerde. Die ga ik doorgaans zitten treiteren dan. Als er eentje achter mij begint te seinen terwijl er niets aan de hand is in mijn ogen laat ik rustig het gas los,... misschien wat zachtjes remmen... inderdaad gaatjes dichtrijden,... heb ik weles leuk gehad ook met een BMW5 achter me,... en ik in me 106Rallyetje hehe,... die kwam er ook niet voorbij. Als ik de kans krijg om naar rechts te gaan doe ik het vanzelf... als ik die niet heb moet je ook niet gaan zitten seinen.
Verder kan men vanalles maken en ik vind het helemaal prima. Ik heb juist een hekel aan al dat regeltjes gedoe en alles precies binnen de lijntjes. Lekker vrij en blij hoor op de weg (tot op zeker hoogte wel, lekker langs de file een paar km over de vluchtstrook is misschien weer wat anders, ...alhoewel,... zelfs dat, wat is er mis mee als het kan? niet dat ik dat ooit gedaan heb hoor).
Maar je moet niet mensen in gevaarlijke situaties brengen natuurlijk.
En die 205Rallye dingen zijn prachtig hoor,... zeer schaars, of als het een GTitje was ook zeer leuk. Maar daar moet je met je AMG op de snelweg niet mee gaan spelen,... of ze moeten het echt irritant zitten uitlokken natuurlijk
Die zijn leuker voor de sprint,... die rij je goed zoek dan ja.

Of wat ook leuk is dat soms kun je hkelemaal niet naar rechts dus en is het gewoon heel druk met auto's om je heen en dan zit er toch eentje achter je te plakken. Dan moet je die even verderop erlangslaten en dan zelf erachter gaan plakken. Pas nog met een C-combi en ik in de Swift.... erlangs laten en terug naar de 4... dan van 100-160 gelijk opgaan en er dus achter blijven plakken. Toen maar gas losgelaten/opgegeven want ik weet voorbij de 160 is het ineens voorbij met de versnelling haha, dan is het kruipen geblazen naar de +/- 180-185 zoiets.

_____________________________________________
230K fl, '00 (zilver, leer zw/rd, 6-sp, 30k km) + Suz Swift GTi, '93 (zwart, 1.3 16v 101pk/810kg, 167k km and counting...)
http://www.nbr.demon.nl/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :730
Mitglieder:    1
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.403.243

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm