.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Beurten / onderhoud
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 06.01.2006 um 15:06 Uhr   
Ik zat steeds te denken dat ik deze maand een afspraak moest maken voor een beurt en APK. APK natuurlijk wel, maar die beurt,... is dat nou wel nodig na slechts 11-12 duizend kilometer of is dat niet gewoon geldweggooierij?

Heb hier eens met collegae gepraat die ook al zeiden elke 30,000 hoeft ie pas een beurt. En een ander roept weer die moderne motoren kan je zo 50,000 km met dezelfde olie blijven doorrijden...

Wat doen jullie nou en wat is in mijn geval verstandig bij 12,000 km/jr?

Even voor het plaatje dus, mijn garantie is begin februari afgelopen en dan moet hij ook APK. De vraag is dan wat is wijsheid, de auto zou zelf ook aan moeten geven wanneer ie aan een beurt toe is toch? Dat zal dan na het aantal kms zijn die in het boekje aangegeven staan als onderhoudsinterval.
Heb nu even het boekje er niet bij, die zal ik nog weereens bekijken en mij een mening zien te vormen
Hoeveel zou dat kosten trouwens een APK bij de dealer? Soms is dat bij een beurt juist weer gratis he,... dus... en om nou na een paar maanden weer apart voor die beurt terug te moeten gaan?

Wat zou jij doen?

--
_____________________________________________
230K fl, '00 (zilver, leer zw/rd, 6-sp, 30k km) + Suz Swift GTi, '93 (zwart, 1.3 16v 101pk/810kg, 165k km and counting...)
http://www.nbr.demon.nl/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 06.01.2006 um 15:08 Uhr   
Groent,

Olie verversen is na een jaar altijd aan te raden ongeacht het aantal km

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 06.01.2006 um 15:38 Uhr   
Even één en ander voor je nagekeken.
De mijne heeft de eerste beurt gehad bij 16.000 km. Of dat echt nodig was weet ik niet (toen had ik 'm nog niet).
De auto geeft het inderdaad zelf aan: ongeveer een maand voor de beurt verschijnen bij het starten één (kleine beurt) of twee (grote beurt) schroevedraaiertjes in de km teller aanduiding. Je kunt dit ook handmatig oproepen door als de sleutel in het contact gedraaid zit snel twee keer achter elkaar op het meest linker knopje in het dashboard met de klokken te drukken. Hij geeft dan aan hoeveel km nog tot de volgende beurt. In mijn geval (net gecheckt) is dat nu nog 8800 km.
Ik ben in mei vorig jaar voor een Assyst B geweest. Ik heb APK gecombineerd met de beurt. Eigenlijk hoefde ik pas in juli voor APK, maar je mag maximaal twee maanden eerder APK laten uitvoeren opdat de geldigheid nog steeds tot juli van het jaar daarop loopt. In mijn geval is de APK dus 14 maanden geldig. Dit was belangrijk voor mij, want eind maart gaf m'n auto al aan dat hij een beurt wilde. Ik heb het dus gerekt om het te kunnen combineren. Volgens de monteur was die marge van een paar duizend km er wel.
APK kost normaal € 67,50 (MB Van Kooy Amersfoort) en ik kreeg € 42,50 combinatiekorting. Heb dus uiteindelijk € 25 betaald voor de APK.

Succes met je beslissing!

Groetjes,
Joke


--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 06.01.2006 um 19:36 Uhr   
Hallo Groent,

Zo te lezen op je onderschrift staat de teller bij jou op 30dz en dat betekent een grote beurt en nou lijkt het me verstandig deze te laten uitvoeren want als er wat aan de knikker is(fusee-kogels bij Philip)valt dit nog mooi binnen de garantie-termijn......
Of je moet vragen of je garantie kan bijkopen!!
Mijn eerste beurt in het onderhoudsboekje is ook bij 30dz maar soms wordt er ook een inspectiebeurt bij 16 á 17dz uitgevoerd.

Groeten, Richard


--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

***EVENT 2007-NRW-http://mwslk.de/e07 Sauerland, was sonst?***


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 06.01.2006 um 19:48 Uhr   
Ja aan de ene kant wil ik hem wel gewoon netjes laten onderhouden natuurlijk,... bij de dealer. Maar aan de andere kant denk ik, het ding was gewoon nieuw toen ik hem kocht eigenlijk,... en beurt gehad bij de dealer,... en lijkt het me nogal overtrokken na 11,000 km alweer een grote beurt te laten uitvoeren. Aan de andere kant,... dat zou dan dus de eerste grote beurt worden in de 5,5 jaar dat ie al meegaat?!
Ohnee ik pak het boekje erbij en zie:

2002: (11.406km) : Onderhoudsbeurt A (A/B niet ingevuld maar zal wel A zijn)
2003: (14,260km) : Onderhoudsbeurt A
2004: (16,995km) : Onderhoudsbeurt B (!!)
2005: (19,603km) : Onderhoudsbeurt A (A/B niet ingevuld maar zal wel A zijn)

Al helemaal gekkenwerk natuurlijk maar ik vermoed dat de vorige eigenaar gewoon geld teveel had (die heeft nu dus een R171 350, zilver/rd leer, als troeteldier in de garage).

En korte stukkies heb ik er toch niet of maar een paar mee gereden. Voor het gevoel denk ik dan dat het opzich geld weggooien is om nou bv een grote beurt uit te laten voeren en met honderden euro's onkosten dus opgescheept te zitten terwijl dit eigenlijk helemaal niet nodig is.
Hehe ik begin em al te knijpen zoals je merkt.

--
_____________________________________________
230K fl, '00 (zilver, leer zw/rd, 6-sp, 30k km) + Suz Swift GTi, '93 (zwart, 1.3 16v 101pk/810kg, 166k km and counting...)
http://www.nbr.demon.nl/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 06.01.2006 um 20:00 Uhr   
Dat ding van jou is als nieuw, elk jaar een beurtje. 30 is wel grote beurt maar wat zou je kunnen verwachten. Ik zou dealer gewoon voorstellen alles na te lopen en olie te verversen. Van mij stat nu op 41 volgend jaar geef ik hem bij 50 nieuwe olie bij MB en bij 60 een grote beurt. Dan ben ik wel meer dan 2 jaar verder

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 06.01.2006 um 20:00 Uhr   


groenteboer schrieb:

Ja aan de ene kant wil ik hem wel gewoon netjes laten onderhouden natuurlijk,... bij de dealer. Maar aan de andere kant denk ik, het ding was gewoon nieuw toen ik hem kocht eigenlijk,... en beurt gehad bij de dealer,... en lijkt het me nogal overtrokken na 11,000 km alweer een grote beurt te laten uitvoeren. Aan de andere kant,... dat zou dan dus de eerste grote beurt worden in de 5,5 jaar dat ie al meegaat?!
Ohnee ik pak het boekje erbij en zie:

2002: (11.406km) : Onderhoudsbeurt A (A/B niet ingevuld maar zal wel A zijn)
2003: (14,260km) : Onderhoudsbeurt A
2004: (16,995km) : Onderhoudsbeurt B (!!)
2005: (19,603km) : Onderhoudsbeurt A (A/B niet ingevuld maar zal wel A zijn)

Al helemaal gekkenwerk natuurlijk maar ik vermoed dat de vorige eigenaar gewoon geld teveel had (die heeft nu dus een R171 350, zilver/rd leer, als troeteldier in de garage).

En korte stukkies heb ik er toch niet of maar een paar mee gereden. Voor het gevoel denk ik dan dat het opzich geld weggooien is om nou bv een grote beurt uit te laten voeren en met honderden euro's onkosten dus opgescheept te zitten terwijl dit eigenlijk helemaal niet nodig is.
Hehe ik begin em al te knijpen zoals je merkt.

--
_____________________________________________
230K fl, '00 (zilver, leer zw/rd, 6-sp, 30k km) + Suz Swift GTi, '93 (zwart, 1.3 16v 101pk/810kg, 166k km and counting...)
http://www.nbr.demon.nl/


tja er zit niets anders op om je vakantie op te schuiven naar volgend jaar!!!
Hoe zit het met de remvloeistof.....is die al een keer vervangen?
Die beurten bij jou zijn gewone inspectie beurten of kan je zien aan de hand van garage rekeningen wat er is uitgevoerd?

Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

***EVENT 2007-NRW-http://mwslk.de/e07 Sauerland, was sonst?***


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 16.01.2006 um 15:05 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:

Je kunt dit ook handmatig oproepen door als de sleutel in het contact gedraaid zit snel twee keer achter elkaar op het meest linker knopje in het dashboard met de klokken te drukken. Hij geeft dan aan hoeveel km nog tot de volgende beurt. In mijn geval (net gecheckt) is dat nu nog 8800 km.
Ik ben in mei vorig jaar voor een Assyst B geweest.


Hey ja leuk is dat, net even gekeken. 3700 geeft ie bij mij met 1 sleuteltje. Dus dat zou een Assyst A zijn over uiterlijk 3700km, toch?
Ik ga maar even bellen en kijken of ik over 1 of 2 weken bij ze terecht kan, gecombineerd met een einde garantie controle, die ze schijnen te hebben.

--
_____________________________________________
230K fl, '00 (zilver, leer zw/rd, 6-sp, 30k km) + Suz Swift GTi, '93 (zwart, 1.3 16v 101pk/810kg, 167k km and counting...)
http://www.nbr.demon.nl/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 16.01.2006 um 15:06 Uhr   
En nee helaas heb ik geen rekeningen, zodat ik niet kan zien wat er nou precies gebeurd is. Maar ik vermoed dat er steeds niet veel gebeurd is met zo weinig km's. Niet (veel) meer dan de standaardzaken die ze bij die Assyst A/B uitvoeren.

--
_____________________________________________
230K fl, '00 (zilver, leer zw/rd, 6-sp, 30k km) + Suz Swift GTi, '93 (zwart, 1.3 16v 101pk/810kg, 167k km and counting...)
http://www.nbr.demon.nl/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 16.01.2006 um 15:29 Uhr   
OK afspraak gemaakt, over 2 weken. Helaas dit keer geen gratis vervangend vervoer hehe, schijnen ze pas te doen voor garantiereparties van langer dan 3 uur. Daar komen we met mijn puntjes niet op. Dat wordt dus APK/Assyst A/einde garantiecheck (incl een paar aangegeven openstaande puntjes).
Maar de kosten van zo'n autootje vallen erg mee zeg, OK het is wel minimaal vervoer, maar dat geeft niet. Ook wel eens leuk om mee te rijden, een Smartje (2-zitter dit keer)... 15 Euro per dag. Kan ik daar ook weer over meepraten.

--
_____________________________________________
230K fl, '00 (zilver, leer zw/rd, 6-sp, 30k km) + Suz Swift GTi, '93 (zwart, 1.3 16v 101pk/810kg, 167k km and counting...)
http://www.nbr.demon.nl/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1047
Mitglieder:    5
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.370.802

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Kannst Du die Entscheidung des DFB, zum Ausrüster Nike zu wechseln?

Ja, wer das beste Angebot abgibt, soll den Zuschlag erhalten
Nein, aus Tradition bin ich gegen den Wechsel
Nein, beim DFB kommt für mich nur ein deutscher Sportartikelhersteller in Frage
Für mich ist das nicht wichtig

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm