| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Wat is jouw meest beangstigende moment in de SLK geweest? |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 ) |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 27.12.2005 um 11:49 Uhr  
| Zo, vanochtend hardkloppingen! Alles natuurlijk spekglad buiten vanochtend. Was bij de ouders wezen overnachten en ik wist dat het een aardig listig bochtje was aan het eind vd straat. Ik netjes heel rustigaan in de 1 het bochie om begint de achterkant ineens om te slaan zeg! En laat daar nou net zo'n uitermate niet-meegevend grinttegel-betonnen paaltje te staan! Hij stond net op tijd stil. Ik ben echt even op de plek stil blijven staan om even bij te komen en te beseffen dat dat gelukkig net goed ging.
Maar mijn god wat begint dat ding snel te schuiven zeg! En dan schuift ie flink door ook! Op ijs begin je gewoon nix, en al helemaal niet zijwaarts!
Opzich kan ik er achteraf natuurlijk om lachen maar ik had em bijna moeten verkopen! Als mijn no-claim vervalt dan is de verzekering al helemaal niemeer te betalen (nu al zo'n 1600-1700 euro/jr)...
--
_____________________________________________
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 30k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 27.12.2005 um 12:30 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Philip am 27.12.2005 um 12:37 Uhr ]
Kan me er iets bij voorstellen.
Ik heb tot nu toe 2 angstige momenten beleefd met de SLK.
Ik heb de SLK bij een particulier in Aken gekocht. Heb toen een autoambulance gehuurd om op te halen. Als je daar in zo'n gare oude ambulance met 80 km per uur naar Aken rij, donker, regen en slechte verlichting op die bak is op zich al een avontuur. Ik doe de meeste dingen toch wel doordacht maar ook wel impulsief.
In Aken aangekomen (villa wijkje op de rand van Aken) de SLK afgerekend reed de "vorige"eigenaar de SLK naar buiten. Glimmend onder de lantaarnpaal stond hij daar. En dan is het schrikken, hij moet natuurlijk wel even op de ambulance en dat is denk ik zo'n meter hoog. Had ik nog nooit gedaan. Twee van die smalle oprijijzertjes om tegen op te rijden. Heel voorzichtig op aanwijzingen van mijn vrouw en de verkoper reed ik de oprijijzers op. Tja als je dat voorzichtig doe en de SLK staat dan met zijn neus omhoog en de achterwielen precies in de knik van de straat en de oprijijzers gaat de ruim 1000 kg doorslippen, natuurlijk zat er een lier op maar wie komt daar nou op en achteraf zou ik het misschien niet gedaan hebben met kans op beschadiging.
Dus een aanloopje dan maar, s'avonds 21.15 uur in december dus ook donker Aken. Nooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiitttttt meer. Met een aanloopje reed ik de ambulance op maar zo'n ambulance is ook maar zo lang als de SLK is en dan zie je de cabine heel snel dicht bij komen, boven op de rem en de SLK stond 1 meter hoger op de ambulance, ietsje schuin maar niets meer aan doen. Nooit meer doe ik dit nog een keer. Bonzend hart, trillende benen maar wel ontzettend trots en blij. De terug reis duurde dagen leek het. Met de SLK erop door een heuvellandschap, heuvel op max 30km. Maar goed met nog slechter weer kwamen we om 3.00 uur in de nacht aan en de andere ochtend moest ik er weer om 7.00 uur uit. We hebben de ambulance even buiten het dorp gereden daar de ijzeren platen en de lier veel herrie maakte en om de straat wakker te maken was geen optie. Voorop de ambulance op dan moet je er achteruit weer af. Voorzichtig in z'n achteruit de ambulance af de achterwielen stonden al op de oprijijzers toen ik de tik hoorde en de SLK stopte abrubt. Hij bleef na inspectie achter zijn uitlaatpot hangen op een kromgetrokken metalen riggel. K....., G..... T.... , maar goed dat we afgelegen stonden. Tja sta je daar midden in de nacht, schakelaar boven in mijn hoofd om gezet, dan maar met meer geweld want kon hem ook niet laten staa, kon me maximaal een AMG pijp kosten, gelukkig is die van RVS, met een klap schoot de SLK los en ging met de zelfde rotvaart eraf zoals hij er ook op was gekomen. Maar wederom onder de lantarenpalen van de parkeerplaats bij de plaatselijke voetbalvereniging stond hij me als nieuw toe te lachen. De SLK nog geen 6 uur in mijn bezit maar al 2 keer hartkloppingen bezorgt. De vorige ingevoerde auto's deed ik altijd met 5 dgn kenteken maar dit ging wat moeilijker bij een particulier die mij vertelde dat de SLK niet de grens over mag met die platen.
Al met al nog geen dag spijt van de aankoop, de vorige eigenaar had en seizoen kenteken, alleen van april t/m oktober reed hij ermee en stond dan de rest van de maanden in de garage met zijn banden op hogere druk om platte stukken te voorkomen. Regen had de SLK nog nooit gezien tot dat ik hem kocht en Nederland in reed, volop regen.
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 27.12.2005 um 14:43 Uhr  
|
groenteboer schrieb:
verkopen! Als mijn no-claim vervalt dan is de verzekering al helemaal niemeer te betalen (nu al zo'n 1600-1700 euro/jr)...
--
_____________________________________________
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 30k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi
Zit jij niet zo hoog in de no-claim, ik zit nu op de max van 80% en betaal zo'n € 61,-- per maand bij Unigarant
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 27.12.2005 um 16:38 Uhr  
| Zóóóó......... dat was zeker schrikken voor jullie beiden!
Ik heb mijn SLK nu anderhalf jaar, maar ik ben er zo ontzettend voorzichtig mee, niet dat ik er niet in uit m'n dak ga, maar ik neem geen overbodige risico's en als ik maar dénk dat het glad is rij ik als op eieren .
Met andere woorden, nog geen beangstigende momenten meegemaakt. Wél met de vorige auto van Anton (een Outlander). Met de SLK was ik gewend vrij abrupt, zeg maar vierkant, een bepaalde bocht te kunnen nemen. Maar de Outlander heeft een veel hoger rolpunt (heet dat geloof ik) en die liet zich niet zo vierkant sturen dus ik ging in die bocht zo'n beetje rechtdoor het fietspad over, precies tussen een paaltje en een lantaarnpaal door .
Ik ben met de jaren ook wat rustiger geworden denk ik .
Ik heb té veel van mijn auto's partial en/of total loss gereden . Niet altijd mijn schuld overigens.
Dat mag me met deze SLK niet overkomen. Al was het maar omdat ik nu op de maximale no claim van Anton rij omdat hij een auto van de zaak heeft .
He would kill me!
Groetjes,
Joke
PS: ik ben dus ook heel blij dat ik op winterbanden rij!
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 27.12.2005 um 17:08 Uhr  
| Voor mij weer een keer schrikken. De SLK staat vandaag in de MB garage voor APJ, kleine beurt en een nieuwe voorruit. Speciaal laat ik de vooruit door MB erin zetten en niet door zo'n immitatie bedrijf als een Carglas (slechte ervaringen in het verleden mee gehad) Ik zou nu zo ongeveer de SLK weer kunnen ophalen maar kreeg een uur geleden een telefoontje van de dealer of hij nog een nachtje mag blijven staan om hem morgen af te maken. Hoezo?? Tja een van de medewerkers heb bij het eruit halen van de ruit het dashboard beschadigd!! Oeps. Voordat de ruit er weer in gaat laten ze een bedrijf komen op het dashboard te laten repareren. Hoe groot is de schade vroeg ik maar de werkplaatschef zei dat het meeviel maar hem zo niet wilde afleveren. Nou maar tot morgen wachten dan. Hopen dat het perfect gerepareerd wordt.
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 27.12.2005 um 17:28 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 27.12.2005 um 17:29 Uhr ]
Zo das aardig balen ja! Klinkt niet leuk dat ze je dashboard gaan repareren terwijl hij prima was toen je hem afleverde. Zal wel een klein krasje zijn zou je denken,... ben benieuwd hoe (en of) ze dat zo kunnen repareren dat je er helemaal niets meer van ziet. Misschien krijg je nog wat korting voor het ongemak?
Zo'n nieuwe ruit bij de dealer lijkt me nog een duur grapje ook of nie? Meestal zit het bij de verzekering erin, kost een nieuwe ruit je maar 68 euro ofzo (niet bij de dealer natuurlijk).
_____________________________________________
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 30k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 27.12.2005 um 18:01 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Philip am 27.12.2005 um 18:03 Uhr ]
Er zijn speciale bedrijven die kunststof kunen repareren, ik ga ervan uit dat het goed gedaan wordt. Ik betaal inderdaad alleen maar de helft van het eigen risico
€ 68,-- Glasdekking valt het onder. Zo'n ruit kost geloof ik € 850,--
Baal wel, gelukkig weet ik niet hoe groot het is en zie ik het niet meer. Waar ik me wel zorgen om maak of het ook goed blijft in de toekomst, kleuverschil, loslaten of iets dergelijks.
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 27.12.2005 um 18:54 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 27.12.2005 um 18:55 Uhr ]
Hallo Philip,
"Liever de dealer" heeft bij jou toch nu een vervelende bijsmaak na dit akkefietje met je voorruit......
Waarom moest hij vernieuwd worden....een sterretje of zat er een barst in?
Kon je niet kiezen tussen een originele of één met zonnefilter?
Groetjes, Richard
Ps: Ik loop ook wel eens met de gedachte van een nieuwe voorruit omdat de eerste eigenaar z'n voorruit ijsvrij heeft lopen krabben!!
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| | |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :975 Mitglieder: 5 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|