| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: motorprobleem HELP! |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 ) |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 45
User seit 15.12.2005
| Geschrieben am 15.12.2005 um 22:53 Uhr  
| Sinds een paar maanden presteerd men auto niet meer zoals hij het moet doen. Deze had ik gekocht toen hij al getuned was. Het is een slk200 en deze getuned tot 160pk.
De eerste keer dat ik merkte dat hij niet meer zo goed reed was toen ik nog eens alles eruit wou gooien op de snelweg, normaal zou hij makkelijk 240km/h halen, maar nu was het maar een klein 210 met moeite. :s
Een grote maand geleden ben ik dan op onderhoud geweest en ik dacht dat het daarmee zou opgelost zijn. (bougies vervangen)
Een paar dagen daarna heb ik dan ook een K&N luchtfilter erin gestoken omdat de originele toch aan vervanging toe was. Ging ik een sprintje zetten en dat ging wel lekker tot boven de 5000tr. Doe ik dat nog eens en ineens begon men wagen zicht vreemd te gedragen, trok niet meer, stond ik stil dan daverde hij. Merkte ik op dat hij in noodloop was gegaan. Dus ik aan de kant en zet hem uit, terug aan en alles weer in orde.
Maar het probleem is nog steeds niet opgelost, telkens als ik boven 4500tr kom dan krijgt hij precies niet voldoende power om door te gaan. Ik hou me dan ook in om erger te voorkomen.
Ook wanneer me auto een nachtje heeft stil gestaan en ik rijd ermee weg, dan is het een ramp. Trekt helemaal niet op bij het minst gas geven totdat hij een beter warm loopt.
Paar weken geleden was ik dan de wagen laten uitlezen en er was het volgende probleem: 'motorproblemn: Zylinder1, KAT'. Dus dat hij in noodloop ging was dus dat cilinder1 gewoon uitgezet was en de katalysator een te lage meting had daardoor.
Heb dan eens de LMM (lucht-masse-meter) eens zuiver gemaakt, dit bleek niet echt te helpen ben nog es in noodloop gegaan en dat tegen 200km/h. Wel gevaarlijk!
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Zou graag willen dat hij terug rijdt zoals tevoren.
Thx
Groeten
Kimbo
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Kimbo Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 45
User seit 15.12.2005
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 45
User seit 15.12.2005
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 16.12.2005 um 07:59 Uhr  
| Hallo Kimbo,
Wat mij te binnen schiet is de lamda-sonde......
Deze meet de hoeveelheid zuurstof in de uitlaatgassen en als deze kapot is
geeft hij geen signaal meer aan de centrale computer.
Het is één van de parameters die de computer gebruikt om de ideale brandstof hoeveelheid in de cilinders te spuiten.
Kosten ongeveer 150-200 euro!!
Veel succes!
Groeten, Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| Geschrieben am 16.12.2005 um 09:32 Uhr  
| Wat houdt die tuning in? Ander spruitstuk en computerchip? Of opgeboorde cilinders? Mijn SLK 200 loopt met dit weer ook niet zo lekker koud, is een combinatie van de LMM en kapotte katalysator, hierdoor heeft ie op top wel meer vermogen, maar 240 red ik nooit.
Groeten,
Ard
--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ardvw28 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 45
User seit 15.12.2005
| | |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 16.12.2005 um 14:00 Uhr  
| Dat lijken me eerder mooie verkooppraatjes geweest dan werkelijk waardes!
Een ongeblazen motor is dmv een beetje met het chipje te spelen doorgaans bepaald niet ver op te krikken. Denk eerder aan een pk-tje of 10-15 of hooguit 20? Tenminste dat is wat ik altijd heb vernomen. Voor een wel geblazen motor (turbo) zou het al een flinke winst zijn. Je praat over 35% winst. Lijkt me sterk. In het geval van 182 pk zou je ook zomaar eens even snel of sneller kunnen zijn dan een 230Kompressor, aangezien de gewone 2 liter toch een stuk lichter is. Maar nogmaals,... dit lijken mij eerder mooie praatjes en beloftes dan werkelijkheid, want je zult het wel niet na hebben laten meten he
--
_____________________________________________
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 30k km alweer helaas, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1066 Mitglieder: 5 Im Chat : 2
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|