Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 296
User seit 19.10.2005
| |
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 17.11.2005 um 23:19 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 17.11.2005 um 23:21 Uhr ]
Het schijnt dat je de stoel/zitgedeelte wat naar achter kunt laten kantelen en dat dat dan beter zit. Ik meen dat Hans dit heeft laten doen.
Ik heb alle ruimte nodig en de stoel staat dan ook zover mogelijk naar achter,... en het ruggedeelte ietsjes iets schuin naar achter natuurlijk maar ik draai hem dan wel weer wat naar voren zodat als ik zit de stoel/leer niet zo tegen die achterplaat gaat zitten kraken.
Verder is het hier vaker ter sprake gekomen: de stoelen in de SLK zijn nou niet bepaald ideaal. Ik vind het een stom ontwerp, begrijp niet dat ze zulke "rommel" in zo'n dure zgn comfortabele cabrio stoppen! Die banen aan de buitenkant die weer naar voren komen slaan compleet nergens op. Zo heb je helemaal geen goede steun in je rug. Al zouden die van de AMG wel weer ietsjes beter zijn dan de standaard stoelen dacht ik?
--
_____________________________________________
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 29k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 251
User seit vor Apr. 03
| Geschrieben am 17.11.2005 um 23:26 Uhr  
| Hoi,
klopt, die stoelen zijn minder, maar echt slecht vind ik ze toch niet.
Ik heb mijn bestuurdersstoel twee jaar geleden uitgebouwd om de rugleuningverwarming te maken.. En toen moest de stoel helemaal uit elkaar. Er zit van binnen gewoon schuimstof in en twee veren (die gaan dus piepen na verloop van tijd).
Als het zitvlak wat dieper zou zijn, zou het al een betere stoel zijn en de zijdelingse steun is ook niet je dat. Toch vind ik de stoelen goed passen bij het interieur. Als je de stoel echt een bezwaar vindt, kun je er natuurlijk recaros in zetten, denk je.
Maar de originele stoelen zijn .............. ook echte recaros.
Gek he?
Groetjes
Peter | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Peter Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 17.11.2005 um 23:28 Uhr  
| Ik merk dat als ik de optimale lengte benut die ik zou kunnen gebruiken wat betreft mijn beenlengte er een druk ontstaat op mijn onderkant bovenbeen,wat op lange afstanden zelfs pijnlijk kan worden.Dus plaats ik de stoel iets verder dan nodig naar voren zodat mijn knieen naar boven komen wat de druk vermindert.Het voordeel is dan weer dat de rugleuning dan een trapje verder naar achter kan wat ik prettiger vind voor de hoek van hoofd/nek.De hele stoel kantelen zou het probleem vergroten ivm. die druk.
Ik heb het nu wel over de 171.Ik heb de 170 een keer proefgereden maar daar vond ik de ruimte boven mijn hoofd te weinig,zelfs in laagste stand van de stoel(de laagste stand gebruik ik ook in mijn 171er.
Groetjes Emmy.
--
Die Holländerin fährt ins Andraditgrüne | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 296
User seit 19.10.2005
| Geschrieben am 17.11.2005 um 23:30 Uhr  
| Inderdaad, de AMG stoelen zijn wel wat beter, natuurlijk kan hij door de electrische verstelling ook kantelen. Toch zijn er ook nadelen. De rugleuning heeft een grotere kromming waardoor hij nog eerder tegen de achterplaat aan komt en de vering in de zitting slaat soms dood bij een hevige kuil. Ik vond trouwens dit over een optimale zitpositie:
Afstand tot de pedalen: bij ingetrapte koppeling blijft het been gebogen.
Door het verschuiven van de stoel wordt eerst de juiste afstand tot de pedalen ingesteld. Belangrijk is dat bij volledig ingetrapte koppeling de knie nog duidelijk gebogen is. Vanuit deze stoelpositie is gewaarborgd dat het rechterbeen snel van het gas naar de rem kan overstappen en het rempedaal tot de aanslag in kan trappen.
Zithoogte: zo hoog mogelijk.
Een hoge zitpositie levert rondom beter zicht op het verkeer op. Bovendien zijn de instrumenten beter afleesbaar. Vanzelfsprekend heeft ook de hoogteverstelling een grensbereik: tussen het hoofd van de rijder en de hemelbekleding van zijn auto moet altijd een volle vuist ruimte zijn. De positie achter het stuur wordt bepaald door de stand van de rugleuning en afstelling van het stuur. De hoek van de rugleuning met de zitting behoort negentig tot honderd graden te zijn, vrijwel rechtop dus. De meeste automobilisten zetten de rugleuning verder achterover en ervaren die zitpositie als aangenaam. Ten onrechte, want alleen als de rug volledige ondersteuning van de leuning krijgt blijft de wervelkolom in zijn oorspronkelijke vorm. Op de lange afstand betekent dat meer comfort en minder kans op vermoeidheid. Bovendien ondersteunt een vrijwel rechtop staande leuning de rug bij een noodstop of een botsing veel beter.
Afstand tot het stuur: gestrekte armen raken het stuur van opzij op polshoogte.
De juiste afstand van de handen naar het stuur bij goed aanliggende rugleuning wordt ingesteld met de stuurverstelling. In de optimale zitpositie raken de gestrekte armen de zijkant van het stuurwiel op polshoogte. In deze positie en met een steile rugleuning kan men heel snel sturen waarbij de handen altijd optimale grip hebben.
Hoofdsteunen verhogen niet alleen het comfort, maar voorkomen vooral nekletsel. Bij een frontale aanrijding schiet het lichaam van de rijder eerst naar voren en volgens schuin omhoog naar achteren. Vandaar dat de bovenkant van de hoofdsteun tenminste even hoog als de bovenkant van het hoofd of iets hoger moet staan. Whiplashes en ander wervelletsel worden vaak mede veroorzaakt door te laag afgestelde hoofdsteunen.
--
SLK 32 AMG, kleur chromaflair I, interieur designo zwart/mysticblauw. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an hermanslk32amg Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 296
User seit 19.10.2005
| Geschrieben am 17.11.2005 um 23:40 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von hermanslk32amg am 17.11.2005 um 23:40 Uhr ]
emmystarlight schrieb:
Ik merk dat als ik de optimale lengte benut die ik zou kunnen gebruiken wat betreft mijn beenlengte er een druk ontstaat op mijn onderkant bovenbeen,wat op lange afstanden zelfs pijnlijk kan worden.Dus plaats ik de stoel iets verder dan nodig naar voren zodat mijn knieen naar boven komen wat de druk vermindert.Het voordeel is dan weer dat de rugleuning dan een trapje verder naar achter kan wat ik prettiger vind voor de hoek van hoofd/nek.De hele stoel kantelen zou het probleem vergroten ivm. die druk.
Ik heb het nu wel over de 171.Ik heb de 170 een keer proefgereden maar daar vond ik de ruimte boven mijn hoofd te weinig,zelfs in laagste stand van de stoel(de laagste stand gebruik ik ook in mijn 171er.
Groetjes Emmy.
--
Die Holländerin fährt ins Andraditgrüne
Zo dan, dan zal ik wel tegen je op moeten kijken, Emmy
--
SLK 32 AMG, kleur chromaflair I, interieur designo zwart/mysticblauw. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an hermanslk32amg Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 296
User seit 19.10.2005
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 17.11.2005 um 23:47 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 17.11.2005 um 23:49 Uhr ]
Het voordeel van een automaat is dat je geen koppelingspedaal hebt en dus je linkerbeen meer ruimte heeft.....
Toch is de ondersteuning van de bovenbenen onvoldoende daar de zitting te kort is en ook in de lendenen mis je dat!!
Mijn Pa heeft sinds kort een CLK 430-Sport met massagestoelen en alles elektrisch.....tja zulke stoelen zorgen voor een ideale zithouding!!!
Groeten, Richard
PS: Met memory functie........
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|