.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Optimale zitpositie in de SLK
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 296
User seit 19.10.2005
 Geschrieben am 17.11.2005 um 23:14 Uhr   
Wat is nou de optimale zitpositie in de SLK? En dan bedoel ik niet met het dak open achterovergeleund en een zonnbril op, maar hoe staat de stoel nou bij jou ingesteld? Hoogte, kanteling, rugleuning, afstand? En wat schrijft men nou voor als optimale zitpositie?

--
SLK 32 AMG, kleur chromaflair I, interieur designo zwart/mysticblauw.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an hermanslk32amg    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 17.11.2005 um 23:19 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 17.11.2005 um 23:21 Uhr ]

Het schijnt dat je de stoel/zitgedeelte wat naar achter kunt laten kantelen en dat dat dan beter zit. Ik meen dat Hans dit heeft laten doen.
Ik heb alle ruimte nodig en de stoel staat dan ook zover mogelijk naar achter,... en het ruggedeelte ietsjes iets schuin naar achter natuurlijk maar ik draai hem dan wel weer wat naar voren zodat als ik zit de stoel/leer niet zo tegen die achterplaat gaat zitten kraken.
Verder is het hier vaker ter sprake gekomen: de stoelen in de SLK zijn nou niet bepaald ideaal. Ik vind het een stom ontwerp, begrijp niet dat ze zulke "rommel" in zo'n dure zgn comfortabele cabrio stoppen! Die banen aan de buitenkant die weer naar voren komen slaan compleet nergens op. Zo heb je helemaal geen goede steun in je rug. Al zouden die van de AMG wel weer ietsjes beter zijn dan de standaard stoelen dacht ik?

--
_____________________________________________
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 29k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Peter

Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 251
User seit vor Apr. 03
 Geschrieben am 17.11.2005 um 23:26 Uhr   
Hoi,
klopt, die stoelen zijn minder, maar echt slecht vind ik ze toch niet.
Ik heb mijn bestuurdersstoel twee jaar geleden uitgebouwd om de rugleuningverwarming te maken.. En toen moest de stoel helemaal uit elkaar. Er zit van binnen gewoon schuimstof in en twee veren (die gaan dus piepen na verloop van tijd).
Als het zitvlak wat dieper zou zijn, zou het al een betere stoel zijn en de zijdelingse steun is ook niet je dat. Toch vind ik de stoelen goed passen bij het interieur. Als je de stoel echt een bezwaar vindt, kun je er natuurlijk recaros in zetten, denk je.
Maar de originele stoelen zijn .............. ook echte recaros.
Gek he?
Groetjes
Peter

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Peter    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 17.11.2005 um 23:27 Uhr   
Ik ben ongeveer 1,84m en vind dat er zo niet veel te stellen valt. De rug leuning zit inderdaad snel tegen de achterkant aan. De ideaale positie is in ieder geval niet met gestrekte armen sturen zolas je wel een iemand ziet zitten.

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 17.11.2005 um 23:28 Uhr   
Ik merk dat als ik de optimale lengte benut die ik zou kunnen gebruiken wat betreft mijn beenlengte er een druk ontstaat op mijn onderkant bovenbeen,wat op lange afstanden zelfs pijnlijk kan worden.Dus plaats ik de stoel iets verder dan nodig naar voren zodat mijn knieen naar boven komen wat de druk vermindert.Het voordeel is dan weer dat de rugleuning dan een trapje verder naar achter kan wat ik prettiger vind voor de hoek van hoofd/nek.De hele stoel kantelen zou het probleem vergroten ivm. die druk.
Ik heb het nu wel over de 171.Ik heb de 170 een keer proefgereden maar daar vond ik de ruimte boven mijn hoofd te weinig,zelfs in laagste stand van de stoel(de laagste stand gebruik ik ook in mijn 171er.
Groetjes Emmy.

--
Die Holländerin fährt ins Andraditgrüne

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 296
User seit 19.10.2005
 Geschrieben am 17.11.2005 um 23:30 Uhr   
Inderdaad, de AMG stoelen zijn wel wat beter, natuurlijk kan hij door de electrische verstelling ook kantelen. Toch zijn er ook nadelen. De rugleuning heeft een grotere kromming waardoor hij nog eerder tegen de achterplaat aan komt en de vering in de zitting slaat soms dood bij een hevige kuil. Ik vond trouwens dit over een optimale zitpositie:
Afstand tot de pedalen: bij ingetrapte koppeling blijft het been gebogen.

Door het verschuiven van de stoel wordt eerst de juiste afstand tot de pedalen ingesteld. Belangrijk is dat bij volledig ingetrapte koppeling de knie nog duidelijk gebogen is. Vanuit deze stoelpositie is gewaarborgd dat het rechterbeen snel van het gas naar de rem kan overstappen en het rempedaal tot de aanslag in kan trappen.

Zithoogte: zo hoog mogelijk.

Een hoge zitpositie levert rondom beter zicht op het verkeer op. Bovendien zijn de instrumenten beter afleesbaar. Vanzelfsprekend heeft ook de hoogteverstelling een grensbereik: tussen het hoofd van de rijder en de hemelbekleding van zijn auto moet altijd een volle vuist ruimte zijn. De positie achter het stuur wordt bepaald door de stand van de rugleuning en afstelling van het stuur. De hoek van de rugleuning met de zitting behoort negentig tot honderd graden te zijn, vrijwel rechtop dus. De meeste automobilisten zetten de rugleuning verder achterover en ervaren die zitpositie als aangenaam. Ten onrechte, want alleen als de rug volledige ondersteuning van de leuning krijgt blijft de wervelkolom in zijn oorspronkelijke vorm. Op de lange afstand betekent dat meer comfort en minder kans op vermoeidheid. Bovendien ondersteunt een vrijwel rechtop staande leuning de rug bij een noodstop of een botsing veel beter.

Afstand tot het stuur: gestrekte armen raken het stuur van opzij op polshoogte.

De juiste afstand van de handen naar het stuur bij goed aanliggende rugleuning wordt ingesteld met de stuurverstelling. In de optimale zitpositie raken de gestrekte armen de zijkant van het stuurwiel op polshoogte. In deze positie en met een steile rugleuning kan men heel snel sturen waarbij de handen altijd optimale grip hebben.

Hoofdsteunen verhogen niet alleen het comfort, maar voorkomen vooral nekletsel. Bij een frontale aanrijding schiet het lichaam van de rijder eerst naar voren en volgens schuin omhoog naar achteren. Vandaar dat de bovenkant van de hoofdsteun tenminste even hoog als de bovenkant van het hoofd of iets hoger moet staan. Whiplashes en ander wervelletsel worden vaak mede veroorzaakt door te laag afgestelde hoofdsteunen.


--
SLK 32 AMG, kleur chromaflair I, interieur designo zwart/mysticblauw.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an hermanslk32amg    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 17.11.2005 um 23:33 Uhr   
Dit printen we ff voor we weer gaan rijden

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 296
User seit 19.10.2005
 Geschrieben am 17.11.2005 um 23:40 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von hermanslk32amg am 17.11.2005 um 23:40 Uhr ]



emmystarlight schrieb:

Ik merk dat als ik de optimale lengte benut die ik zou kunnen gebruiken wat betreft mijn beenlengte er een druk ontstaat op mijn onderkant bovenbeen,wat op lange afstanden zelfs pijnlijk kan worden.Dus plaats ik de stoel iets verder dan nodig naar voren zodat mijn knieen naar boven komen wat de druk vermindert.Het voordeel is dan weer dat de rugleuning dan een trapje verder naar achter kan wat ik prettiger vind voor de hoek van hoofd/nek.De hele stoel kantelen zou het probleem vergroten ivm. die druk.
Ik heb het nu wel over de 171.Ik heb de 170 een keer proefgereden maar daar vond ik de ruimte boven mijn hoofd te weinig,zelfs in laagste stand van de stoel(de laagste stand gebruik ik ook in mijn 171er.
Groetjes Emmy.

--
Die Holländerin fährt ins Andraditgrüne


Zo dan, dan zal ik wel tegen je op moeten kijken, Emmy

--
SLK 32 AMG, kleur chromaflair I, interieur designo zwart/mysticblauw.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an hermanslk32amg    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 296
User seit 19.10.2005
 Geschrieben am 17.11.2005 um 23:46 Uhr   
Wat ik persoonlijk een nadeel vind is dat er geen memory functie in die AMG stoelen zit.
Als mijn vrouw er in gezeten heeft begint het hele afstelverhaal weer opnieuw
Ben al aan het zoeken geweest voor inbouw achteraf, maar dat heb ik nog niet gevonden.

--
SLK 32 AMG, kleur chromaflair I, interieur designo zwart/mysticblauw.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an hermanslk32amg    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 17.11.2005 um 23:47 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 17.11.2005 um 23:49 Uhr ]

Het voordeel van een automaat is dat je geen koppelingspedaal hebt en dus je linkerbeen meer ruimte heeft.....
Toch is de ondersteuning van de bovenbenen onvoldoende daar de zitting te kort is en ook in de lendenen mis je dat!!
Mijn Pa heeft sinds kort een CLK 430-Sport met massagestoelen en alles elektrisch.....tja zulke stoelen zorgen voor een ideale zithouding!!!

Groeten, Richard
PS: Met memory functie........

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :840
Mitglieder:    9
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.404.853

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm