.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Hoe slecht is het om...
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 06.08.2005 um 19:52 Uhr   
Vooral voor diegenen met verstand van welke krachten waar op komen te staan, de techniek vd auto:

Hoe slecht voor welke onderdelen is het om...

1 - Je auto op de handrem te zetten, je motor te laten draaien, in zijn 1 te zetten en je koppeling in 1x op laten komen zodat hij afslaat (kort naar voren vliegend maar tegengehouden door het handremkabeltje)?

2 - Je auto bij het stoplicht af te laten slaan doordat je bv in zijn 3 staat en de koppeling daarvoor net wat te snel omhoog ging?

2 - Een paar seconden in de toerenbegrenzer te blijven hangen?

En voel u vrij hieraan toe te voegen wat jij je afvraagt wat slecht kan zijn waarvoor...

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 06.08.2005 um 20:12 Uhr   


groenteboer schrieb:

Vooral voor diegenen met verstand van welke krachten waar op komen te staan, de techniek vd auto:

Hoe slecht voor welke onderdelen is het om...

1 - Je auto op de handrem te zetten, je motor te laten draaien, in zijn 1 te zetten en je koppeling in 1x op laten komen zodat hij afslaat (kort naar voren vliegend maar tegengehouden door het handremkabeltje)?

2 - Je auto bij het stoplicht af te laten slaan doordat je bv in zijn 3 staat en de koppeling daarvoor net wat te snel omhoog ging?

2 - Een paar seconden in de toerenbegrenzer te blijven hangen?

En voel u vrij hieraan toe te voegen wat jij je afvraagt wat slecht kan zijn waarvoor...

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

Hé Groenteboer,

Het bovenstaande geldt alleen voor een SLK met handbak!!
Een kleine nuance maakt een groot verschil.......
Groetjes,

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Michael_Lotus-SLK

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
 Geschrieben am 06.08.2005 um 20:54 Uhr   
1 en 2 moet je gewoon niet doen.

3, Kan dat langer dan een seconde dan? Als de toerenbegrenzer ingrijpt is dat juist een voorziening om motorschade te voorkomen door de brandstoftoevoer af te knijpen. Schadelijk kan het dus niet zijn.
Je moet allen van het gas gaan of doorschakelen.

Een handbak vindt het minder lekker als er op hoge snelheid naar een (te) lage versnelling wordt teruggeschakeld. Op een natte weg kan de bak in een extreme situatie zelfs vastslaan...
Om die reden doe ik het terugschakelen in zulke gevallen met 'tussengas' om het toerenverschil op te vangen. Het maakt ene hoop kabaal maar heb er op die manier nog nooit enige schade van ervaren.




--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Michael_Lotus-SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 07.08.2005 um 20:09 Uhr   
Als ik de kap open of dicht doe stop ik een bijgesneden gummetje naast de knop zodat ik de knop niet vast hoef te blijven houden. Ik vergeet het gummetje er echter nog wel eens tussen uit te halen en vraag me af of dat slecht is voor het mechanisme .

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 07.08.2005 um 22:58 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:

Als ik de kap open of dicht doe stop ik een bijgesneden gummetje naast de knop zodat ik de knop niet vast hoef te blijven houden. Ik vergeet het gummetje er echter nog wel eens tussen uit te halen en vraag me af of dat slecht is voor het mechanisme .




En hoe lang is dat dan ongeveer? Dat je 's ochtends naar je werk wil rijden en dan ineens "hey der zit nog een gummetje bij me knopje?" Naar alle waarschijnlijkheid kom je daar evengoed vrij vlot achter toch want je hoort het motortje toch gewoon doorzoemen als het knoppie niet losgelaten wordt?
Het lijkt mij in ieder geval niet goed, maar misschien valt het mee.
Ik vind het EIGENLIJK al wat knullig dat het mechanisme zelf niet ziet wanneer hij klaar is en gewoon zelf stopt. En dat dan icm met een knopje die geen gummetje nodig heeft maar gewoon zelf door blijft gaan met het mechanisme. Het duurt toch wel een ehm 25 sec ofzo, vind het ook altijd jammer dat je daar steeds bij moet blijven. Hoe moeilijk en hoeveel duurder kan het nou zijn dat mechanisme zo te maken zoals iedereen het liever zou zien?

Maargoed, er zijn meer dingetjes aan de SLK die ik anders zou willen. Zoals die driehoekraampjes die ook (evt apart te bedienen) mee omhoog gaan bij kap open. Dat blijft een grote misser, bij SL wel en bij SLK niet. Tevens vind ik dat kap openen tot een km of minimaal 30-40 toch mogelijk zou moeten blijven,... wat helaas slechts 10km/u is. En ga zo maar door.
Evengoed heb ik vandaag tussen de buien door toch even een ritje van ruim 40km met de kap open gemaakt, en dat was desondanks toch wel weer genieten! Even lekker met 180 doorrammen een stukje met dat heerlijke gevoel dat je nog steeds een hoop snelheid onder het rechtervoetje over hebt! Lang leve de PK's.
Ja open is de SLK echt wel een stukkie leuker rijden dan dicht.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 08.08.2005 um 21:51 Uhr   


groenteboer schrieb:

En hoe lang is dat dan ongeveer? Dat je 's ochtends naar je werk wil rijden en dan ineens "hey der zit nog een gummetje bij me knopje?" Naar alle waarschijnlijkheid kom je daar evengoed vrij vlot achter toch want je hoort het motortje toch gewoon doorzoemen als het knoppie niet losgelaten wordt?
Het lijkt mij in ieder geval niet goed, maar misschien valt het mee.
Ik vind het EIGENLIJK al wat knullig dat het mechanisme zelf niet ziet wanneer hij klaar is en gewoon zelf stopt. En dat dan icm met een knopje die geen gummetje nodig heeft maar gewoon zelf door blijft gaan met het mechanisme. Het duurt toch wel een ehm 25 sec ofzo, vind het ook altijd jammer dat je daar steeds bij moet blijven. Hoe moeilijk en hoeveel duurder kan het nou zijn dat mechanisme zo te maken zoals iedereen het liever zou zien?




Oh ja, ik kan het gummetje zomaar een hele nacht vergeten. Dan kom ik hem de volgende dag weer tegen . Maar dan is de motor uit dus misschien geeft dat niet. Of ik zie hem aan het einde van de rit weer zitten, als ik de kap wil sluiten. Vindt ie mogelijk wat minder fijn .

Je kunt een module kopen waarmee de de kap zelfs op afstand kunt bedienen en waardoor je hem ook tot zeg 50 km/uur kunt openen. Maar daar heb ik geen paar honderd euro voor over dus ik hou het bij mijn gummetje (ontwerp van Bert!) waarmee ik overigens uiterst tevreden ben.

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 08.08.2005 um 22:19 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 08.08.2005 um 22:20 Uhr ]

Groenteboer schrieb:

En voel u vrij hieraan toe te voegen wat jij je afvraagt wat slecht kan zijn waarvoor...

Ik denk dat het echt slecht is om de SLK in koude toestand te starten en met het doel deze alleen een stukje te verplaatsen!!
De eerste kilometers is de slijtage het grootst i.v.m. onvoldoende smering!
Het 2. punt is,als je in de winter de auto laat warmdraaien en ondertussen de autoruiten vrij maakt van sneeuw en ijs!!
De achterruit en spiegels worden voor je gedaan.

Ciao,

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 08.08.2005 um 22:39 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 08.08.2005 um 22:40 Uhr ]



road-ster schrieb:

<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 08.08.2005 um 22:20 Uhr ]</font>

Groenteboer schrieb:

En voel u vrij hieraan toe te voegen wat jij je afvraagt wat slecht kan zijn waarvoor...

Ik denk dat het echt slecht is om de SLK in koude toestand te starten en met het doel deze alleen een stukje te verplaatsen!!
De eerste kilometers is de slijtage het grootst i.v.m. onvoldoende smering!
Het 2. punt is,als je in de winter de auto laat warmdraaien en ondertussen de autoruiten vrij maakt van sneeuw en ijs!!
De achterruit en spiegels worden voor je gedaan.

Ciao,

Richard.



Inderdaad zijn die beide zaken mij bekend alszijnde niet al te best voor je autootje. Dat doe ik dus ook nooit. Dat verplaatsen kan natuurlijk weles zijn dat dat nueenmaal moet gebeuren, maar ik kan mij de laatste keer niet heugen, niet met koude motor tenminste. Als ik boodschappen ga doen bijvoorbeeld (meestal lopend of evt met de fiets, alleen voor kratten en veel tegelijk pak ik het autootje) koppel ik er meteen een leuk pretritje aan vast, met het idee dat de motor dan lekker warm gedraaid is en eenmaal bij de supermarkt geparkeerd en teruggekomen met de boodschappen de volgende start niet weer echt een koude start is.
Dat tijdens het krabben de boel laten draaien doet volgens mij bijna iedereen,... maar ik inderdaad dus niet! Ik rij nog liever met bijna geen zicht dan dat iets slecht is voor me autootje Maarrrr, als je nou echt niets ziet kun je bv weer niets anders doen dan toch maar even wachten tot de blazer zijn werk kan doen, want echt niets zien is ook nix, das misschien dan NOG slechter voor je autootje en portemonnaie omdat je schade rijdt!

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 08.08.2005 um 22:47 Uhr   
Ter aanvulling:

Je krijgt bovendien een bekeuring als je autoruiten niet voldoende ontdaan
zijn van sneeuw en ijs
Zelf gebruik ik een ijs-vrij spray...dat werkt perfekt en bevriest niet!!
Bovendien krijg je geen krassen in je ruiten
Maar sta altijd open voor tips.....

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 09.08.2005 um 00:05 Uhr   


road-ster schrieb:

Ik denk dat het echt slecht is om de SLK in koude toestand te starten en met het doel deze alleen een stukje te verplaatsen!!
De eerste kilometers is de slijtage het grootst i.v.m. onvoldoende smering!



Is ook slecht omdat de uitlaatgassen dan neerslaan in de koude uitlaat, deze daardoor condenseren en er dus waterdamp in je uitlaat terecht komt die niet meer verdampt omdat je de uitlaat niet goed warm rijdt. Hierdoor kan de uitlaat versneld gaan roesten .

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1151
Mitglieder:    1
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.389.981

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Kannst Du die Entscheidung des DFB, zum Ausrüster Nike zu wechseln?

Ja, wer das beste Angebot abgibt, soll den Zuschlag erhalten
Nein, aus Tradition bin ich gegen den Wechsel
Nein, beim DFB kommt für mich nur ein deutscher Sportartikelhersteller in Frage
Für mich ist das nicht wichtig

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm