Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 51
User seit 28.11.2004
| Geschrieben am 31.07.2005 um 18:38 Uhr  
| Mijn slk houd eenmalig even in als ik met het gaspedaal wat meer gas geef.
Het inhouden duurt dan een halve seconde en is best waarneembaar in 2e, 3e of 4e versnelling (automaat). Het lijkt of hij dan te veel lucht of benzine krijgt. Het inhouden is na een keer op te zijn getreden, dan vreemd genoeg weg en ook niet meer te reproduceren bij zacht rijden in de zelfde versneling of bij een hogere versnelling.
Het lijkt dat de auto na een keer te hebben inghouden beter aan het gas hangt, sneller reageerd.
Als de motor dan ergens onder de 1000 toeren komt dus bij een scherpe bocht of stoplicht dan is het probleem weer terug als ik weer wat gas bij geef. Eenmalig even inhouden. Het maakt niet uit of de automaat al opgeschakeld heeft of nog moet opschakelen. Het treed onahankelijk op van het schakelen. Manueel schakelen geeft geen verbtering. Herkent iemand dit probleem bij zijn SLK.
Heeft het te maken met een zelregulerend systeem.
--
SLK32amg 2001, jpscholten@hotmail.com | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an jos-paul Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 51
User seit 28.11.2004
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 51
User seit 28.11.2004
| |
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 31.07.2005 um 19:42 Uhr  
| Hoi Jos-P,
Hoe bevalt de AMG verder? Kan me voorstellen dat die schakeltaferelen wel wat roet in het eten gooien maar hoe is de algehele ervaring als hij bijvoorbeeld gewoon wel netjes vlot schakelt? Is het echt een compleet andere auto geworden tov de 230K?
Zou me namelijk voor kunnen stellen van wel, maar kan me ook voorstellen van niet Krijg zo langzamerhand het idee dat het vaak niet al teveel verschil maakt qua gevoel in motoren. De 2 liter 136 pk-er schijnt al best pittig aan te doen,... en de 230K ....doet ook best pittig aan! .... dus dan vraag ik me af hoe zit dat met 360pk?
Heb wel reviews gelezen hoor dat het echt een best idioot voiture is met al dat vermogen. Maar zou dat dan graag door jou bevestigd zien. Gewoon eerlijk zijn, is het een aan te raden overgang en die enorme klap extra geld waard vind je, een AMG na een 230K?
...Laat maar komen dat verhaal!
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 31.07.2005 um 19:58 Uhr  
| Het is een TOTAAL andere auto!!! Ik heb in die van Bert gereden tijdens de Bloesemtocht. Ik wilde eigenlijk niet meer uitstappen, maar Bert moest nog helemaal naar Groningen .
Enerzijds een beest, anderzijds een lichtvoetig hert.
Het hele motormanagement en de software zijn ook speciaal voor de AMG gemaakt geloof ik.
Als je die hoeveelheid geld voor een auto wilt uitgeven zou ik zeker de 32AMG, of natuurlijk de 55AMG, overwegen .
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 31.07.2005 um 20:04 Uhr  
| Hoi Jos,
sorry, maar ik herken dit niet. Mijn AMG hangt aan het gas als een paparazzi aan Paris Hilton
Toch maar ff mopperen bij je dealer. Alhoewel ik daar eigenlijk niet zoveel van verwacht, zoveel AMG-kunde ben ik daar nog niet tegengekomen......
Groet, Bert
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 51
User seit 28.11.2004
| Geschrieben am 31.07.2005 um 21:21 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von jos-paul am 31.07.2005 um 21:49 Uhr ]
Hoi Groenteboer, Mijn overweging om over te stappen van de prefl 230 kompressor naar 6 cylinders was in eerste instantie om het geluid. Ik vindt de 4 cylinders met kompressor niet mooi klinken. Het laagtoerige brommen is te vergelijken met een diesel. De zijdezachte 6 cylinders is hier integen veel stiller. Ook het interieur geluid op de snelweg is stiller. Dit vond ik tegenvallen bij de 230. Het is niet wat je van een mercedes verwacht.
Het amg pakket was een buitenkansje,(goede prijs lage km stand) voor mij zou een 320 ook voldoende zijn geweest. Ik heb pas in duitsland het gas eens flink ingeduwd. Het klopt hij trekt erg hard. En op het moment dat je denkt dat de acceleratie op zijn max is, gaat hij nog harder en harder. Het gaat maar door. Dit terwijl het motorgeluid bescheiden blijft. De kompressor hoor je fluiten op de achtergrond. De ervaring is het meest te vergelijken met een vliegtuig. Wat verder ook anders is dat de amg terugschakeld bij afremmen en snelheidsvermindering. De 5e versnelling schakelt bij 70 , dit was 60 bij de 230. Verder is hij stabieler op de snelweg. Het vervelende laat opschakelen door de automaat bij koude start is minder aanwezig. Of het interieur de tand des tijds doorstaat weet ik niet. Vorig model bladerde er af.
Zoals je ziet ben ik algeheel erg tevreden.
ps ik moet dus begrijp ik toch even terug naar de mb dealer.
ps amg32bert hoor jij ook een zacht kloppend/tikkend geluid, alleen te horen in het intereur. Het tikken wordt sneller bij wat gasgeven tm 2000 toeren. Lijkt wel uit daschboard te komen. Soms bij laag toerental is het dan weg. Het is meestal bij warme motor best te horen. Kompressor?, een lager? Ps draait de kompressor altijd mee bij amg versie? De prefl230 had een magneetkopeling
Groetjes jos-paul
--
SLK32amg 2001, jpscholten@hotmail.com | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an jos-paul Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 31.07.2005 um 22:18 Uhr  
| Hey Jos, bedankt voor je verhaaltje.
De vergelijking met een vliegtuig klinkt erg goed!
Het tegenvallende geluid van de 230 (4-cilinders) zullen we het allemaal wel over eens zijn. Inderdaad klinkt hij stationair als een diesel. Met kap open vind ik hem wel al een stuk beter klinken, dan hoor je wat meer een brommetje vd uitlaat ook, een dieper geluid. En inderdaad valt het mij ook wel wat tegen boven de 130km/u (zo'n 3000 rpm),... dan wordt hij ineens een stuk rumoeriger al de motor, en das dan ook niet echt een fraai opzwepend geluid of mooie donkere brom.
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|