.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: slk moet een keer inhoud bij gasgeven voor dat weer oke is
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   jos-paul

Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 51
User seit 28.11.2004
 Geschrieben am 31.07.2005 um 18:38 Uhr   
Mijn slk houd eenmalig even in als ik met het gaspedaal wat meer gas geef.

Het inhouden duurt dan een halve seconde en is best waarneembaar in 2e, 3e of 4e versnelling (automaat). Het lijkt of hij dan te veel lucht of benzine krijgt. Het inhouden is na een keer op te zijn getreden, dan vreemd genoeg weg en ook niet meer te reproduceren bij zacht rijden in de zelfde versneling of bij een hogere versnelling.

Het lijkt dat de auto na een keer te hebben inghouden beter aan het gas hangt, sneller reageerd.

Als de motor dan ergens onder de 1000 toeren komt dus bij een scherpe bocht of stoplicht dan is het probleem weer terug als ik weer wat gas bij geef. Eenmalig even inhouden. Het maakt niet uit of de automaat al opgeschakeld heeft of nog moet opschakelen. Het treed onahankelijk op van het schakelen. Manueel schakelen geeft geen verbtering. Herkent iemand dit probleem bij zijn SLK.
Heeft het te maken met een zelregulerend systeem.




--
SLK32amg 2001, jpscholten@hotmail.com

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an jos-paul    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 31.07.2005 um 18:48 Uhr   
Hallo Jos-Paul,

Heb je de auto als eens laten uitlezen bij de dealer?
Dan kan een eventuele storing zichbaar maken.....

Groetjes,

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   jos-paul

Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 51
User seit 28.11.2004
 Geschrieben am 31.07.2005 um 18:59 Uhr   
Hoi richard, ik heb hem net gekocht 2e hands , bij mb dealer, ik ga er van uit dat zij bij verkoop hem helemaal hebben nagekeken. Het probleem viel mij trouwens al op tijdens de proefrit. Als niemand het "even inhouden" herkend als zijnde normaal, dan ga ik zeker een afspraak maken.

--
SLK32amg 2001, jpscholten@hotmail.com

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an jos-paul    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 31.07.2005 um 19:02 Uhr   
Waarom heb je dat dan niet meteen gemeld bij terugkomst?
Ik zou er zeker mee teruggaan daar je nu nog garantie hebt en het
je rijplezier toch teniet doet!!

richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   jos-paul

Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 51
User seit 28.11.2004
 Geschrieben am 31.07.2005 um 19:08 Uhr   
Ik kon het probleem in het begin niet goed plaatsen. Nu na aantal km, veel start en stop ervaromg kan ik het probleem beter omschrijven. Mischien herkent bertslk32amg het?. Er zijn in nederland denk ik niet veel amg klanten.

--
SLK32amg 2001, jpscholten@hotmail.com

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an jos-paul    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 31.07.2005 um 19:42 Uhr   
Hoi Jos-P,

Hoe bevalt de AMG verder? Kan me voorstellen dat die schakeltaferelen wel wat roet in het eten gooien maar hoe is de algehele ervaring als hij bijvoorbeeld gewoon wel netjes vlot schakelt? Is het echt een compleet andere auto geworden tov de 230K?
Zou me namelijk voor kunnen stellen van wel, maar kan me ook voorstellen van niet Krijg zo langzamerhand het idee dat het vaak niet al teveel verschil maakt qua gevoel in motoren. De 2 liter 136 pk-er schijnt al best pittig aan te doen,... en de 230K ....doet ook best pittig aan! .... dus dan vraag ik me af hoe zit dat met 360pk?
Heb wel reviews gelezen hoor dat het echt een best idioot voiture is met al dat vermogen. Maar zou dat dan graag door jou bevestigd zien. Gewoon eerlijk zijn, is het een aan te raden overgang en die enorme klap extra geld waard vind je, een AMG na een 230K?
...Laat maar komen dat verhaal!

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 31.07.2005 um 19:58 Uhr   
Het is een TOTAAL andere auto!!! Ik heb in die van Bert gereden tijdens de Bloesemtocht. Ik wilde eigenlijk niet meer uitstappen, maar Bert moest nog helemaal naar Groningen .
Enerzijds een beest, anderzijds een lichtvoetig hert.
Het hele motormanagement en de software zijn ook speciaal voor de AMG gemaakt geloof ik.
Als je die hoeveelheid geld voor een auto wilt uitgeven zou ik zeker de 32AMG, of natuurlijk de 55AMG, overwegen .

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 31.07.2005 um 20:04 Uhr   
Hoi Jos,
sorry, maar ik herken dit niet. Mijn AMG hangt aan het gas als een paparazzi aan Paris Hilton

Toch maar ff mopperen bij je dealer. Alhoewel ik daar eigenlijk niet zoveel van verwacht, zoveel AMG-kunde ben ik daar nog niet tegengekomen......

Groet, Bert

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   jos-paul

Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 51
User seit 28.11.2004
 Geschrieben am 31.07.2005 um 21:21 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von jos-paul am 31.07.2005 um 21:49 Uhr ]

Hoi Groenteboer, Mijn overweging om over te stappen van de prefl 230 kompressor naar 6 cylinders was in eerste instantie om het geluid. Ik vindt de 4 cylinders met kompressor niet mooi klinken. Het laagtoerige brommen is te vergelijken met een diesel. De zijdezachte 6 cylinders is hier integen veel stiller. Ook het interieur geluid op de snelweg is stiller. Dit vond ik tegenvallen bij de 230. Het is niet wat je van een mercedes verwacht.

Het amg pakket was een buitenkansje,(goede prijs lage km stand) voor mij zou een 320 ook voldoende zijn geweest. Ik heb pas in duitsland het gas eens flink ingeduwd. Het klopt hij trekt erg hard. En op het moment dat je denkt dat de acceleratie op zijn max is, gaat hij nog harder en harder. Het gaat maar door. Dit terwijl het motorgeluid bescheiden blijft. De kompressor hoor je fluiten op de achtergrond. De ervaring is het meest te vergelijken met een vliegtuig. Wat verder ook anders is dat de amg terugschakeld bij afremmen en snelheidsvermindering. De 5e versnelling schakelt bij 70 , dit was 60 bij de 230. Verder is hij stabieler op de snelweg. Het vervelende laat opschakelen door de automaat bij koude start is minder aanwezig. Of het interieur de tand des tijds doorstaat weet ik niet. Vorig model bladerde er af.
Zoals je ziet ben ik algeheel erg tevreden.

ps ik moet dus begrijp ik toch even terug naar de mb dealer.

ps amg32bert hoor jij ook een zacht kloppend/tikkend geluid, alleen te horen in het intereur. Het tikken wordt sneller bij wat gasgeven tm 2000 toeren. Lijkt wel uit daschboard te komen. Soms bij laag toerental is het dan weg. Het is meestal bij warme motor best te horen. Kompressor?, een lager? Ps draait de kompressor altijd mee bij amg versie? De prefl230 had een magneetkopeling
Groetjes jos-paul




--
SLK32amg 2001, jpscholten@hotmail.com

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an jos-paul    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 31.07.2005 um 22:18 Uhr   
Hey Jos, bedankt voor je verhaaltje.
De vergelijking met een vliegtuig klinkt erg goed!

Het tegenvallende geluid van de 230 (4-cilinders) zullen we het allemaal wel over eens zijn. Inderdaad klinkt hij stationair als een diesel. Met kap open vind ik hem wel al een stuk beter klinken, dan hoor je wat meer een brommetje vd uitlaat ook, een dieper geluid. En inderdaad valt het mij ook wel wat tegen boven de 130km/u (zo'n 3000 rpm),... dan wordt hij ineens een stuk rumoeriger al de motor, en das dan ook niet echt een fraai opzwepend geluid of mooie donkere brom.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :972
Mitglieder:    4
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.367.031

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Magst Du Spargel?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm