Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 50
User seit 25.04.2004
| Geschrieben am 29.06.2005 um 22:25 Uhr  
| Hi SLK Freaks !
Overmorgen een dikke week er tussenuit omgeving Perugia met
tussenstop Luzern op de heenweg. Terug met overnachtingen
Genua, Monaco (omgeving he, hotel daar kost mega centen (,
Milaan en Stuttgart.
Zijn gewend met 'n dikke ruime V8 stationcar op reis te gaan en
hopen met de SLK niet geknakt thuis te komen.
Zoek een veilige quick fix voor het volgende probeem ;
Voetsteun aan de linkerzijde zit veeeels te ver voor rijder met ge-
middelde lengte. Resultaat pijnlijke linkerenkel. Altenatief is linker-
been geknikt vast te zetten met voet plat op de bodem. Alleen je
knie kan sturen behinderen bij plotslinge stuurcorrectie.
Heeft iemand een goede oplossing ?
Prettige vakantie toegewenst !
Peter & Ing
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Muntec Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 50
User seit 25.04.2004
| Geschrieben am 29.06.2005 um 23:53 Uhr  
| Mille Grazie Henk & Richard !!
Tailormade stuk Y-tong gipsplaatblok zou idd de oplossing kunnen zijn. Zat zelf aan een stuk hout te denken. Toch wel bizarre oplossing hoor in een wagen met Euro 53K+ nieuwprijs ! Duik er morgen nog even in.
Voor juiste afstand armen t.o.v. stuur zet je de stoel toch wel tandje voor laatste positie. Stoel stuk naar voren is toch ook weer niet het einde long distance.
Heb er nu een Windschott WSA 170 ingeschoeft van Bonnconsult (toppie )
om te touren in Umbrie / Toscane.
Beste wensen,
Peter & Ing | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Muntec Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 30.06.2005 um 11:13 Uhr  
|
Muntec schrieb:
Voor juiste afstand armen t.o.v. stuur zet je de stoel toch wel tandje voor laatste positie. Stoel stuk naar voren is toch ook weer niet het einde long distance.
Als je met je linkervoet niet bij de steun kunt heb je je stoel volgens mij toch wat te veel naar achteren staan Peter. Als ik met mijn linkervoet niet meer bij die steun zou kunnen (theoretisch, want ik heb mijn stoel in de achterste stand en kan er nog steeds bij) zou ik ook met mijn rechterbeen de auto niet veilig kunnen bedienen. Dat been mag niet te veel gestrekt zijn omdat je dan het rempedaal in noodgevallen niet adequaat en met voldoende kracht kunt intrappen. Dat heb ik tenminste ooit tijdens mijn rijlessen geleerd. Wat jij Richard?
Als je dan voor je gevoel te dicht op het stuur zit staat de rugleuning misschien te rechtop. Het stuur kun je trouwens axiaal verstellen hè? Ik heb hem naar me toe getrokken, kijk eens of hij bij jou wel in de meest "verre" positie staat.
Verder wens ik jullie een hele fijne vakantie en kom weer veilig terug!
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 50
User seit 25.04.2004
| Geschrieben am 30.06.2005 um 12:27 Uhr  
| Neem jullie advies ter harte. Dank !
Misschien staat de stoel idd wel te ver naar achteren e.d.
Nog effe kijken vanavond.
Beste groeten,
Peter & Ing
p.s. Joke, uitdeuken & overspuiten anoniem in parkeergarage aan-
gebrachte schade voorscherm R en bumper bedroeg slechts
Euro 300.- ex. (Focwa). Nu alles perfect als in nieuwstaat.
Reparatie van in zelfde omstandigheden aangebrachte schade
Barchetta van mijn dochter (Inscheuringen PVC ! voor- en
achterbumper) ca. 900.- ex. Wat een kwalitatieve troep !
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Muntec Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 30.06.2005 um 13:49 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 30.06.2005 um 13:50 Uhr ]
Joke schrijft:
Dat been mag niet te veel gestrekt zijn omdat je dan het rempedaal in noodgevallen niet adequaat en met voldoende kracht kunt intrappen. Dat heb ik tenminste ooit tijdens mijn rijlessen geleerd. Wat jij Richard?
Hoi Joke,
De werkelijke reden hiervoor is dat bij een noodstop en daarop volgend een botsing plaats vind,de knie op slot kan raken!!
groetjes,
richard.
P.s.: Zal vanmiddag vertellen hoe je de ideale zitpositie kan bepalen!
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 30.06.2005 um 17:00 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 30.06.2005 um 17:00 Uhr ]
Hallo,
nog even terug komend op de ideale zitpositie.......
Ga achter het stuur zitten en strek één van de armen recht voor je,zodanig
dat de pols op de bovenkant van het stuur rust.
Hierbij moet men erop letten dat de schouders de rugleuning nog raken!!
Druk de koppeling in,daarbij moet het been licht gebogen zijn......
Daar het stuur te verstellen is,kan men de ideale zitpositie aardig benaderen en als laatste stelt men de spiegels af!
Succes met deze tip,
Richard. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|