| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Hoe moet je eigenlijk autorijden (koppelen!)? |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 24.05.2005 um 20:54 Uhr  
| Beschrijf eens hoe je dient te koppelen/ontkoppelen/autorijden.
Ja het is weer een zeer wazig topic maar ik weet echt niet hoe het hoort.
Helaas zitten hier veel automaten maar die weten het me vast wel te vertellen:
Met je autorijlessen wordt je dat eigenlijk ook niet geleerd volgens mij.
Ik let er weleens op wat ik nou aan het doen ben,... koppeling in, schakelen, en dan doe ik al wat gas indrukken terwijl ik de koppeling weer vrij rustig op laat komen,... met het resultaat dat je altijd wel wat slip heb,... maar zou je niet een beetje gas bij geven tijdens het koppeling weer op laten komen schakelt het voor geen meter, toch? De ene keer heb je mer slip dan de andere, licht eraan hoe je de koppeling dan behandelt natuurlijk en hoeveel gas je al aan het geven bent terwijl die koppeling nog aan het aangrijpen is. Het blijft altijd maar wat aanklooien eigenlijk.
Hoe hoort het nou? Misschien dat vooral Richard dat goed kan beschrijven als rij-instructeur (toch?). Of wellicht dat anderen nog nuttige tips hebben die bv rallye/race/circuit cursussen hebben gevolgd.
Alle antwoorden zijn meer dan welkom, hoe meer wazige details hoe beter.
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquintaner
Beiträge: 75
User seit 15.09.2004
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 24.05.2005 um 21:31 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 24.05.2005 um 21:35 Uhr ]
slkBen230 schrieb:
gewoon een automaat kopen dan hoef je je daar niet druk om te maken
Ja daar heb ik dus nix aan he! (Automaten zijn voor invaliden en bejaarden, jij een stom antwoord, ik een stom antwoord)
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 24.05.2005 um 21:40 Uhr  
| Hallo Nils,
Ik weet niet waar jij je rijbewijs hebt gehaald,maar je hebt toch echt een les opschakelen en terugschakelen gehad moeten hebben.
Op schakelen in het kort: Koppeling vlot en geheel dan schakel in éérste versnelling en koppeling op laten komen tot aangrijpingspunt.
Dit 2 seconden laten slippen en met gelijktijdig toevoegen van het gaspedaal afhankelijk van de helling,rustig wegrijden en voet naast koppeling.
Terugschakelen:voet van gaspedaal en eventueel bijremmen tot de gewenste snelheid dan koppeling in en schakel terug.
Koppeling op laten komen tot aangrijpingspunt en dit opvangen met het indrukken van het gaspedaal.
Hoe minder je bijremt,hoe meer tussengas je moet geven!!
Ik houdt de kijktechniek even buiten beschouwing...........
Groeten,
Richard. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 25.05.2005 um 19:25 Uhr  
| OK bedankt voor je antwoord Richard. Bij terugschakelen (bv bij naar stoplicht toerijden) geef ik nooit wat gas bij om hem op te vangen,... wat een gedoe,... en ik wil dan juist zsm afremmen op de motor, dus gas bij is dan niet helemaal ehh passend.
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 25.05.2005 um 21:01 Uhr  
|
groenteboer schrieb:
OK bedankt voor je antwoord Richard. Bij terugschakelen (bv bij naar stoplicht toerijden) geef ik nooit wat gas bij om hem op te vangen,... wat een gedoe,... en ik wil dan juist zsm afremmen op de motor, dus gas bij is dan niet helemaal ehh passend.
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker
Dat klopt Nils....als je een verkeerslicht nadert,haal je je voet van het gaspedaal en maak je gebruik van de kinetische energie die je SLK heeft bij het afremmen op de motor....dit spaart brandstof!!
Als je een verbruiksmeter in je auto had,zou je zien dat het verbruik op dat moment nul is....
Ciao,
Richard.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :914 Mitglieder: 9 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|