.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Hoe moet je eigenlijk autorijden (koppelen!)?
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 24.05.2005 um 20:54 Uhr   
Beschrijf eens hoe je dient te koppelen/ontkoppelen/autorijden.
Ja het is weer een zeer wazig topic maar ik weet echt niet hoe het hoort.
Helaas zitten hier veel automaten maar die weten het me vast wel te vertellen:

Met je autorijlessen wordt je dat eigenlijk ook niet geleerd volgens mij.
Ik let er weleens op wat ik nou aan het doen ben,... koppeling in, schakelen, en dan doe ik al wat gas indrukken terwijl ik de koppeling weer vrij rustig op laat komen,... met het resultaat dat je altijd wel wat slip heb,... maar zou je niet een beetje gas bij geven tijdens het koppeling weer op laten komen schakelt het voor geen meter, toch? De ene keer heb je mer slip dan de andere, licht eraan hoe je de koppeling dan behandelt natuurlijk en hoeveel gas je al aan het geven bent terwijl die koppeling nog aan het aangrijpen is. Het blijft altijd maar wat aanklooien eigenlijk.

Hoe hoort het nou? Misschien dat vooral Richard dat goed kan beschrijven als rij-instructeur (toch?). Of wellicht dat anderen nog nuttige tips hebben die bv rallye/race/circuit cursussen hebben gevolgd.
Alle antwoorden zijn meer dan welkom, hoe meer wazige details hoe beter.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenquintaner
Forenquintaner
Beiträge: 75
User seit 15.09.2004
 Geschrieben am 24.05.2005 um 21:00 Uhr   
gewoon een automaat kopen dan hoef je je daar niet druk om te maken

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkBen230    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 24.05.2005 um 21:31 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 24.05.2005 um 21:35 Uhr ]



slkBen230 schrieb:

gewoon een automaat kopen dan hoef je je daar niet druk om te maken



Ja daar heb ik dus nix aan he! (Automaten zijn voor invaliden en bejaarden, jij een stom antwoord, ik een stom antwoord)

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 24.05.2005 um 21:40 Uhr   
Hallo Nils,

Ik weet niet waar jij je rijbewijs hebt gehaald,maar je hebt toch echt een les opschakelen en terugschakelen gehad moeten hebben.
Op schakelen in het kort: Koppeling vlot en geheel dan schakel in éérste versnelling en koppeling op laten komen tot aangrijpingspunt.
Dit 2 seconden laten slippen en met gelijktijdig toevoegen van het gaspedaal afhankelijk van de helling,rustig wegrijden en voet naast koppeling.
Terugschakelen:voet van gaspedaal en eventueel bijremmen tot de gewenste snelheid dan koppeling in en schakel terug.
Koppeling op laten komen tot aangrijpingspunt en dit opvangen met het indrukken van het gaspedaal.
Hoe minder je bijremt,hoe meer tussengas je moet geven!!
Ik houdt de kijktechniek even buiten beschouwing...........
Groeten,

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 25.05.2005 um 19:25 Uhr   
OK bedankt voor je antwoord Richard. Bij terugschakelen (bv bij naar stoplicht toerijden) geef ik nooit wat gas bij om hem op te vangen,... wat een gedoe,... en ik wil dan juist zsm afremmen op de motor, dus gas bij is dan niet helemaal ehh passend.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 25.05.2005 um 21:01 Uhr   


groenteboer schrieb:

OK bedankt voor je antwoord Richard. Bij terugschakelen (bv bij naar stoplicht toerijden) geef ik nooit wat gas bij om hem op te vangen,... wat een gedoe,... en ik wil dan juist zsm afremmen op de motor, dus gas bij is dan niet helemaal ehh passend.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

Dat klopt Nils....als je een verkeerslicht nadert,haal je je voet van het gaspedaal en maak je gebruik van de kinetische energie die je SLK heeft bij het afremmen op de motor....dit spaart brandstof!!
Als je een verbruiksmeter in je auto had,zou je zien dat het verbruik op dat moment nul is....
Ciao,

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:








zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :914
Mitglieder:    9
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.271.772

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Bist Du bereit, für mehr Tierwohl auch mehr Geld beim Fleischkauf auszugeben?

Ja
Nein, ich esse oder kaufe kein Fleisch
Nein, andere Gründe

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm