| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Accu-problemen |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
| Geschrieben am 19.05.2005 um 22:12 Uhr  
| Hallo leden,
In maart dit jaar heb ik de hulp van de Servicedienst van Mercedes-Benz ingeroepen (via Mobilo Life). Dit om starthulp te kunnen krijgen.
De auto kon niet meer vanuit de parkeerstand in vrij gezet worden wegens een compleet lege accu. Als dit wel had gekund dan had ik de auto nog uit de garage kunnen duwen.
Een maand later presenteerde de dealer mij een rekening van € 203,35!! Belachelijk hoog natuurlijk, zeker voor wat starthulp.
Nu heb ik bezwaar gemaakt bij het Customer Assistance Center in Maastricht. Via de dealer krijg ik nu toch een een afwijzing op dit bezwaar, dit omdat een accu wegens invloeden van buitenaf niet gedekt zou zijn. Voorwaarde voor Mobilo Life is dat de auto MB-dealer onderhouden moet zijn en dat de laatste onderhoudsbeurt niet langer dan 2 jaar geleden mag zijn (dit geldt voor auto's van 5 jaar of ouder) Dit aan te tonen via het onderhoudsboekje. In mijn geval kan ik dit aantonen. Op het moment van de hulp was de auto ook nog eens net geen 5 jaar oud.
Hebben jullie hier ervaringen mee? Het kan toch niet zo zijn dat je voor starthulp een rekening van € 203,35 krijgt? Ik weet dat bijvoorbeeld Audi deze starthulp via zijn mobiliteitsgarantie gewoon kosteloos aan de klant verleent.
Graag jullie reacties en tips in deze. Zouden jullie wel of niet betalen?
Ikzelf denk in eerste instantie aan niet betalen, maar lukt dat niet dan zou ik willen aansturen op coulance. De accu is overigens uit september 2003. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Henk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 19.05.2005 um 22:36 Uhr  
| Hallo Henk,
Een soortgelijk probleem deed zich ook bij mijn SLK voor,daar ik 0,6 volt
spanningsverlies had op de navigatie.
Normaliter mag dat hoogstens 0,03 volt zijn!!
Dus toen ik starthulp nodig had,belde ik de dealer met de vraag of ze een servicewagen wilde sturen. Al met al duurde dat wel 45 minuten,omdat de receptie dit niet tijdig had doorgegeven......
Kreeg uitgebreide excuses en heb nooit een rekening gehad!!
Ik zou kontakt opnemen met het hoofdkantoor van MB-NL en het niet zomaar accepteren.
Succes en groeten,
Richard. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 250
User seit 20.07.2003
| Geschrieben am 19.05.2005 um 23:02 Uhr  
| Hallo Henk,
Ik zal zorgen dat ik startkabels bij me heb als we volgend weekend naar Duitsland gaan. Kost je dan niets. Lekker gevoel hé !
Ik zou trouwens ook even aankloppen bij MB....nee heb je!
Groeten,
Hans
--
SLK 200 Final Edition mei 2003, Grijs Metalic, Navigatie VDO Dayton MS5000, Nappa lederen bekleding, Stoelverwarming, Airco, Telefoon, MB-radio10, Automaat-Tiptronic, Alarm klasse3 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Hans van Doorn Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1146 Mitglieder: 5 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|