Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 44
User seit 16.01.2004
| Geschrieben am 29.04.2005 um 10:30 Uhr  
| Gisteren viel de Autoweek op de mat met daarin een rijimpressie (jammergenoeg niet van mij) van de SL CDi 400 en de SLK 320 CDi tri turbo.
Als groot diesel fan (van de moderne diesel) lijkt het me een geweldige combinatie. Ik zou zeker overwegen een dieselversie aan te schaffen (momenteel nog niet in het bezit van een SLK).
Wat vinden jullie, geachte forumleden?
--
Dutch regards from the bottom of the Suyderzee, Ruud | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an pkruud Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 29.04.2005 um 11:44 Uhr  
| Hierbij voor diegenen die de Autoweek niet hebben gelezen een impressie:
"De Mercedes-Benz SLK staat in Genève als 320 CDI triturbo. Zoals de naam al doet vermoeden zijn in deze motor 3 turbo´s gebruikt. De eerste 2 zijn geplaatst bij de beide cilinderbanken en een grotere derde zit tussen de V-vorm die de cilinders herbergt. Bij lage toeren nemen de 2 kleine turbo´s de meeste arbeid voor hun rekening; toch draait de derde turbo ook op een bescheiden manier mee. Wanneer grote prestaties worden gevraagd, worden de rollen omgekeerd. Dan doet alleen de derde turbo zijn werk. Een grotere luchtinlaat, tussenkoeler en uitlaatsysteem zijn eveneens verantwoordelijk voor de hoge prestaties.
De SLK 320 CDI triturbo gaat met deze techniek in 5,3 seconden mee van 0 naar 100 en de topsnelheid bedraagt 250 km/u. Toch bedraagt het gemiddelde verbruikt van de auto volgens Mercedes niet meer dan 7,5 liter per 100 km. De Triturbo heeft een vermogen van 286 pk en een maximaal koppel van 650 Nm.
Omdat de SLK 320 CDI Triturbo zich kan meten met de SLK 554 AMG heeft Mercedes de carrosserie van de dikke diesel op eenzelfde manier aangekleed"
Klinkt geweldig!! Voor mij heeft "diesel" nog steeds een beetje een duf imago, maar ik weet het dat is met de moderne dieselmotoren en dito turbo's verschrikkelijk achterhaald, want deze 320 CDI triturbo houd ik niet bij met m'n 230 hoor . En hij ziet er nog eens geweldig uit ook met z'n AMG-maatpak!
Is al bekend wat hij in Nederland gaat kosten? Zal niet weinig zijn denk ik .
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 29.04.2005 um 16:56 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 29.04.2005 um 17:01 Uhr ]
Ik hou niet van diesels (te stinkend/vervuilend/lawaaiig, en weinig rpm), en in een cabrio/sportwagen hoort ook eigenlijk een benzinemotor. TOCH als ik die prestatiecijfers zo bekijk en er vanuit ga dat dat niet zo'n vervuilende zwartepluimen tractor-motor zal zijn,... zou ik de mijne er zo voor inruilen!
Wel vind ik het jammer dat ze diesels veel harder doorontwikkelen en VEEL eerder met een turbo (danwel bi of tri-turbo) uitrusten, zodat ze op die manier aantrekkelijker en sneller worden dan benzineuitvoeringen. Ik stem voor meer turbo's op benzinemotoren en ga daar meer effort in steken dan die laagtoeren-koppel-zelfontbranders in sportwagens te lepelen. Dat ze alleen een dieselversie uitbrengen die direct net zo snel is als de AMG is wat raar in mijn ogen. Zo worden we dus ahw zowat in diesels gedwongen!
--
230K, 2000 (facelift) | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 29.04.2005 um 17:17 Uhr  
| Groenteboer schreibt:
Wel vind ik het jammer dat ze diesels veel harder doorontwikkelen en VEEL eerder met een turbo (danwel bi of tri-turbo) uitrusten, zodat ze op die manier aantrekkelijker en sneller worden dan benzineuitvoeringen.
Zo heel gek is dat ook weer niet,daar een dieselmotor in z'n geheel veel zwaarder is geconstrueerd a.g.v. de hogere compressie.
Ook de uitlaatgastemperatuur is zo'n 350 graden lager als bij een benzineversie,wat voor minder thermische problemen zorgt!!
A.g.v. de hogere compressie is in combinatie met een turbo ook een veel hoger rendement te bereiken......
De dieselmotor is dus aan een inhaalslag bezig t.o.v. een benzinemotor.
Groeten,
Richard | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 29.04.2005 um 21:32 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabrio-fan am 29.04.2005 um 22:11 Uhr ]
Over een diesel gesproken.....ik zit momenteel Top Gear te kijken, en volgens Jeremy Clarkson is een diesel "VERY UNCOOL" haha!
En waarom dan wel?
Jeremy: "When you're driving a diesel you're saving money! And which potential girlfriend would choose a man who tries to save money?"
Hij zegt tegen een man in het publiek: "Did you ever have sex with a woman? You see? That is because of your diesel!!"
Joke | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 29.04.2005 um 22:07 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 29.04.2005 um 22:10 Uhr ]
Cabrio-fan schrieb:
Over een diesel gesproken.....ik zit momenteel Top Gear te kijken, en volgens Jeremy Clarkson is een diesel "VERY UNCOOL" haha!
En waarom dan wel?
Jeremy: "When you're driving a diesel you're saving money! And which potential girlfriend would choose a man who tries to save money?"
Hij zegt tegen een man in het publiek: "Did you ever have sex with a woman? No? Well, that is because of your diesel!!"
Joke
Voor mij gaat dat verhaal niet op...heb nog nooit een diesel gereden
Ciao,
Richard
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| |
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 30.04.2005 um 13:14 Uhr  
| Ik zou gelijk overstappen op z'n diesel......zo kan je inderdaad redelijk zuinig rijden en toch een hele sportieve auto rijden.En ze brengen hem toch pas op de markt als hij minstens zo stil is als de benzine uitvoering.Want het moet wel uit te houden zijn zonder dak.En hij heeft ook minder onderhoud nodig dan een benzine versie.Ik ben alleen inderdaad wel bang dat zo'n uitvoering helemaal niet te betalen zal zijn | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|