.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: SLK diesel (en wat voor één). Vraagje: zou je een SLK diesel aanschaffen?
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   pkruud

Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 44
User seit 16.01.2004
 Geschrieben am 29.04.2005 um 10:30 Uhr   
Gisteren viel de Autoweek op de mat met daarin een rijimpressie (jammergenoeg niet van mij) van de SL CDi 400 en de SLK 320 CDi tri turbo.

Als groot diesel fan (van de moderne diesel) lijkt het me een geweldige combinatie. Ik zou zeker overwegen een dieselversie aan te schaffen (momenteel nog niet in het bezit van een SLK).

Wat vinden jullie, geachte forumleden?

--
Dutch regards from the bottom of the Suyderzee, Ruud

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an pkruud    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 29.04.2005 um 11:44 Uhr   
Hierbij voor diegenen die de Autoweek niet hebben gelezen een impressie:

"De Mercedes-Benz SLK staat in Genève als 320 CDI triturbo. Zoals de naam al doet vermoeden zijn in deze motor 3 turbo´s gebruikt. De eerste 2 zijn geplaatst bij de beide cilinderbanken en een grotere derde zit tussen de V-vorm die de cilinders herbergt. Bij lage toeren nemen de 2 kleine turbo´s de meeste arbeid voor hun rekening; toch draait de derde turbo ook op een bescheiden manier mee. Wanneer grote prestaties worden gevraagd, worden de rollen omgekeerd. Dan doet alleen de derde turbo zijn werk. Een grotere luchtinlaat, tussenkoeler en uitlaatsysteem zijn eveneens verantwoordelijk voor de hoge prestaties.
De SLK 320 CDI triturbo gaat met deze techniek in 5,3 seconden mee van 0 naar 100 en de topsnelheid bedraagt 250 km/u. Toch bedraagt het gemiddelde verbruikt van de auto volgens Mercedes niet meer dan 7,5 liter per 100 km. De Triturbo heeft een vermogen van 286 pk en een maximaal koppel van 650 Nm.
Omdat de SLK 320 CDI Triturbo zich kan meten met de SLK 554 AMG heeft Mercedes de carrosserie van de dikke diesel op eenzelfde manier aangekleed"

Klinkt geweldig!! Voor mij heeft "diesel" nog steeds een beetje een duf imago, maar ik weet het dat is met de moderne dieselmotoren en dito turbo's verschrikkelijk achterhaald, want deze 320 CDI triturbo houd ik niet bij met m'n 230 hoor . En hij ziet er nog eens geweldig uit ook met z'n AMG-maatpak!
Is al bekend wat hij in Nederland gaat kosten? Zal niet weinig zijn denk ik .

Groetjes,
Joke



--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 29.04.2005 um 16:56 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 29.04.2005 um 17:01 Uhr ]

Ik hou niet van diesels (te stinkend/vervuilend/lawaaiig, en weinig rpm), en in een cabrio/sportwagen hoort ook eigenlijk een benzinemotor. TOCH als ik die prestatiecijfers zo bekijk en er vanuit ga dat dat niet zo'n vervuilende zwartepluimen tractor-motor zal zijn,... zou ik de mijne er zo voor inruilen!

Wel vind ik het jammer dat ze diesels veel harder doorontwikkelen en VEEL eerder met een turbo (danwel bi of tri-turbo) uitrusten, zodat ze op die manier aantrekkelijker en sneller worden dan benzineuitvoeringen. Ik stem voor meer turbo's op benzinemotoren en ga daar meer effort in steken dan die laagtoeren-koppel-zelfontbranders in sportwagens te lepelen. Dat ze alleen een dieselversie uitbrengen die direct net zo snel is als de AMG is wat raar in mijn ogen. Zo worden we dus ahw zowat in diesels gedwongen!

--
230K, 2000 (facelift)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 29.04.2005 um 17:17 Uhr   
Groenteboer schreibt:

Wel vind ik het jammer dat ze diesels veel harder doorontwikkelen en VEEL eerder met een turbo (danwel bi of tri-turbo) uitrusten, zodat ze op die manier aantrekkelijker en sneller worden dan benzineuitvoeringen.

Zo heel gek is dat ook weer niet,daar een dieselmotor in z'n geheel veel zwaarder is geconstrueerd a.g.v. de hogere compressie.
Ook de uitlaatgastemperatuur is zo'n 350 graden lager als bij een benzineversie,wat voor minder thermische problemen zorgt!!
A.g.v. de hogere compressie is in combinatie met een turbo ook een veel hoger rendement te bereiken......
De dieselmotor is dus aan een inhaalslag bezig t.o.v. een benzinemotor.
Groeten,

Richard

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Michael_Lotus-SLK

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
 Geschrieben am 29.04.2005 um 20:28 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Michael_Lotus-SLK am 29.04.2005 um 20:28 Uhr ]

Wel met een 'roetfilter' zo'n zelfontbrander hè, Ruud




En ik dacht nog wel dat Wilma en jij sportievelingen waren..........


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Michael_Lotus-SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 29.04.2005 um 21:32 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabrio-fan am 29.04.2005 um 22:11 Uhr ]

Over een diesel gesproken.....ik zit momenteel Top Gear te kijken, en volgens Jeremy Clarkson is een diesel "VERY UNCOOL" haha!
En waarom dan wel?
Jeremy: "When you're driving a diesel you're saving money! And which potential girlfriend would choose a man who tries to save money?"
Hij zegt tegen een man in het publiek: "Did you ever have sex with a woman? You see? That is because of your diesel!!"

Joke

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 29.04.2005 um 22:07 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 29.04.2005 um 22:10 Uhr ]



Cabrio-fan schrieb:

Over een diesel gesproken.....ik zit momenteel Top Gear te kijken, en volgens Jeremy Clarkson is een diesel "VERY UNCOOL" haha!
En waarom dan wel?
Jeremy: "When you're driving a diesel you're saving money! And which potential girlfriend would choose a man who tries to save money?"
Hij zegt tegen een man in het publiek: "Did you ever have sex with a woman? No? Well, that is because of your diesel!!"

Joke

Voor mij gaat dat verhaal niet op...heb nog nooit een diesel gereden
Ciao,

Richard

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 29.04.2005 um 22:15 Uhr   


road-ster schrieb:

Voor mij gaat dat verhaal niet op...heb nog nooit een diesel gereden
Ciao,




 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 29.04.2005 um 22:25 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:



road-ster schrieb:

Voor mij gaat dat verhaal niet op...heb nog nooit een diesel gereden
Ciao,





Ter verduidelijking....dit geldt voor het eerste deel van de tekst!!!
Groetjes,

Richard

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 30.04.2005 um 13:14 Uhr   
Ik zou gelijk overstappen op z'n diesel......zo kan je inderdaad redelijk zuinig rijden en toch een hele sportieve auto rijden.En ze brengen hem toch pas op de markt als hij minstens zo stil is als de benzine uitvoering.Want het moet wel uit te houden zijn zonder dak.En hij heeft ook minder onderhoud nodig dan een benzine versie.Ik ben alleen inderdaad wel bang dat zo'n uitvoering helemaal niet te betalen zal zijn

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1091
Mitglieder:    8
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.396.527

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Kannst Du die Entscheidung des DFB, zum Ausrüster Nike zu wechseln?

Ja, wer das beste Angebot abgibt, soll den Zuschlag erhalten
Nein, aus Tradition bin ich gegen den Wechsel
Nein, beim DFB kommt für mich nur ein deutscher Sportartikelhersteller in Frage
Für mich ist das nicht wichtig

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm