.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: krantenknipsel"verdwijnen reservewiel"
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 04.04.2005 um 21:59 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 04.04.2005 um 22:12 Uhr ]

Hallo slk-genieters,

In de Ijmuider Courant van vandaag het volgende artikel.....

Alles aan boord behalve een reservewiel
DEN HAAG - Richtingaanwijzers in de buitenspiegels, automatische airco, sportstoelen met magnesium rugleuning, cruise-control, op afstand te openen kofferdeksel, gordelspanners met gordelkrachtbegrenzer, warmtewerend glas en automatische kinderzitjesherkenning op de passagiersstoel... Tja, wat zit er eigenlijk níet in de Mercedes SLK Roadster? Een reservewiel!


We kunnen zoeken wat we willen, maar vinden zullen we hem niet. De Mercedes SLK Roadster, een luxe cabriolet (prijs: vanaf 50.900 euro) is niet de enige. Het vijfde wiel is immers langzaam aan het verdwijnen. Om gewicht en ruimte te besparen laten autofabrikanten de reserveband steeds vaker weg in hun nieuwe modellen. Ze kiezen voor 'tyre fit': een spuitbus met schuim, die in de lekke band moet worden gespoten en de band weer op spanning brengt. Een zegen voor mensen die niet weten hoe ze een krik moeten hanteren. Een minder prettig alternatief voor mensen die op de centen zitten. Nadeel is immers dat het schuim de band onbruikbaar maakt; plakken is niet mogelijk, het kost je in alle gevallen een nieuwe band.

Dat het reservewiel verdwijnt, ligt bij een aantal auto's voor de hand. Neem de Smart. Een vijfde wiel past gewoon niet in het minuscule stadsautootje. Maar bij de Opel Zafira ligt dat anders. In de gezinsauto is plaats voor minstens twee volwassenen, drie kinderen en een hond. Waarom dan geen reserveband?

,,Om te beginnen scheelt het ruimte en gewicht'', zegt Opel-woordvoerder Jeroen Maas. ,,Veel mensen vinden dat belangrijk. Als ze kunnen kiezen tussen extra bagageruimte of een reserveband, kiezen ze voor het eerste. Bovendien is een spuitbus veel gebruiksvriendelijker. Je zet het op het ventiel en spuit het schuim eenvoudig in de band. Geen gehannes meer dus.'' Volgens de woordvoerder van Opel maakt het bovendien niet zo veel uit of je nu een reserveband hebt of 'tyre fit': een band moet vrijwel altijd vervangen worden een nieuwe.

,,Niet waar'', zegt woordvoerder Arjan van der Meer van bandenspecialist Kwik-Fit. Lekke banden zijn namelijk best te repareren. Sterker nog, van de 150.000 lekke banden die jaarlijks bij de bandenketen binnenkomen, kan 85 procent zonder problemen 'geplakt' worden. ,,Dat is een stuk goedkoper dan een nieuwe band'', zegt Van der Meer. ,,Voor een reparatie ben je vijftien euro kwijt, voor een nieuwe band al gauw het drievoudige.''

Dat vooral duurdere auto's met een spuitbus zijn uitgerust, valt volgens hem eenvoudig te verklaren. ,,Kopers van die auto's vinden het design belangrijker dan of er een reserveband in zit.'' Lachend: ,,En als je met een Mercedes SLK langs de kant van de weg komt te staan, ziet dat er natuurlijk niet geweldig uit. Dan wil je zo snel mogelijk weg zijn. Dat kan met een spuitbus''.

Het gewichtsvoordeel van het weglaten van een reserveband tikt wel aan, meent Van der Meer. ,,Je haalt toch tien á twintig kilo weg. Als je gaat berekenen hoeveel benzine je dat over een jaar of vijf scheelt, dan denk ik dat je daar nog van opkijkt.

Zitten enkele leuke pasages in...
Groetjes,

Richard

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Hans van Doorn

Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 250
User seit 20.07.2003
 Geschrieben am 04.04.2005 um 22:09 Uhr   
Hallo Richard,

De link werkt helaas niet. Effe checke !!!

Hans

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Hans van Doorn    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 04.04.2005 um 22:15 Uhr   
Hallo Hans,

Dat klopt...was ik ook al achter....daarom aangepast
gr.

Richard

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 05.04.2005 um 19:08 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 05.04.2005 um 19:13 Uhr ]

Ik ben ook zo'n figuur die over van die details gaat nadenken als gewichtsbesparing door het verwijderen van het reservewiel. Volgens mij werd ik op het idee gebracht toen ik op het PeugeotGTI forumpje rondhing en daar een topic over las. Aangezien ik een 106Rallyetje had sprak me dat wel aan eigenlijk. Zou inderdaad een besparing van een kilootje of 15 op kunnen leveren. Mooi meegenomen, het karretje moet het immers vooral hebben van het wat geringe gewicht, en wat is nou de kans op een lekke band? Gemiddeld eens in de 20-30 jaar hooguit?
Reden dat ik hem altijd heb laten zitten is omdat op de een of andere manier de contructie/ophanging van de Remus sportuitlaat met een tie-wrap vastzat aan de ophangbeugel van het reservewiel en ik er van overtuigd was dat die er niet voor niets zat en vermoedde dat bij doorknippen de uitlaat misschien (weer) kon gaan rammelen bijvoorbeeld. Tevens scheen het zo te zijn dat de ANWB je dan sowieso niet komt helpen, mocht het allemaal niet lukken.

Wel aardig te lezen dat de nieuwe SLK dus al geen reservewiel meer heeft. In het eerste model SLK, zoals de meesten van ons hier hebben, zit hij toch wel wat in de weg. Zou weer wat extra kofferruimte opleveren zonder, en dat is best te gebruiken met de kap ook nog erbij in de kofferbak!

Ik las in het boekje iets over een flesje die er ook nog bij zou horen, maar die heb ik in de mijne niet aan kunnen treffen.
Wie heeft er hier wel een flesje in de kofferbak die je in je band (bij kleine gaatjes) zou kunnen gebruiken? Of heeft zoiets wel eens gebruikt?

Ik zou bij deze auto het ook best aandurven de boel eruit te halen en alleen een flesje mee te nemen. Incl pomp en krik/gereedschap scheelt dat vast wel iets van minimaal 20 kilo. Al zijn deze bandjes (vooral achter!) natuurlijk wel wat prijziger dan wat in het stukje krant genoemd wordt (45 euro??! hehe)

--
230K, 2000 (facelift)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 05.04.2005 um 19:44 Uhr   


groenteboer schrieb:

Wel aardig te lezen dat de nieuwe SLK dus al geen reservewiel meer heeft. In het eerste model SLK, zoals de meesten van ons hier hebben, zit hij toch wel wat in de weg. Zou weer wat extra kofferruimte opleveren zonder, en dat is best te gebruiken met de kap ook nog erbij in de kofferbak!




Hoi Nils,

Bij zowel de R170 als bij de R171 kon cq. kun je kiezen uit een tirefit of een noodwiel (zonder meerprijs) dus een tirefit is niet standaard. Ik heb een noodwiel in mijn auto en dat wil ik zo houden ook, een tirefit is namelijk alleen maar bruikbaar bij kleine gaatjes, als je een flinke scheur oploopt blijf je alsnog met je SLK in de berm staan

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 05.04.2005 um 19:50 Uhr   
Hallo Nils,

In de toekomst maken we gebruik van run-flat banden van Michelin!!
Deze banden zitten op een speciale velg met een hump erin,zodat de auto op een laag inwendig rubber rijdt,en je dus kunt doorrijden tot aan de garage.
groetjes,

Richard


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:








zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :719
Mitglieder:    4
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.363.878

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Magst Du Spargel?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm