.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: ABS BAS/ESP Lampjes blijven branden
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 30.01.2005 um 16:57 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von pebbles am 30.01.2005 um 16:58 Uhr ]

Ik heb het volgende (SLK/230/2001) probleem:

Na het starten blijven de lampjes ABS BAS/ESP continue branden en de ABS werkt niet meer.

De abs sensoren bij de wielschijven heb ik voorzichtig bekeken (waren tamelijk schoon, zag ook geen remstof) vervolgens heb ik op drie plaatsen alle zekeringen gecontroleerd. (kun je de abs sensoren afzonderlijk doormeten? en hoe dan?)

Nu heb ik meerdere malen gelezen dat e.e.a. ook met de remlichtschakelaar te maken kan hebben. Iemand enig idee waar deze zit en hoe ik deze kan controleren? Of heeft iemand nog een andere mogelijkheid?

P.s uiteraard gaat de SLK deze week naar MB, maar het iriteert mij behoorlijk dat ik geen idee heb waar het probleem ligt.

In ieder geval dank voor het lezen!




 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 31.01.2005 um 11:22 Uhr   
Omdat meerdere lampjes branden (en niet alleen esp): bij het linker achterwiel schijnt nog een extra voeler (km/h) te zitten die waarschijnlijk defect is. Misschien een tip.

Groeten,
Frank


--
Vanaf 23-11-2004 in bezit van een SLK

Ex-MB C220 CDI Bwj 2000 125 PK rijder

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Hans van Doorn

Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 250
User seit 20.07.2003
 Geschrieben am 03.02.2005 um 21:10 Uhr   
Hallo Pepbles,

Ik heb mijn rechter voorstoel eens gedemonteerd en toen ik de auto starten bleven ook bij mij deze lampjes branden. Toen ik de stoel had terug geplaatst was het probleem over.
Er zit een beveiliging in de stoel voor een origineel MB kindersitje die een of andere sensor aktiveert.
Kijk eens onder je stoel misschien zit er een draadje los!!

Hans van Doorn

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Hans van Doorn    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 04.02.2005 um 21:48 Uhr   
Dank voor jullie tips !

Probleem is inmiddels opgelost, bleek volgens MB een abs-sensor (rechtsachter) te zijn.

Echter de opmerking van de schakelaar tbv het kinderzitje is mijn inziens heel goed mogelijk omdat ik vlak voor het euvel ontstond ondersteboven op deze stoel langdurig met mijn radio ben bezig geweest. (dus wellicht toch?)

P.s. ik heb onlangs op Internet (eMule) een (interactieve) CD over de R170 kunnen downloaden (670mb). Deze staat vol met technische plaatjes en korte demo's, maar waarschijnlijk kennen jullie deze al. (ik zocht met keyword R170)

Nogmaals dank !

Groet,

Jan Bouman (Almere)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 03.07.2006 um 11:43 Uhr   
Even deze oude thread naar boven halen......
Bovengenoemd probleem heb ik de laatste dagen ook last van waarbij hij soms ook een tijd uit is. Afspraak gemaakt voor deze middag om hem uit te lezen en tevens viel het me op dat als het lampje op het dashboard brandt je tevens niet de cruisecontrol kan activeren!!!
Daar ik vandaag APK had en hij werd afgekeurd op teveel speling op het achterwiel lijkt het me verstandig dat ze daar ook even naar kijken als er tijd voor is natuurlijk.

Ik kom hier nog even op terug en laat jullie de uitslag wel horen.

Groetjes, Richy

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

*80% weet het en slechts 20% eet het!!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 03.07.2006 um 18:56 Uhr   
Hallo,

Inmiddels zijn we een ervaring rijker en een ilusie armer......

Het BAS/ESP-lampje bleef branden omdat de remlichtschakelaar kapot was en vervangen diende te worden. Gelukkig niet die dwarskrachtsensor die in de middenconsole is gebouwd want daar loop je op leeg!
De speling op het rechterachterwiel en draagarm valt volgens MB binnen de tollerantie en kan dus geen afkeurpunt zijn.
Ze hebben het nagemeten met een schuifmaat en daarna zijn ze er nog een rondje mee gereden om te luisteren of er een wiellager versleten was.

Conclusie: beroep aantekenen tegen afkeuring en steekproef aanvragen bij RDW, dit kost 75 euro en als je in het gelijk word gesteld moet de garage betalen. De moeite waard want een wiellager kost 150 euro plus twee uur aan arbeid dus tel uit je winst!

Met dit verhaal teruggegaan en hij bood me toen aan hem goed te keuren dus hij koos eieren voor z'n geld, haha!!
Ze vonden het al vreemd bij MB voor zo'n jonge SLK met weinig km.....

Eind goed al goed.......

Groetjes, Richy


--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

*80% weet het en slechts 20% eet het!!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 04.07.2006 um 10:19 Uhr   
Piepen doet ie nog niet dus je lager? Maar wat speling zit er wel op dus? Opzich ook al niet lekker he, en dan aflopende zaak zou je zeggen?
Ik rij ook al 9 maanden met een piepende Suzuki hoor. Dat ding maakt echt aardig lawaai, maargoed aangezien ik toch van plan ben em eruit te doen... en heel veel kwaad zal het wel niet kunnen er me door te blijven rijden.

--
230K, 2000, 6-handbakker (33,100 km) + Swift GTi '93 (173,000km!)
http://www.nbr.demon.nl

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 04.07.2006 um 23:30 Uhr   


ESELKA schrieb:

Piepen doet ie nog niet dus je lager? Maar wat speling zit er wel op dus? Opzich ook al niet lekker he, en dan aflopende zaak zou je zeggen?
Ik rij ook al 9 maanden met een piepende Suzuki hoor. Dat ding maakt echt aardig lawaai, maargoed aangezien ik toch van plan ben em eruit te doen... en heel veel kwaad zal het wel niet kunnen er me door te blijven rijden.

--
230K, 2000, 6-handbakker (33,100 km) + Swift GTi '93 (173,000km!)
http://www.nbr.demon.nl


De monteur is een rondje gaan rijden waarbij hij ook een slaom heeft gebruikt maar daarbij kwamen geen geluiden vrij van de lagers.
In de toekomst is het wel een punt van aandacht en dit wordt toegeschreven aan de plaag van verkeersdrempels die funest is voor de wielophanging!

Richy

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

*80% weet het en slechts 20% eet het!!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 19.08.2006 um 20:57 Uhr   
Oh oh mijn SLK is geloof ik begonnen met aftakelen,... bij mij bleef het lampje ABS en ESP ook ineens branden! Aaangezien ze achter mijn stuur verscholen zijn valt dit me niet zo gauw op en zag ik pas halverwege de rit dat ze brandden. Weet dus niet of ze tijdens de rit zijn gaan branden of vanaf wegrijden al.
Het ESP knopje indrukken had dan ook niet tot resultaat dat het uitroeptekentje in mijn dash ging branden, er gebeurde niets.
Ik reed wel met vochtig wegdek en gespetter. Misschien dat het dan een hierboven genoemde sensor kan zijn die dan toevallig viezig is geworden of wat ook? Geen idee waar zoiets zit, maar zou al raar zijn als dat vies kan worden bij rijden met nat wegdek
Ik wacht nog even de volgende rit af, of nog een paar ritten voordat ik es langs de dealer ga. Ook meteens eens kijken of ik een kabeltje onder mijn stoel kan vinden, zoals ik ook hierboven las.

--
230K, 2000, 6-handbakker (34,500 km) + 206GTi (39,500 km)
http://www.nbr.demon.nl

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 19.08.2006 um 21:46 Uhr   


ESELKA schrieb:

Oh oh mijn SLK is geloof ik begonnen met aftakelen,... bij mij bleef het lampje ABS en ESP ook ineens branden! Aaangezien ze achter mijn stuur verscholen zijn valt dit me niet zo gauw op en zag ik pas halverwege de rit dat ze brandden. Weet dus niet of ze tijdens de rit zijn gaan branden of vanaf wegrijden al.
Het ESP knopje indrukken had dan ook niet tot resultaat dat het uitroeptekentje in mijn dash ging branden, er gebeurde niets.
Ik reed wel met vochtig wegdek en gespetter. Misschien dat het dan een hierboven genoemde sensor kan zijn die dan toevallig viezig is geworden of wat ook? Geen idee waar zoiets zit, maar zou al raar zijn als dat vies kan worden bij rijden met nat wegdek
Ik wacht nog even de volgende rit af, of nog een paar ritten voordat ik es langs de dealer ga. Ook meteens eens kijken of ik een kabeltje onder mijn stoel kan vinden, zoals ik ook hierboven las.

--
230K, 2000, 6-handbakker (34,500 km) + 206GTi (39,500 km)
http://www.nbr.demon.nl


Hallo Eselka,

Klopt dat het slecht zichtbaar is achter het stuurwiel maar bij mij ging hij niet meteen aan als je hem startte......
Controleer eens of de cruise-control werkt die deed het bij mij niet meer!!
Het beste kan je hem laten uitlezen want het kan diverse oorzaken hebben en de kosten liggen tussen de 80-500 euro!

Sterkte met de uitslag,

Richy

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

**een rijk mens is iemand die gezond is**


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1308
Mitglieder:    0
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.407.079

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm