.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Fader-functie in de radio/CD-speler
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 29.07.2004 um 17:21 Uhr   
Hallo SLK-ers,

Volgens de handleiding moet ik in het standaard-audiosysteem (APS30 of zoiets?) naast balance, bass en tremble ook fader (voor- en achterspeakers) kunnen instellen. Die functie kan ik echter niet benaderen, slaat het systeem gewoon over. Zou het een software-probleem zijn? Ik heb gisteren een nieuwe navigatie-CD (2003) geïnstalleerd, waarop ook radio-software zat. Het probleem is daardoor echter niet verholpen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat een fantastisch geluid komt er trouwens uit dat Bose sound-system! Als ik open op de snelweg rijd en denk (!) dat niemand me hoort zet ik de volumeknop open en dan waan ik mezelf in een concertzaal met de sky als klankkast .

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 blije en gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteen rood, automaat, leer, houtafwerking, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 (ook een leuk wagentje!)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenoberprimaner
Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
 Geschrieben am 30.07.2004 um 14:15 Uhr   
fader werkt alleen als er voor EN achter separate luidsprekersystemen zitten en die heeft de SLK niet!! De luidsprekers achter de stoelen bij het Bose Soundsysteem zijn basluidsprekers die "horen bij" de hoge- en middentoonluidsprekers in de deuren!

--
RobertSLK

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an RobertSLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 30.07.2004 um 15:08 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabrio-fan am 30.07.2004 um 15:12 Uhr ]

Bedankt Robert! Dat scheelt me weer een rit naar de dealer om één en ander te repareren. Ik vind het geluid zó ook prima trouwens, had niet echt de behoefte om veel te wijzigen. 't Is alleen dat de handleiding aangaf dat je het kón wijzigen....

Groeten,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 blije en gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteen rood, automaat, leer, houtafwerking, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Peter

Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 251
User seit vor Apr. 03
 Geschrieben am 06.08.2004 um 20:14 Uhr   
Hoi,
ik heb vorig jaar zelf een nieuwe APS 30 in mijn slk 200 (1997) gebouwd.
Alleen als de slk standaard met de APS 30 is afgeleverd, is de fader-functie niet benaderbaar. De garage kan die echter wel activeren.
Omdat ik zelf een APS heb gekocht, staat die standaard wel op fader en dus kan ik de achterboxen regelen, als ..... ik ze had. Ik heb echter alleen de standaard voorboxen, dus ik heb er niets aan.
Groeten
Peter

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Peter    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 06.08.2004 um 23:02 Uhr   
Hi Peter,

Dank voor de tip, zodra m'n SLK eens naar de garage moet zal ik vragen of de fader-functie geactiveerd kan worden. Ik wist niet dat achter-speakers niet standaard waren. Is wel de moeite waard hoor, je zit er met je rugleuning natuurlijk dicht tegen aan zodat, zeg maar, niet alleen je oren kunnen meegenieten van een lekkere bass .

Weet jij (of iemand anders) misschien of de garage ook kan instellen dat de zijruiten met één druk op de knop weer omhoog gaan, net zoals ze ook met één druk op de knop naar beneden gaan?

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 blije en gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteen rood, automaat, leer, houtafwerking, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Peter

Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 251
User seit vor Apr. 03
 Geschrieben am 06.08.2004 um 23:41 Uhr   
Ha Joke,
ik weet niet of de raambediening te programmeren is net als de APS 30. Lijkt me van niet. Ik denk dat het sluiten handmatig moet gebeuren om te voorkomen dat iemand het raam sluit met één simpele druk op de knop en er vingers afgeknepen worden.
Groetjes
Peter

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Peter    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 07.08.2004 um 00:11 Uhr   
Hallo Peter,

Bij de 206CC kan het anders wél hoor, daarvan staan de zijruiten standaard ook op automatisch naar beneden en handmatig omhoog. Je kunt deze instelling echter door de dealer laten wijzigen, deze sluit de auto dan aan op de computer (de Diag 2000) en verandert op die manier de standaard instelling.
Ik heb mijn hand er wel eens bewust tussen gestoken om te kijken of die afgeklemd zou worden (je moet af en toe wat risico nemen in het leven ) maar dat gebeurde niet, de ruit stopte gewoon.
Tja....als Peugeot dat voor elkaar krijgt kan Mercedes niet achterblijven toch? Ik zal wel eens informeren bij mijn garage. Ik vind het vervelend om secondenlang die knop te moeten vasthouden. Net zoals ik het vervelend vind om de knop van het dak meer dan twintig seconden lang te moeten vasthouden . Bij de 206CC had je speciale modules waarbij dat niet nodig was en waarbij je het dak tot 30 km per uur kon openen. Ik geloof dat Mercedes ook zoiets heeft. Maar rijdend openen vind ik helemaal niet nodig. Bij de 206CC paste er precies een winkelwagenmunt tussen de schakelaar waardoor die vast bleef zitten. De SLK-knop is echter anders gevormd. Ik ben al op zoek naar iets passends om de knop klem te kunnen zetten. Als iemand nog tips heeft.....
Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 blije en gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteen rood, automaat, leer, houtafwerking, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Peter

Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 251
User seit vor Apr. 03
 Geschrieben am 08.08.2004 um 14:13 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Peter am 08.08.2004 um 14:17 Uhr ]

Ha Joke,
de slk rijd ik alleen voor de fun (vakantie en weekenden), ik rij door de week in een Audi A4 1.8T quattro en die heeft ook elektrische ramen. Als ik de afstandsbediening van de deuren ingedrukt houd, gaan alle ramen tegelijk open en zo kun je ze ook in één keer sluiten. Bij VW/Audi noemen ze dat ook "comfortsluiting" en als je de schakelaars aan de deuren één keer aantipt, gaat het raam in één keer open of dicht. Maar daar is een "anti-klemschakeling" aan gekoppeld om ervoor te zorgen dat er niets tussen het raam en de sponning kan komen, vingers o.i.d.
Ik heb een raparatiehandleiding van alle mercedesvoeruigen en dus ook van de SLK op DVD-rom en daar kan ik niets in vinden over een comfortschakeling bij de SLK. Dus ik denk, dat er niets te programmeren valt....
Voor het sluiten van het dak staat er bij de "Tipps" een handige constructie, die je zelf kan maken:
http://mbslk.com/modules.php?name=News&file=article&sid=44
Groeten
Peter

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Peter    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 08.08.2004 um 17:33 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabrio-fan am 08.08.2004 um 17:34 Uhr ]

Hoi Peter,

Ik mag gelukkig door de week ook in mijn SLK rijden, met andere woorden: élke dag fun! . Zodat je je zelfs op zondagavond alweer verheugt over het feit dat het weekend bijna is afgelopen want op maandagmorgen mag je weer in je SLK richting kantoor stappen. Dan vallen zelfs de files mee.
Maar een Audi A4 1,8T quattro lijkt me ook geen straf om in te rijden hoor, dus ik heb niet zo vreselijk met je te doen .

Bedankt voor je tip om het dak automatisch te openen. Ik ben niet zo heel erg technisch aangelegd (understatement ), maar wie weet kan ik wat hulptroepen mobiliseren. Ik zal er echter eerst zelf eens naar kijken.

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 blije en gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteen rood, automaat, leer, houtafwerking, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenoberprimaner
Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
 Geschrieben am 10.08.2004 um 08:55 Uhr   


Peter schrieb:

Alleen als de slk standaard met de APS 30 is afgeleverd, is de fader-functie niet benaderbaar. De garage kan die echter wel activeren.
Omdat ik zelf een APS heb gekocht, staat die standaard wel op fader en dus kan ik de achterboxen regelen, als ..... ik ze had.
Groeten
Peter



NEE, KAN DUS NIET BIJ BOSE!! De luisprekers zijn nl niet op de radio aangesloten, maar op de Bose versterker, die zelf weer is aangesloten op de (frontluidsprekeruitgang) van de radio. Overigens een slechte constructie, een losse versterker hoor je aan te sluiten op een line-out, maar die hebben de standaard Mercedes Radio's niet.

Als je echt behoorlijk goed geluid wil hebben is de beste oplossing: standaard radio en Bose eruit, goede radio + eindversterker + goede boxen erin!! (zie ook ontelbare bijdragen in het HiFi forum)

mvrgr

--
RobertSLK

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an RobertSLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :876
Mitglieder:  12
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.361.553

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Magst Du Spargel?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm