We zijn vandaag zo vrolijk, zo vrolijk was ik nooit. De LMM is bezorgd en gelijk gemonteerd. Starten en lopen als een nieuwe. Toen ook maar even een proefritje gemaakt en het is een hele andere auto. Schakelen als een mes in een pakje boter en niet meer inhouden. Nog even terug zitten denken en tot de slotsom gekomen waardoor het is gebeurd. Vorig jaar bleef de richtingaanwijzer constant branden. Toen heb ik de accu afgekoppeld, de unit waar het relais zit gedemonteerd en de puntjes schoon gevijld. Dit weer gemonteerd en gelijk de bougies vernieuwd. Accu weer aangesloten en na het starten liep de auto op 3 pitten ( dacht ik ). Alles weer open maar de draden zaten goed. Weer starten en het was weg. Nadien toch steeds last gehad tot nu aan toe. Voor € 33.99 weer helemaal blij geworden.
Cees bedankt voor de tip.
Hoi Rene. Het is volgens mij een Johns LM gekocht bij VidaXL online. Was er in 2 dagen maar ik was niet thuis bij aflevering dus vandaag gekomen. Netjes verpakt en verzorgd. Voor die prijs kan je het wel gokken want ik vind de Bosch een beetje te duur. Maar hopen dat het nu lang goed blijft gaan. Volgende project is het demonteren van het rechter voorscherm en de roest verwijderen en bijspuiten. Zo blijf je lekker bezeg.
Ja voor die prijs kun je bijna 10x wisselen
Dus elk jaar een nieuwe zou niet eens probleem zijn.
Maar wellicht is hij wel net zo goed.
Bosch is gewoon belachelijk duur, bij de dealer vragen ze 450 euro voor een luchtmassameter plus het plaatsen.
Ha Norfolkline, blij dat het weer functioneert. Mijn LMM uit China heeft het 2 jaar goed gedaan maar door weer eens de accu op te laden was het weer fout gegaan. Wat ik niet begrijp is waarom het kapot gaat na het afkoppelen van de accu. Als iemand mij dat uit kan leggen? Het zou betekenen dat als je oplaadt met of zonder afkoppelen, de LMM altijd stuk gaat? Kan het me niet voorstellen maar misschien heeft iemand de oplossing!
In principe moet dat niets uitmaken dat de accu losgekoppeld wordt.
Wellicht moet hij weer in gelezen worden? volgens mij niet aan de orde bij deze oudere generatie SLK.
De roest aan het voorscherm zit aan de wielrand en net op het punt waar de bumper onder het scherm zit. Dat is eigenlijk de enigeplek die in het zicht zit. De rand zit aan de binnenkant dus die zie je niet als je dat bijspuit. Het andere plekje goed behandelen, grondlak en dan de kleur en blanke lak er overheen. Het is mogelijk om dit zelf te doen als je maar zorgd dat je een goede spuitbus koopt en de kleur laat maken door een expert en die is er in Den Haag. Secuur werken en je ziet er niets meer van. Gelukkig kan ik dit zelf want anders gaat het in de papieren lopen en dat willen we niet.