.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Gelezen in Autoweek : SLK 63 op komst !!
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenunterprimaner
Forenunterprimaner
Beiträge: 448
User seit 21.06.2003
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 03.11.2005 um 23:10 Uhr   
Vandaag in autoweek gelezen, er schijnt een SLK 63 te komen met V8 en 510 pk !!!!!!!

WOW dat moet als de bliksem gaan. Daar is een AMG maar speelgoed bij denk . Zal wel rond de 2 ton gaan kosten ook

Jullie gedachten daarover ??

Ruud

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an mbslknl    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 04.11.2005 um 20:19 Uhr   
Achja, heus wel leuk hoor, maar ik denk dat het op een gegeven moment wel genoeg is.
Het lijkt mij dat het verschil tussen,zeg, 100 en 200 pk wel enorm is maar tussen 360 en 500? Ach, de auto zal er ook wat zwaarder door worden, en heus nog wat krachtiger,... Maar helemaal in Nederland doet het er niet toe of je in 4 of 5 sec op de 100 zit. Dan is de lol van het accelereren al helemaal snel voorbij he als je der maar 4 sec van mag genieten.
In het bochtenwerk zal ie door hoger gewicht eerder slechter zijn, hoger verbruik,...veel hogere prijs waarschijnlijk ook... naar mijn (huidige) mening lijkt het mij wat nutteloos. Maar misschien aardig voor mensen met ERG veel centen die inmiddels al jaren een AMG gewend zijn en een nog grotere kick proberen te vinden.
Al heb ik nooit in een AMG (360pk) gereden, het vermogen wat daar in zit lijkt mij ruim voldoende en vraag me af of je daarin snel het gevoel zult hebben dat je nog best meer pk's zou willen hebben om nog wat sneller te kunnen accelereren of inhalen.....................

--
_____________________________________________
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 29k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 04.11.2005 um 20:42 Uhr   
Ik ben het met Groent eens in zijn pleidooi dat je met de huidige AMG zéker geen stakker bent.......
Op papier sensationeel snel maar in de praktijk kan je er helaas weinig gebruik van maken en moet je uitkijken voor je rijbewijs en portemonee!
Zo'n auto zet je niet met een gerust hart buiten en bij bestelling af-fabriek is het verstandig het typeplaatje weg te laten.

Groeten,

Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenunterprimaner
Forenunterprimaner
Beiträge: 448
User seit 21.06.2003
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 04.11.2005 um 20:52 Uhr   
Hoi Groent en Richard ,

Tuurlijk hebben jullie gelijk maar geld dat niet voor alle supercars ??
Niemand heeft iets aan 200+ pk's maar is wel lekker toch ?
Denk sowieso dat dit soort autos hebbedingetjes voor de rijken onder ons zijn maar dat geld ook voor de AMG met "maar" 360 pk.

Er zal best een markt voor zijn anders brengt Mercedes zoiets echt niet uit, moet wel rendabel zijn.

Ruud

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an mbslknl    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 04.11.2005 um 21:05 Uhr   
Ik keek even naar een 200 kompressor en een AMG 55, 3 seconden kost
€ 50.000,-- of 2 ipv 1 Slk De één in 7,9 sec de ander 4,9 sec. De één 230 km de ander 250 km per uur De één kost € 50.000,-- de ander € 100.000,-- Wat gaat de 63 kosten om weer 0,4 sec sneller te rijden?
Ik weet natuurlijk dat het meer is dan alleen sneller of harder maar toch. En dan hebben we het ook niet over de afschrijving.
Aan de andere kant als je een 55 kan permitieren is afschrijving en aanschaf ook minder belangrijk.

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 04.11.2005 um 21:21 Uhr   
Ik denk dat je niet moet voorbij gaan aan de gedachte dat de SLK oorspronkelijk is ontworpen als Cabrio en als basismotor 136 PK had!!
Natuurlijk was de vraag naar meer vermogen logisch daar het onderstel dit makkelijk kan verwerken maar hij is nooit als ultieme sportwagen in de markt gezet........

Waarvan akte,

Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 04.11.2005 um 21:56 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 04.11.2005 um 22:05 Uhr ]

Philip, zo bekeek ik het ook altijd inderdaad, die op papier cijfers en dacht dan ook vaak van nah das het geld niet waard een secondetje eraf. Maar soms maakt het in de praktijk meer verschil dan op papier te zien is volgens mij. In reviews/tests lees je eigenlijk altijd dat die R171 200K wat ondergemotoriseerd is. Dat zou je dus nooit mogen verwachten van een auto die in 7,9 sec op de 100 zit en een top van 230 heeft! Dat zijn gewoon heel goeie cijfers!
Dus OF hij haalt het in de praktijk absoluut niet, OF de hele beleving is te gedempt en je moet er te hard voor werken om dat ook maar te kunnen benaderen (wat je bij een kompressor motor dan weer niet zou verwachten), OF een combinatie van die dingen...?

De R170 SLK200 (zonder K) zou dan wel gewoon aardig vlot aan moeten doen heb ik vernomen,... terwijl die weer aardig minder pk's heeft en een stuk mindere cijfers op papier. Tis vooral ook een kwestie van de hele beleving. De 230K is bv een stuk stiller/gedepter dan de SLK200 met 136pk, die meer geluid maakt, wat voor de (snelheids)beleving ook veel doet.

Maar ik heb het idee dat 500+ pk in een SLK wat overdreven is en je daar echt eigenlijk nix mee kunt. Als je dan even gas geeft zit je al op 160-180 en ben je ongetwijfeld in no-time je rijbewijs kwijt of hebt hem totall-loss.
Nou moet ik wel toegeven, met een 230K heb, in ieder geval ik, ook wel het idee dat het best meer vermogen had mogen zijn hoor. Maar heeft misschien ook alweer met de hele beleving te maken. Ik zou der best 260-280 pk in willen hebben ipv de standaard 197 Tis gewoon dat ik het idee heb dat dus boven de 300-350pk het te weinig uit gaat maken en echt enorm zinloos wordt (zinloos geweld dus).

Het grootste probleem met zo'n auto lijkt mij dus dat je alleen in zijn 1 en 2 echt optimaal van die pk's gebruik kan maken en door kan halen in de versnellingen,... en whop dan zit je binnen een paar seconden alweer tegen de illegale grens aan, zie je dan maar eens in te houden om op dat 80 weggetje maar niet gewoon 200 te doen,.. je merkt er dan toch nix meer van, gaat te gemakkelijk allemaal.

Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat herman hiervan vindt ...zie jij het nut in van nog meer pk's in je AMG? Ooit behoefte aan meer vermogen?

_____________________________________________
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 29k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 04.11.2005 um 22:40 Uhr   
Ik weet dat de beleving van een paar seconden enorm is, alleen wilde ik even het plaatje laten zien dat voor 3 seconden enorm meer veel PK en euro's nodig is. Ik heb bv de SLK 230 gekocht puur voor cabrio rijden. Vind zelf de R170 niet de idiaalste sportwagen. De R171 schijnt daar in een heel stuk beter te zijn. Net wat Richard eerder zei de R170 is ontworpen als roadster. Weet nog toen de Z3 op de markt kwam met later de Z3 in M uitvoering. Veel te veel power met het linnen kapje. Boven de 140km was het al moeilijk een gesprek te voeren laat staan rond de 250km, vind bij zo'n auto zo'n dikke motor overdone.

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 04.11.2005 um 22:55 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 04.11.2005 um 23:20 Uhr ]



Philip schrieb:

Ik weet dat de beleving van een paar seconden enorm is, alleen wilde ik even het plaatje laten zien dat voor 3 seconden enorm meer veel PK en euro's nodig is. Ik heb bv de SLK 230 gekocht puur voor cabrio rijden.




Maar heb je ook niet bewust voor een 230 gekozen vanwege het vermogen? Ik wilde zelf wel perse een 230. Deze leek mij de beste prijs/prestatie verhouding te hebben eigenlijk, en nog steeds ... tis toch wel een behoorlijk snelle wagen ... minder pk's werd me dan weer wat te tam/onspectaculair, meer werd me te duur (aanschaf/verzekering/verbruik/onderhoud). En ik sta nog steeds helemaal achter die keuze en zou het zeker weer doen.
Je hebt met zo'n krachtige SLK toch weer meerdere auto's in 1... daar ben ik gek op. Cabrio/coupe/snelheid. Een (voor mij) trage cabrio had ik al gehad en dat stond me ook wat tegen (306cab 2.0).

2e hands scheelt het in aanschaf toch bar weinig met een 200K, verbruik is ook gewoon gelijk volgens mij als ik het allemaal zo heb vernomen, onderhoud zou niet duurder moeten zijn, ik zag zelfs in een staatje iets goedkoper in sommige onderdelen dan een 200K (beetje raar, en misschien niet waar).

Ohja, ook nog mooiere op papier vergelijk is de SLK350 met de SLK55AMG...
0-100 in 5,5sec tegen 4,9sec
top 250 tegen 250.....
op papier betaal je er dan dus 32,000 euro voor om 0,6 sec eerder op de 100 te zitten, en dat is het. Het lijkt bijna geen verschil in die auto's... maar in de praktijk is het vast en zeker een wereld van verschil, das het maffe. Dus toch maar altijd even een proefrit maken ipv je gek staren op die cijfertjes om het zeker te weten

_____________________________________________
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 29k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 296
User seit 19.10.2005
 Geschrieben am 04.11.2005 um 23:26 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von hermanslk32amg am 04.11.2005 um 23:28 Uhr ]

Ik heb echt geen behoefte aan meer vermogen, hoewel ik van snelheid hou.
Wat ik het leuke vind aan de AMG is zijn exclusiviteit en het gemak waarmee hij zijn werk doet, bijvoorbeeld met inhalen. Het volle vermogen gebruik je zelden, omdat er 99 procent van de tijd nog een sukkelaar voor je zit.
De exclusiviteit kan dus een argument zijn en niet die 0,7 seconden acceleratieverschil.
Wat ik wel leuk vindt is af en toe een Porsche of iets dergelijks wegrijden maar dat is puur voor de fun.
De prestaties van de 230k en de 320 vind ik ten opzichte van het wagengewicht een beetje tegenvallen. Het wordt pas echt snel als je onder de vijf kilo per pk komt (liefst vier) en dat zou voor de SLK dus komen op minimaal 250pk. Even langs Väth?

--
Autorijden is niet moeilijk. kans van één op drie dat je op het goede pedaal trapt.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an hermanslk32amg    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1104
Mitglieder:    6
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.466.422

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Hast Du schon einmal Karaoke gesungen?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm