| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Veel gestelde vragen maar ook even voorstellen |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 ) |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 06.10.2005 um 18:46 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 06.10.2005 um 18:47 Uhr ]
groenteboer schrieb:
road-ster schrieb:
Toch is het niet verstandig zover door te rijden op reserve,daar er onderin de tank altijd gruis zit dat het brandstoffilter gaat verstoppen!!
Hoe zit dat dan? Als het onderin zit gaat het toch juist het eerst de motor in?
--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi
Hallo Nils,
Het fijne weet ik er niet van,maar in de loop van m'n leven krijg je ontzettend
veel informatie op je af,waaronder deze waarschuwing!
Ik vermoed dat als er nog heel weinig in je tank zit,hij vuil en lucht aanzuigt doordat het vuil gaat zweven in het dunne laagje brandstof......
Lastig vraagstuk.....
Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 06.10.2005 um 20:22 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
Ik heb me altijd laten vertellen dat de katalysator ontregeld raakt wanneer je de tank tot de laatste druppel toe leeg rijdt. Maar hoe dat verder en waarom precies zit weet ik niet.
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Hi Joke,
Nu begeef je je op mijn terrein......de katalysator!!
Als kwaliteitscontroleur op o.a. dit gebied kan ik je zeggen dat gelode brandstof en overmatig olieverbruik de kat schade toe brengen.
Ook een te mager afgestelde motor zorgt voor een te hoge uitlaatgastemperatuur waardoor het monoliet verbrand.......
Wat jij beweert kan ik niet beamen.....
Waarvan akte,
Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 06.10.2005 um 23:55 Uhr  
| Voor het eerst de NL Forum gevonden, kwam eigenlijk door de mail van Hans van Doorn i.v.m. de dag naar Bremen via via kwam ik hier. Nooit aan het forum meegedaan omdat ik dacht dat deze in het Duits was, ga ik even niet trekken in het Duits. Wij hebben sinds december 2004 een SLK 230 uit 1997 zilver. Afgelopen week zag ik de teller de 40.000 km passeren. Ik verheug me op de dag naar Bremen. Ik hoop dat het gezamelijk kan maar de kans is klein omdat ik de zondag al reeds wat moet nakomen en pas s avonds kan vertrekken.
Misschien dat ik de volgende keer wat meer over mezelf en de SLK schrijf.
Groeten,
Philip
--
Slk 230 Zilver | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 07.10.2005 um 08:40 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von SqueakyClean am 07.10.2005 um 08:42 Uhr ]
Mja, 50 van de 53 liter is vrij veel ja. En ook al weten we het niet zeker, zal ik er maar voor zorgen dat ik m niet helemaal leeg rijd. Beter niet het lot tarten.
Iemand anders enig idee welk merk bougies er in een 230 K gaan?
p.s. het boekje toch nog maar s grondiger doorlezen dan er even snel doorbladeren.... heb over die beurten toch echt heen gelezen...
En "Hoi Philip!" Als newbie hier kan ik t eigenlijk niet echt doen, maar
WELKOM!
--
MB SLK 230 K pFL, verbruik: 1 op 8! | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 07.10.2005 um 13:52 Uhr  
| Hallo Philip,
Welkom bij het forum van de nederlandse SLK-club!!
Ik hoop dat we veel van elkaar kunnen leren en hoop je te ontmoeten
bij het bezoek van de fabriek in Bremen.
Veel plezier met je SLK en veilige km toegewenst!
Groetjes,
Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
| Geschrieben am 07.10.2005 um 18:12 Uhr  
| Hoi,
Joke heeft gelijk. In het instructieboekje van mijn vorige auto, een Golf
type 4 met 2.0 motor, stond dat het niet verstandig is om de tank dusdanig leeg te rijden dat er vrijwel niets meer inzit. Dit heeft tot gevolg dat de brandstofaanvoer onrerelmatiger wordt dan bij een vollere tank en dat kan leiden tot schade aan de katalysator.
Dat zal dan denk ik voor iedere auto wel gelden.
Groet,
Henk | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Henk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 07.10.2005 um 18:45 Uhr  
| Hallo Richard,
Ik denk dat ik pas om een uur of 22 in het hotel ben en hoop jullie daar dan nog aan te treffen, aan of in de buurt van de bar om dan even kennis te maken.
Weet niet of het een groot en druk hotel is maar hoop jullie wel te vinden. Kan in ieder geval in Duitsland de Slk even op mijn gemak uittesten echt een lange rit heb ik er nog niet mee gemaakt. Wel 2 boetes ontvangen, 2 van € 30,-- jawel 7km te hard op een weg waar 50km is toegestaan. Er zijn er die dan nog het dak open of dicht kunnen doen en ik word op de bon geslingerd. Een voordeel hebben ze daar wel 2 mooie foto's van een Slk.
Doe er even een foto bij welke ik zelf genomen heb en niet de politie
Groeten,
Philip
--
Slk 230 Zilver | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 07.10.2005 um 18:48 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 07.10.2005 um 18:51 Uhr ]
Nou, ik hou der niet van, die zilveren SLK's...
En wie zit er in een hotel in Duitsland dan?
Oh ik zie het al ...Hans natuurlijk,... wie anders...
--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| | |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1046 Mitglieder: 6 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|