.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Onduidelijke oorzaak beschadigde achterklep en -bumper.
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 19.09.2005 um 17:14 Uhr   
Na de laatste wasbeurt viel me op dat de achterklep en bumper lakschade hebben opgelopen.
Omdat ik dacht dat de schade tijdens het openen en sluiten van het dak zou zijn ontstaan heb ik gekeken of dat allemaal goed gaat. Maar de klep houdt voldoende afstand van de bumper.
Iemand een idee hoe dit kan?

Groeten,
Marco



   

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 19.09.2005 um 17:14 Uhr   
Hier nog een foto:


   

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 19.09.2005 um 18:15 Uhr   
Jeetje, wat zonde zeg!!
Ik kan zo gauw ook niets bedenken waardoor het kan zijn gekomen.
Ik had willen opperen of er misschien iets heeft tussen gezeten bij het sluiten, maar ja, als je dat had geweten had je deze vraag niet op het forum gesteld .

Ik kan aan de foto niet goed zien of het door en door is. Zo niet, dan kun je de schade misschien met wat commandant proberen minder zichtbaar te maken. Op het Duitse forum las ik dat ze voor zwarte SLK's ook wel eens een zwarte permante stift (permanent marker) gebruiken. Maar of dat verbetering geeft hangt van de soort schade en de lokatie af.

Succes,
Joke

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 19.09.2005 um 19:07 Uhr   
Hallo Marco,

Ben meteen naar buiten gerend om bij m'n eigen auto te kijken,die gelukkig geen lakschade op die plek had. Wat me opviel bij de tweede foto was de ruimte tussen de kofferklep en bumper,deze is erg klein!
Bij mij kan je je vinger ertussen steken en dus heb ik een idee dat jou kofferklep opnieuw afgesteld moet worden........
Kijk of de naden overal even breed zijn zowel links als rechts!
Veel succes!

Groetjes,

Richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 19.09.2005 um 19:25 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 20.09.2005 um 00:40 Uhr ]

Marco!!
Potverdomme! Dat is niet fraai, en ik vermoed dat het te weiten is aan die gammele constructie van de achterklep. Ik heb er zelf in het begin eens een topicje aan geweid waarin ik al riep dat de achterklep niet altijd links en rechts dezelfde naadbreedte heeft! Soms scheelt het meer dan de andere keer. Ligt er net aan of de kap open en dicht is geweest, of de auto toen een beetje schuin stond wellicht, hoe je de kofferbak dichtgooit,... dat soort dingen.

Ik kan mij dan ook voorstellen dat die van jou ook nogal wiebelig is en je gemakkelijk als je hem dichtgooit hij een beetje een zwaai naar links of naar rechts maakt en zo net tegen de lak stuitert. Dat moet het wel zijn zou ik denken...??
Wat eraan te doen, de dealer vragen of ze het probleem kennen en of hij beter af te stellen is? Ik zit er ook aan te denken te vragen of hij iets afgesteld kan worden. Maar aangezien hij volgens mij soms wel een gelijke naadbreedte heeft en het verder geen problemen oplevert, weet ik niet of het veel zin heeft.

Ohja, OF de auto moet zo erg torderen dat als je hem bv met 2 wielen op de stoep parkeert bijvoorbeeld de klep ineens wel dat punt kan raken en er zo langsschuurt! Maar dat lijkt me sterk, zou niet best zijn. Of kijk eens of als de klep dicht is hij niet naar links en rechts kan wiebelen en wel helemaal goed vastzit? Ik roep es wat...

Ohja2: zit er trouwens slijtage in de lak op de kofferklep zelf? Dat zou je wel verwachten en weet je in ieder geval zeker dat die wel de veroorzaker is (tjah wat zou het anders kunnen zijn he, moet wel zou je denken).

--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 20.09.2005 um 08:00 Uhr   


road-ster schrieb:

Hallo Marco,

Ben meteen naar buiten gerend om bij m'n eigen auto te kijken,die gelukkig geen lakschade op die plek had. Wat me opviel bij de tweede foto was de ruimte tussen de kofferklep en bumper,deze is erg klein!
Bij mij kan je je vinger ertussen steken en dus heb ik een idee dat jou kofferklep opnieuw afgesteld moet worden........
Kijk of de naden overal even breed zijn zowel links als rechts!
Veel succes!

Groetjes,

Richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.



De ruimte tussen kofferklep en bumper ziet er inderdaad vrij krap uit, maar de naden en carrosseriedelen sluiten overal keurig aan. Ik lees nog wel eens dat er links en rechts verschil in naadgrootte is, maar dat ziet er bij mijn wagen gelukkig perfect uit.

Groet,
Marco

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 20.09.2005 um 08:07 Uhr   


groenteboer schrieb:

<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 20.09.2005 um 00:40 Uhr ]</font>

Marco!!
Potverdomme! Dat is niet fraai, en ik vermoed dat het te weiten is aan die gammele constructie van de achterklep. Ik heb er zelf in het begin eens een topicje aan geweid waarin ik al riep dat de achterklep niet altijd links en rechts dezelfde naadbreedte heeft! Soms scheelt het meer dan de andere keer. Ligt er net aan of de kap open en dicht is geweest, of de auto toen een beetje schuin stond wellicht, hoe je de kofferbak dichtgooit,... dat soort dingen.

Ik kan mij dan ook voorstellen dat die van jou ook nogal wiebelig is en je gemakkelijk als je hem dichtgooit hij een beetje een zwaai naar links of naar rechts maakt en zo net tegen de lak stuitert. Dat moet het wel zijn zou ik denken...??
Wat eraan te doen, de dealer vragen of ze het probleem kennen en of hij beter af te stellen is? Ik zit er ook aan te denken te vragen of hij iets afgesteld kan worden. Maar aangezien hij volgens mij soms wel een gelijke naadbreedte heeft en het verder geen problemen oplevert, weet ik niet of het veel zin heeft.

Ohja, OF de auto moet zo erg torderen dat als je hem bv met 2 wielen op de stoep parkeert bijvoorbeeld de klep ineens wel dat punt kan raken en er zo langsschuurt! Maar dat lijkt me sterk, zou niet best zijn. Of kijk eens of als de klep dicht is hij niet naar links en rechts kan wiebelen en wel helemaal goed vastzit? Ik roep es wat...

Ohja2: zit er trouwens slijtage in de lak op de kofferklep zelf? Dat zou je wel verwachten en weet je in ieder geval zeker dat die wel de veroorzaker is (tjah wat zou het anders kunnen zijn he, moet wel zou je denken).

--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi



De lak van de koffeklep is idd ook beschadigd, dus die moet zeker de schade op de bumper hebben veroorzaakt. Ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben en dat de gammele constructie van de klep de boosdoener is.
Ik open en sluit het dak regelmatig terwijl ik nog langzaam rij, bijvoorbeeld in een file. Het zou best wel eens kunnen dat de klep dan de bumper raakt, bijvoorbeeld tijdens gas geven of remmen.

Groet,
Marco



 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 20.09.2005 um 21:38 Uhr   
Marco schrieb:

De lak van de koffeklep is idd ook beschadigd, dus die moet zeker de schade op de bumper hebben veroorzaakt. Ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben en dat de gammele constructie van de klep de boosdoener is.
Ik open en sluit het dak regelmatig terwijl ik nog langzaam rij, bijvoorbeeld in een file. Het zou best wel eens kunnen dat de klep dan de bumper raakt, bijvoorbeeld tijdens gas geven of remmen.

Groet,
Marco

Hallo Marco,

Ben jij in bezit van een DSM 170 waarmee je het dak tijdens het rijden kan
openen en sluiten? Misschien kan je eens aan Bert Sok vragen of hij ook last heeft van lakschade op die plaats..........
De dealer kan je niet helpen met dit probleem en zal je doorsturen naar de schade-afdeling van Mercedes!!
Mijn broer was schade-hersteller en constateerde dat ook mijn klep is uitgesteld en dat als uiterste middel grof geweld wordt gebruikt om hem te richten........

groetjes,

Richard.


--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 21.09.2005 um 08:27 Uhr   
Richard,
Ik heb geen DSM170, ik zou die module juist vanwege de gammele constructie niet aanschaffen om tijdens het rijden het dak te openen en te sluiten, veel te link. De mogelijkheid om met de DSM170 module het dak met één druk op de knop van afstand te openen is natuurlijk wel helemaal top.
Zonder module is het mogelijk om tijdens het stapvoets rijden het dak te openen/sluiten, doe ik regelmatig. Maar als ik zie hoe het dak dan wiebelt en dat ik nu lakschade heb zal ik dat voor de zekerheid niet meer doen.

Nu we het toch hebben over lakschade wat wordt veroorzaakt door langs elkaar schurende carrosseriedelen: Mijn achterstijlen naast de achterruit vertonen lichte lakbeschadigingen. Dat komt doordat de plastic bekleding van de kofferruimte te dicht tegen de achterstijlen komt als het dak is geopend. Ik vermoed dat het plastic de achterstijlen raakt als je bijvoorbeeld schuin over een drempel rijdt. Ik heb daarom op die plek zachte beschermviltjes geplakt om verdere schade te voorkomen.

Groeten,
Marco

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 21.09.2005 um 08:30 Uhr   
Hier een foto van de kofferruimte met viltjes:

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :810
Mitglieder:    3
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.402.012

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm