| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Hoe ben je in kontakt gekomen met de SLK? |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| | |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 11.09.2005 um 23:38 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 15.09.2005 um 20:31 Uhr ]
Heb al veel verhalen geschreven over hoe of wat.
Ik vond de SLK meer patserauto en meer auto dan de meeste concurrenten waar ik naar keek. Ik wilde liefst een cabriootje, een roadstertje, aangezien ik toch maar een eenzame vrijgezellige alleenstaande ben. Hou wel van compacte snelle autootjes. Ik wil geen ruimte in een auto, geen dom gewicht wat je steeds mee moet zeulen en wegenbelasting over moet betalen en extra benzine kost. Een MX5 had goed bij me gepast, alleen paste ik niet goed in de MX5. Het gaat hoor, maar een beetje zitruimte heb je wel nodig, dat je er geen hernia aan overhoudt.
Nougoed, mogelijkheden en te overwegen modellen waren voor mij: Mazda MX5 / Opel Speedster / BMW Z3 / Toyota MR2 / Audi TT roadster / Honda S2000 / SLK, maar dichte sportievelingen heb ik ook even naar gekeken, zoals Civic Type-R en Impreza WRX.
Open auto's bleven trekken (ik vind het idee zo leuk, 2 auto's in 1 ), Impreza proefrit viel ietwat tegen. MX5 en Speedster te krap, vooral Speedster absoluut geen doen, en al HELEMAAL niet als enige auto. Z3 vond ik toch wat minder auto voor je geld dan een SLK, minder indrukwekkend. Toyota MR2 nooit gek op kunnen worden, laatste roadster model dus. TT was uitgeroepen als gay-car of the year (en rijdt best minder aardig volk in geloof ik).
Jaaa dan hebben we die heerlijke S2000 nog,... heb ik ook genoeg over geschreven al,... heeft me altijd getrokken, en nog steeds. Heb na de aanschaf vd SLK pas proefgereden met een S2000 en dat was zeker erg leuk.
SLK is het eigenlijk zomaar geworden toen ik een Z3 ging bekijken en daarna een SLK. Z3 was niet in nieuwstaat en met een 2.0 motor mij eigenlijk te traag.
En S2000 was nueenmaal moeilijker te vinden, wilde perse in de buurt kopen, en die kwam ik niet tegen in de buurt. Tevens stoffen kap, dus moet dan nog hardtop bij, nog wat onpraktischer allemaal. En het feit dat je Mercedes rijdt (ipv Honda)... heeft ook wel wat.
Toen die SLK dus, echt helemaal nieuw, ook al was ie 5 jaar oud, en een ongelovelijke 19,500 km, van 1e eigenaar met alle beurten (gem. elke 4000 km) bij diezelfde grote indrukwekkende mercedes dealer uitgevoerd. Eigenlijk vond ik hem te hoog gegrepen... uit gekheid toch ineens gaan onderhandelen en heb toen toch maar besloten dat zo'n bezit mij wel erg fantastisch leek en heb ik terplekke de knoop doorgehakt, doen maar! Soms moet je welles gek doen in je leven. Op papier logen de cijfers van de 230K er ook niet om, dus dat leek me wel helemaal het einde, en opgeteld is dat het ook wel:
Hele snelle 0-100 tijd, snelle tussensprints door hoge koppel (en vermogen), lui te rijden en bij gas erop direct beschikbaar vermogen, hoge topsnelheid.... Daarbij opgeteld: je rijdt Mercedes, in mijn geval een eigenlijk nieuwe voor toch een hoop minder geld dan een nieuwe met een jaar garantie bij die chique Mercedes dealer, prachtige afwerking vd auto. Dus (vrijwel nieuwe) snelle Mercedes cabrio,.... mwah dat leek me wel wat! Ohja en betrouwbaarheid zou ook goed moeten zijn, autoweek reviews van mensen waren ook allen positief.
Wat ik achteraf van de SLK vind, voor- en nadelen heb ik ook regelmatig geroepen. Het is samenvattend een best prettige auto, al zit ie niet fantastisch en is ie niet geweldig sportief, maar als ik weer zou moeten kiezen had ik deze keuze waarschijnlijk gewoon weer gemaakt... al zou ik dat nu niet meer doen omdat ik afwisseling leuk vind en nu een andere zou kiezen omdat ik dan al een SLK gehad heb
Maar een Opel Speedster is veel meer mijn dingetje... het blijft enorm balen dat dat niet past. Bij in het echt bekijken wordt pas duidelijk waarom je ze nooit ziet rijden. Maar zo lichtgewicht, zoveel koppel en vermogen voor dat gewicht, die looks, het unieke aan die auto, je ziet ze nooit, verbruik/wegenbelasting laag,...en waarschijnlijk meer lol dan je waar dan ook in kunt hebben met die Lotus wegligging en net genoemde zaken. Mannn helemaal mijn ideaal. ...Zucht
Maargoed, een SLK is ook leuk hoor, daar niet van haha
--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| Geschrieben am 12.09.2005 um 12:54 Uhr  
| Hallo,
Ik wilde op een gegeven moment per sé een SLK hebben. De redenen waren dat ik sowieso een cabriolet altijd weer zou kopen na mijn vorige cabriolets, in verband met de waardevastheid en het feit dat je nooit voor joker rijdt in een cabriolet.
Daar komt wel bij dat ik altijd een pvc kap had op de escort en je in de winter constant opmerkingen kreeg van "zal wel koud zijn zo, met zo'n plastic dakje". Aangezien ik het zelf ook zonde vond in de winter met die cabrios, heb ik toen elke keer een tweede auto erbij gekocht. Toen kreeg ik in de zomer elke keer opmerkingen bij de eerste zonnestraal "waarom gooi je hem niet open".
Na dit alles, waar ik me overigens weinig van aantrok, maar toch een beetje psychologisch vreemd vond, zag ik de ideale oplossing, een cabriolet met een stalen (aluminium) opvouwbaar dak !!! Dit in de vorm van de SLK of dan de 206cc, de laatste vond ik een vrouwenauto, dus heb ik een SLK gekocht. Het feit dat het geen ford meer was, maar een mercedes, bevalt me goed, want ik heb nu een stuk minder rammels
Hij bevalt erg goed en nu er meer auto's met stalen daken uit zijn of uit komen, zal ik toch bij de/een SLK blijven voorlopig denk ik. Ik zoek alleen nog een 2000/2001 FL 200 kompressor met 6 bak, liefst zwart metallic met beige/zwarten bekleding en airco, maar intussen rij ik prima met de rode 200. Ik doe het ook alleen als ik deze goed en aan een liefhebber verkoop.
Toch neem ik misschien van de winter nog een andere auto i.v.m. vogelpoep en het ontbreken van ESP op de SLK200, waardoor je snel dwars staat
Groeten,
Ard
--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ardvw28 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :807 Mitglieder: 3 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|