.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Kort pruttelgeluidje bij uit laten rijden naar zeer lage snelheid.
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 15.09.2005 um 17:49 Uhr   
It's growing on me!
(Her-)Kent iemand dat? Dat een goedkoop autootje lekkerder/prettiger rijden is dan een dure? Ik vind het nu weer heerlijk in dat zwarte ding. Wel jammer dat hij niet super aangrijpt, ik vermoed toch ietsjes krommige koppelingsplaten of zoiets, daar lijkt het tenminste een beetje op. Maar daar is best mee te leven. En na het wegrijden merk je daar hooguit bij van 1 naar 2 nog even iets van maar daarna is het weer soepeltjes. Dus filerijden niet superfijn,... maar eenmaal rijdend heerlijk hoor!
Eerste tank-meting gedaan net: 29 liter derin na 452km = ruim 1:15,5. En dan zit ik nog in de test-periode van het autootje, dus veel planken, kijken hoe je der mee kan sprinten, hoe snel die is en heb dus zeker niet rustig gereden, en veel stukkies van 20-30km. Eerste metingen komen altijd wat onzuiniger uit,... dus (gesteld dat ie het nog een tijd uithoudt )... op naar de 1:16,5 (of 17) gemiddeld zou ik zo zeggen!
Alleen nog even achter een BMW1 serie aangejaagd toen ik achter hem stond bij het stoplicht. Die gast kwam enorm langsscheuren op de snelweg voor de afslag, dus was echt een planker,...daarna bij eerste stoplichten ook weer zo onrustig,... dus ik wist dat ie voluit weg zou gaan. Laten we het zo zeggen,... we liepen aardig gelijk op van 0-110 ongeveer, daarna sloeg ie ergens af weer een andere straat in. Jammer alleen dat zoveel autos nix achterop staat. Nu weet ik eigenlijk nog nix. Der kan vanalles in gezeten hebben, van 1.6 motortje met 115pk tot een 163 pk blokkie ...dus tja...

Ondertussen staat de SLK maar stil te staan steeds

--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 15.09.2005 um 19:23 Uhr   


groenteboer schrieb:

It's growing on me!
(Her-)Kent iemand dat? Dat een goedkoop autootje lekkerder/prettiger rijden is dan een dure? Ik vind het nu weer heerlijk in dat zwarte ding. Wel jammer dat hij niet super aangrijpt, ik vermoed toch ietsjes krommige koppelingsplaten of zoiets, daar lijkt het tenminste een beetje op. Maar daar is best mee te leven. En na het wegrijden merk je daar hooguit bij van 1 naar 2 nog even iets van maar daarna is het weer soepeltjes. Dus filerijden niet superfijn,... maar eenmaal rijdend heerlijk hoor!
Eerste tank-meting gedaan net: 29 liter derin na 452km = ruim 1:15,5. En dan zit ik nog in de test-periode van het autootje, dus veel planken, kijken hoe je der mee kan sprinten, hoe snel die is en heb dus zeker niet rustig gereden, en veel stukkies van 20-30km. Eerste metingen komen altijd wat onzuiniger uit,... dus (gesteld dat ie het nog een tijd uithoudt )... op naar de 1:16,5 (of 17) gemiddeld zou ik zo zeggen!
Alleen nog even achter een BMW1 serie aangejaagd toen ik achter hem stond bij het stoplicht. Die gast kwam enorm langsscheuren op de snelweg voor de afslag, dus was echt een planker,...daarna bij eerste stoplichten ook weer zo onrustig,... dus ik wist dat ie voluit weg zou gaan. Laten we het zo zeggen,... we liepen aardig gelijk op van 0-110 ongeveer, daarna sloeg ie ergens af weer een andere straat in. Jammer alleen dat zoveel autos nix achterop staat. Nu weet ik eigenlijk nog nix. Der kan vanalles in gezeten hebben, van 1.6 motortje met 115pk tot een 163 pk blokkie ...dus tja...

Ondertussen staat de SLK maar stil te staan steeds

--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi


Natuurlijk herken ik dat omdat je bij een goedkope auto wat makkelijker bent
met het oppassen waar je hem parkeert of dat er toch al beschadigingen op zitten,maar die bij je smetteloze SLK meteen tot hoofdpijn zou lijden.
En om nou op het verbruik te gaan letten bij een GTI......ja,dat komt lachwekkend over,daar je anders beter een golf TDI had kunnen aanschaffen!! Het gaat toch om dat je lol hebt met de Swift en dan komt verbruik m.i. op de tweede plaats.........
Ik zat altijd met een brede grijns achter het stuur van m'n Uno Turbo en zwaaide altijd vriendelijk als ik ze zoek reed met m'n 1,3L........

Groetjes,

Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 15.09.2005 um 20:27 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 15.09.2005 um 20:36 Uhr ]



road-ster schrieb:

Natuurlijk herken ik dat omdat je bij een goedkope auto wat makkelijker bent
met het oppassen waar je hem parkeert of dat er toch al beschadigingen op zitten,maar die bij je smetteloze SLK meteen tot hoofdpijn zou lijden.
En om nou op het verbruik te gaan letten bij een GTI......ja,dat komt lachwekkend over,daar je anders beter een golf TDI had kunnen aanschaffen!! Het gaat toch om dat je lol hebt met de Swift en dan komt verbruik m.i. op de tweede plaats.........
Ik zat altijd met een brede grijns achter het stuur van m'n Uno Turbo en zwaaide altijd vriendelijk als ik ze zoek reed met m'n 1,3L........




Neeee ik begrijp anderen mensen niet zo goed die zoiets zeggen van dat het verbruik met een snelle auto ineens niet meer uitmaakt! Maar ik ben voor andere mensen soms weer moeilijk te begrijpen merk ik regelmatig
Ik vind het juist geweldig om een snelle auto te hebben die toch een normaal tot zuinig verbruik heeft! Wat is er nou mooier dan dat!!?? En dat kan dus met de Swiffer,... en kon met de Rallye ook! Gewone saaie stukken snelweg en normaal rijden (dat moet je toch vaak ivm flitspalen en overig verkeer) en relatief zuinig rijden, maar als je de kans hebt en er zin in hebt, toch even flink planken en knallen en een hoop lol hebben!
Ik moet er niet aan denken om een auto te hebben die zelfs bij normaal rustig rijden en snelwegwerk nog op 1:9 zit! Dat is puur domme verspilling en dus compleet onnodig aangezien je dat verbuik niet zou hoeven doen omdat je (al) het vermogen/cilinderinhoud e.d. toch niet gebruikt 90% vd tijd.
Het groeit mij ook niet op de rug helaas, en daarom is het wel zo lekker dat er ook nog enigszins betaalbaar doch zeer leuk te rijden valt! Dat vind ik juist zo knap ook eigenlijk aan zo'n ding.
Het grappige vin ik dan, zal dus ook (vooral) komen doordat je er een stuk zorgelozer en met minder schuldgevoel in rijdt,... dat je in zo'n goedkoop licht ding eigenlijk misschien wel meer lol hebt dan in een dure Mercedes die 4x zo duur is nieuw, en momenteel ruim 10x

--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 15.09.2005 um 22:07 Uhr   
Hoi Nils,

Als je nou veel km zou maken speelt het verbruik een belangrijke rol,en kies je in dat geval vaak voor een diesel.
Maar als 2. auto naast de SLK spelen vaste kosten zoals wegenbelasting en verzekering een belangrijkere rol dan dat hij 1:12 of 1:15 loopt!!
Vergeet niet dat je ook voor een auto betaalt als hij stil staat........
En vergeet de bijkomende kosten niet als onderhoud en afschrijving.

Richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 15.09.2005 um 23:32 Uhr   


road-ster schrieb:

Hoi Nils,

Als je nou veel km zou maken speelt het verbruik een belangrijke rol,en kies je in dat geval vaak voor een diesel.
Maar als 2. auto naast de SLK spelen vaste kosten zoals wegenbelasting en verzekering een belangrijkere rol dan dat hij 1:12 of 1:15 loopt!!
Vergeet niet dat je ook voor een auto betaalt als hij stil staat........
En vergeet de bijkomende kosten niet als onderhoud en afschrijving.

Richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.



Die vergeet ik zeker niet, maar op die gebieden doen de Rallye en Swift gti het ook prima met resp. 868 en 810 kilo en afschrijving valt erg mee, helemaal als je er langer mee kunt doen, en die Swift is natuurlijk verreweg het meeste wel vanaf Verzekering is ook peanuts vergeleken met de SLK. Verbruik scheelt qua kosten op jaarbasis bij niet al teveel km's niet enorm veel nee, maar alles is meegenomen, en ook voor het milieu, en dat je je wat minder druk hoeft te maken om die prijsschommelingen in benzine. En de sport alleen al, ik vind het heerlijk om weinig te verbruiken gewoon.
Die SLK kost me klauwen met geld al staat ie hier alleen maar stil te staan, dat besef ik ook wel (ten dele ) want ik wil er niet te lang overna denken! Maar dat maakt het ook wel weer leuk zo'n Swiffie erbij te hebben die echt niet duurder is dan een klein saai traag dieseltje, die weer een heel stuk duurder is in wegenbelasting, en doorgaans in aanschaf ook al snel...en veel km's maak ik niet.

--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ardvw28

Schreiberlevel:
Forenobersekundaner
Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
 Geschrieben am 16.09.2005 um 10:26 Uhr   
It's growing on me!
(Her-)Kent iemand dat? Dat een goedkoop autootje lekkerder/prettiger rijden is dan een dure? Ik vind het nu weer heerlijk in dat zwarte ding.

>Kleine autootjes rijden altijd lekker, vooral in de stad, maar ik begin er niet meer aan, heb er al drie kennissen door verloren, dan wordt het je doodskist.

Evengoed veel succes en plezier.

Groeten,

Ard<

--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ardvw28    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 18.09.2005 um 21:22 Uhr   
OK nou moet ik het van de andere kant ook even belichten. Nu de Swift even een dagje laten staan en de SLK uitgelaten. God wat heb ik genoten weer
Dat vind ik dus het leuke eraan zo he... allebei is hardstikke leuk rijden, maar door die afwisseling leer je beide (en vooral de SLK natuurlijk) extra waarderen.
Wat ineens weer opvalt is de toch wel lage zit in de SLK, de deuren die hoog naast je zitten... de stilte, soepelheid, ZACHTHEID van alles.... dat er het eerst stukje gas nix gebeurt maar dat je als het ware eerst die druk op moet bouwen door hem dieper in te trappen dat gaspedaal,...en dan wil ie ook!
Weer hele heenweg naar waar ik naartoe was met een glimlach op het gezicht gereden, en nog even extra genoten op de snelweg bij invoegen, even terug van 6 naar 5 en gas erop. Holy crap, dat gaat lekker! Wat een wagen...

Hierbij ook mijn excuses dat ik nog weleens de negatieve kanten wellicht teveel belicht. Is de aard v/h beestje, en soms raak je wat verwend. TIP: koop er een oud brikkie bij, rij daar even een weekje in en dan in het weekend de SLK.... hihi!

--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 18.09.2005 um 21:33 Uhr   
Ik kan je ervaringen helemaal beamen Groent. Ik kreeg als leenautootje eens een Corsa mee uit het jaar 0 met 100.000+ op de klok.
Haha, wat had ik een lol met dat ding op de snelweg. Want je rijdt er maximaal 130 p/u mee, maar horen en zien vergaan je en het voelt als 180 .

Maar mijn god wat was ik blij toen ik de volgende dag weer in mijn SLK kon wegzoeven .

Dus precies zoals je zegt: af en toe is het ter afwisseling hardstikke leuk om in een barrel rond te crossen, maar als je weer in je SLK rijdt weet je weer wat luxe en wat snelheid is .

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 18.09.2005 um 22:49 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 18.09.2005 um 23:14 Uhr ]

Er wordt niet zozeer gezegd dat er wat mee mis is natuurlijk he. Meer constateringen dat hij toch iets minder ehm... heerlijk/snel/stil rijdt (in ieder geval dat betreffende exemplaar) dan de SLK. Dat de SLK toch even een stapje leuker/sneller/stiller is. Denk dat je daar toch niet verbaasd over hoeft te zijn. Mag ook wel voor de prijs, want zeg nou zelf, Mercedessen zijn gewoon godsgruwelijk duur! Maar daar heb je ook best wat voor terug!

Ik kan er zeker over meepraten. Kleine snelle autootjes zijn fantastisch. Maar als je daarna in een luxe powerhouse als de SLK stapt, is dat ook weer echt glimlachwerk en besef je weer goed waar je eigenlijk mee rijdt en wat een heerlijk ding dat is, en waarom dat ook zoveel moet kosten!
Tis allebei leuk, op hun eigen manier! Als je allebei kunt afwisselen is dat helemaal het einde, vind ik dan!
Je kunt trouwens ook afwisselen met een niet snelle grote auto erbij bijvoorbeeld,... maar dat is niet mijn keuze, een beetje vlot kunnen rijden en sneller zijn dan het merendeel vd weggebruikers vind ik wel een vereiste,... met mijn rijstijl (ik ben een flutchauffeur!) is het anders eerder gevaarlijk als ik niet snel genoeg kan inhalen en wegkomen! En ik vind het frustrerend en saai.

We zouden ook een ALGEMEEN topic kunnen aanmaken en die gebruiken voor geouehoer die offtopic is vwb de aangemaakte topics, en zaken die niet (specifiek) over de SLK gaan? En die dan switchen als ie te groot wordt naar ALGEMEEN DEEL 2...etc

--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 18.09.2005 um 23:14 Uhr   


groenteboer schrieb:

<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 18.09.2005 um 22:49 Uhr ]</font>

Er wordt niet zozeer gezegd dat er wat mee mis is natuurlijk he. Meer constateringen dat hij toch iets minder ehm... heerlijk/snel/stil rijdt (in ieder geval dat betreffende exemplaar) dan de SLK. Dat de SLK toch even een stapje leuker/sneller/stiller is. Denk dat je daar toch niet verbaasd over hoeft te zijn. Mag ook wel voor de prijs, want zeg nou zelf, Mercedessen zijn gewoon godsgruwelijk duur! Maar daar heb je ook best wat voor terug!

Ik kan er zeker over meepraten. Kleine snelle autootjes zijn fantastisch. Maar als je daarna in een luxe powerhouse als de SLK stapt, is dat ook weer echt glimlachwerk en besef je weer goed waar je eigenlijk mee rijdt en wat een heerlijk ding dat is, en waarom dat ook zoveel moet kosten!
Tis allebei leuk, op hun eigen manier! Als je allebei kunt afwisselen is dat helemaal het einde, vind ik dan!

--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi


hoi Nils,

Vandaag clubdag van de X 1/9-club gehad in Warnsveld!
Dat is een klassieker die al vanaf 1973 bestaat en een grote schare fans heeft van uiteenlopende leeftijden. Deze auto kost relatief weinig en biedt met z'n middenmotor-concept en targadak een hoop lol........
Kwalitatief natuurlijk niet het niveau van Mercedes maar apart en het geeft je wel meer een gevoel van echt rijden!
Geen rem en stuurbekrachtiging maar je voelt wel meer wat de auto doet.
Een heel andere dimensie van genieten......

Richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :813
Mitglieder:    3
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.402.103

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm