| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Kort pruttelgeluidje bij uit laten rijden naar zeer lage snelheid. |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 ) |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 24.08.2005 um 19:53 Uhr  
| Valt me al een tijdje op, dus whoppa weer een nieuw topicje.
Wie herkent het volgende?
Het valt mij op dat er steevast een pruttelgeluidje vanuit het vooronder komt bij uit laten rijden en als hij dan, ik doe es een gok, onder de grens van een km of 10/uur duikt. Bij die grens is het dan even een prutteltje en dan is het weer over.
Iemand die dit herkent en/of weet waar dit door veroorzaakt wordt? Ik ben wel benieuwd eigenlijk!
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker, 27.500 km, leer zwart/rood, airco, stoelverw.,...en gem verbruik 1:12,5! | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 24.08.2005 um 20:15 Uhr  
|
groenteboer schrieb:
Valt me al een tijdje op, dus whoppa weer een nieuw topicje.
Wie herkent het volgende?
Het valt mij op dat er steevast een pruttelgeluidje vanuit het vooronder komt bij uit laten rijden en als hij dan, ik doe es een gok, onder de grens van een km of 10/uur duikt. Bij die grens is het dan even een prutteltje en dan is het weer over.
Iemand die dit herkent en/of weet waar dit door veroorzaakt wordt? Ik ben wel benieuwd eigenlijk!
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker, 27.500 km, leer zwart/rood, airco, stoelverw.,...en gem verbruik 1:12,5!
Ha Nils,
Zit er geen barst in je uitlaatspruitstuk?
Als ik me niet vergis schijnen de 230-ers daar last van te hebben!!
Just look........
Richard.
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 24.08.2005 um 21:16 Uhr  
| Hmm jij houdt nogal van paniek zaaien he!
Ben benieuwd of er nog andere 230-ers zijn die het wellicht herkennen,... alleen zou het zomaar eens kunnen dat ik de enige nederlandse 230-er ben hier met een (echte mannen-)handbak. Misschien maakt dat ook wel weer een verschil wat dat betreft, of het automaat of handbak is
Maar beter safe than sorry dus ik zou het altijd eens aan kunnen geven bij de dealer als niemand anders dit herkent.
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker, 27.500 km, leer zwart/rood, airco, stoelverw.,...en gem verbruik 1:12,5! | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 25.08.2005 um 08:09 Uhr  
| Richard zou best wel eens gelijk kunnen hebben.
Ik vond dat mijn motor bij stationair draaien ook pruttelde, vooral als hij nog koud was.
Tijdens een grote beurt ontdekte mijn garage een scheur in mijn spruitstuk. Na vervanging (gelukkig was het garantiewerk) was het pruttelen weg.
Dus Nils, ik zou er zeker eens naar laten kijken, zeker omdat bekend is dat het een veel voorkomend probleem van de 230 is.
Groeten,
Marco | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| | |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 25.08.2005 um 19:19 Uhr  
| Haha Jesus, is dat nou Mercedes build-quility?
Niet zo fraai zeg,... en die vervangende die je dan krijgt, is dat weer zo'n zwak ding waarvan je mag verwachten dat die na een paar 10,000 km weer kapot gaat?
Hoe moet ik dat nou zien,... in fase1 en fase2 (pre-fl / facelift) waren ze dus niet echt goed om het erg lang uit te houden,... maar er is nooit een goede versie van gemaakt? Dus als je nu een vervangende krijgt blijft het hetzelfde wat te zwakke ding??
Tis nog (erg) duur ook zou ik denken, of niet? Gelukkig heb ik nog een half jaar garantie, en ga het dan ook zeker navragen bij de dealer of ze eens kunnen kijken,..en evt luisteren bij een stukkie rijden.
En ehh zijn er nog meer zwakke punten vd SLK? Dis voor het eerst dat ik dat over dat uitlaatspruitstuk lees!
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker, 27.500 km, leer zwart/rood, airco, stoelverw.,...en gem verbruik 1:12,5! | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 25.08.2005 um 20:03 Uhr  
| Groenteboer schrieb:
En ehh zijn er nog meer zwakke punten vd SLK? Dis voor het eerst dat ik dat over dat uitlaatspruitstuk lees!
Bij de prefl 230 was ook een zwak punt het cardan,die begon al vrij snel
olie te lekken of mechanische geluiden te geven!!
Schiet me verder even niets te binnen........
Groetjes,
Richard.
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 26.08.2005 um 09:18 Uhr  
| Dat van de cardan wist ik nog niet.
De luchtmassameter (LMM) is ook een veel voorkomend probleem. Als die kapot is krijgt het motormanagement verkeerde informatie. Had de mijne ook last van. Hij verloor vermogen, hield in, de automaat bleef bij hoge toeren te lang in de versnelling hangen en de uitlaat begon bij hoge toeren te knallen. Hoeveel een nieuwe LMM kost weet ik niet (was garantiewerk), maar het is lang niet zo'n dure reparatie als de vervanging van het spruitstuk.
Groeten,
Marco | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 31.08.2005 um 20:11 Uhr  
| En wat was het nou?.........................!
Ik ben vandaag langs de dealer geweest om es na te vragen, gelukkig was het niet druk dus werd ik uitgebreid geholpen, volgens mij heb ik daar minimaal 1,5 uur gestaan in de werkplaats. Eerst dacht de monteur dat het het uitlaatsierstuk kon zijn omdat hij dat vaker meemaakte met de nieuwe Mitsuhatsju Cold. En inderdaad voor het eerst dat ik nu ook hoorde dat het van achter kwam die pruttel en niet van onder de kap (daar leek het op met de kap dicht, met kap open hoorde je het volgens mij niet).
Eerst sierstukje geprobeerd los te krijgen maar dat ging niet zomaar. Toen is de auto op de brug gezet, voetjes van de vloer en zat ie wat tegen de uitlaat van voor naar achter te slaan/tikken met de hand om te kijken waar er wat rammelde. Er leek in de uitlaat wat te rammelen en hij heeft hem er toen helemaal vanafgehaald. Toen rammelde er ineens niets meer in de uitlaat (hij dacht aan een schotje los in de demper)... toen het sierstukje eraf gehaald, ging zo wat makkelijker, al zat ie goed vast. Uitlaat er weer op, motor gestart, gas geven en het was weg,... sierstukje er weer op en daar was het weer!
Dat was dus allemaal duidelijk, tis een soort resonantiepruttel dus wat langszij aan de binnenkant, naar wij fylosofeerden, kan komen en elders weer terugketsen of wat ook (ja omschrijf dat maar eens!)...
Er leek zo even niets aan te doen maar uiteindelijk bij wegrijden leek het ineens wel (nagenoeg) verdwenen,... dus misschien het schroefje net precies goed aangedraaid ofzo
Wel hardstikke leuk om er zo bij te blijven, wat te babbelen, het uiteindelijk toch wel opgelost te hebben, en dat allemaal voor niets (want garantie) ! Erg behulpzaam, maar ook mazzel met de rustige vakantietijd.
Maar zo zie je ook wat een geld je kwijt kan zijn als je je auto voor iets kleins wegbrengt,... zijn ze er zo 1,5 uur mee bezig, nog wat standaard materiaalkosten erbij,... das dan 200 euro meneer! (wat uiteindelijk alleen een schroefje los en weer vastdraaien was)
Wat mij dan wel verbaasd is dat ik er verder nooit iemand over hoor en niemand hier dat heeft als het toch hetzelfde originele sierstukje is!
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker, 27.500 km, leer zwart/rood, airco, stoelverw.,...en gem verbruik 1:12,5! | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1093 Mitglieder: 3 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|