.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Kort pruttelgeluidje bij uit laten rijden naar zeer lage snelheid.
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 24.08.2005 um 19:53 Uhr   
Valt me al een tijdje op, dus whoppa weer een nieuw topicje.
Wie herkent het volgende?
Het valt mij op dat er steevast een pruttelgeluidje vanuit het vooronder komt bij uit laten rijden en als hij dan, ik doe es een gok, onder de grens van een km of 10/uur duikt. Bij die grens is het dan even een prutteltje en dan is het weer over.

Iemand die dit herkent en/of weet waar dit door veroorzaakt wordt? Ik ben wel benieuwd eigenlijk!

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker, 27.500 km, leer zwart/rood, airco, stoelverw.,...en gem verbruik 1:12,5!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 24.08.2005 um 20:15 Uhr   


groenteboer schrieb:

Valt me al een tijdje op, dus whoppa weer een nieuw topicje.
Wie herkent het volgende?
Het valt mij op dat er steevast een pruttelgeluidje vanuit het vooronder komt bij uit laten rijden en als hij dan, ik doe es een gok, onder de grens van een km of 10/uur duikt. Bij die grens is het dan even een prutteltje en dan is het weer over.

Iemand die dit herkent en/of weet waar dit door veroorzaakt wordt? Ik ben wel benieuwd eigenlijk!

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker, 27.500 km, leer zwart/rood, airco, stoelverw.,...en gem verbruik 1:12,5!

Ha Nils,

Zit er geen barst in je uitlaatspruitstuk?
Als ik me niet vergis schijnen de 230-ers daar last van te hebben!!
Just look........

Richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 24.08.2005 um 21:16 Uhr   
Hmm jij houdt nogal van paniek zaaien he!
Ben benieuwd of er nog andere 230-ers zijn die het wellicht herkennen,... alleen zou het zomaar eens kunnen dat ik de enige nederlandse 230-er ben hier met een (echte mannen-)handbak. Misschien maakt dat ook wel weer een verschil wat dat betreft, of het automaat of handbak is
Maar beter safe than sorry dus ik zou het altijd eens aan kunnen geven bij de dealer als niemand anders dit herkent.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker, 27.500 km, leer zwart/rood, airco, stoelverw.,...en gem verbruik 1:12,5!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 25.08.2005 um 08:09 Uhr   
Richard zou best wel eens gelijk kunnen hebben.
Ik vond dat mijn motor bij stationair draaien ook pruttelde, vooral als hij nog koud was.
Tijdens een grote beurt ontdekte mijn garage een scheur in mijn spruitstuk. Na vervanging (gelukkig was het garantiewerk) was het pruttelen weg.
Dus Nils, ik zou er zeker eens naar laten kijken, zeker omdat bekend is dat het een veel voorkomend probleem van de 230 is.

Groeten,
Marco

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ardvw28

Schreiberlevel:
Forenobersekundaner
Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
 Geschrieben am 25.08.2005 um 12:26 Uhr   
Alle spruitstukken van de 230 scheuren voor 100.000 km, dus dan zou je erg vroeg zijn, maar het zou kunnen. Je moet dan ook een rauw geluid horen bij koud stationair draaien.

Groeten,

Ard

--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ardvw28    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 25.08.2005 um 13:39 Uhr   
Mijn spruitstuk was al bij ongeveer 45.000 km gescheurd
marco

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 25.08.2005 um 19:19 Uhr   
Haha Jesus, is dat nou Mercedes build-quility?
Niet zo fraai zeg,... en die vervangende die je dan krijgt, is dat weer zo'n zwak ding waarvan je mag verwachten dat die na een paar 10,000 km weer kapot gaat?

Hoe moet ik dat nou zien,... in fase1 en fase2 (pre-fl / facelift) waren ze dus niet echt goed om het erg lang uit te houden,... maar er is nooit een goede versie van gemaakt? Dus als je nu een vervangende krijgt blijft het hetzelfde wat te zwakke ding??
Tis nog (erg) duur ook zou ik denken, of niet? Gelukkig heb ik nog een half jaar garantie, en ga het dan ook zeker navragen bij de dealer of ze eens kunnen kijken,..en evt luisteren bij een stukkie rijden.

En ehh zijn er nog meer zwakke punten vd SLK? Dis voor het eerst dat ik dat over dat uitlaatspruitstuk lees!

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker, 27.500 km, leer zwart/rood, airco, stoelverw.,...en gem verbruik 1:12,5!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 25.08.2005 um 20:03 Uhr   
Groenteboer schrieb:

En ehh zijn er nog meer zwakke punten vd SLK? Dis voor het eerst dat ik dat over dat uitlaatspruitstuk lees!

Bij de prefl 230 was ook een zwak punt het cardan,die begon al vrij snel
olie te lekken of mechanische geluiden te geven!!
Schiet me verder even niets te binnen........

Groetjes,

Richard.


--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 26.08.2005 um 09:18 Uhr   
Dat van de cardan wist ik nog niet.
De luchtmassameter (LMM) is ook een veel voorkomend probleem. Als die kapot is krijgt het motormanagement verkeerde informatie. Had de mijne ook last van. Hij verloor vermogen, hield in, de automaat bleef bij hoge toeren te lang in de versnelling hangen en de uitlaat begon bij hoge toeren te knallen. Hoeveel een nieuwe LMM kost weet ik niet (was garantiewerk), maar het is lang niet zo'n dure reparatie als de vervanging van het spruitstuk.

Groeten,
Marco

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 31.08.2005 um 20:11 Uhr   
En wat was het nou?.........................!

Ik ben vandaag langs de dealer geweest om es na te vragen, gelukkig was het niet druk dus werd ik uitgebreid geholpen, volgens mij heb ik daar minimaal 1,5 uur gestaan in de werkplaats. Eerst dacht de monteur dat het het uitlaatsierstuk kon zijn omdat hij dat vaker meemaakte met de nieuwe Mitsuhatsju Cold. En inderdaad voor het eerst dat ik nu ook hoorde dat het van achter kwam die pruttel en niet van onder de kap (daar leek het op met de kap dicht, met kap open hoorde je het volgens mij niet).
Eerst sierstukje geprobeerd los te krijgen maar dat ging niet zomaar. Toen is de auto op de brug gezet, voetjes van de vloer en zat ie wat tegen de uitlaat van voor naar achter te slaan/tikken met de hand om te kijken waar er wat rammelde. Er leek in de uitlaat wat te rammelen en hij heeft hem er toen helemaal vanafgehaald. Toen rammelde er ineens niets meer in de uitlaat (hij dacht aan een schotje los in de demper)... toen het sierstukje eraf gehaald, ging zo wat makkelijker, al zat ie goed vast. Uitlaat er weer op, motor gestart, gas geven en het was weg,... sierstukje er weer op en daar was het weer!
Dat was dus allemaal duidelijk, tis een soort resonantiepruttel dus wat langszij aan de binnenkant, naar wij fylosofeerden, kan komen en elders weer terugketsen of wat ook (ja omschrijf dat maar eens!)...
Er leek zo even niets aan te doen maar uiteindelijk bij wegrijden leek het ineens wel (nagenoeg) verdwenen,... dus misschien het schroefje net precies goed aangedraaid ofzo

Wel hardstikke leuk om er zo bij te blijven, wat te babbelen, het uiteindelijk toch wel opgelost te hebben, en dat allemaal voor niets (want garantie) ! Erg behulpzaam, maar ook mazzel met de rustige vakantietijd.
Maar zo zie je ook wat een geld je kwijt kan zijn als je je auto voor iets kleins wegbrengt,... zijn ze er zo 1,5 uur mee bezig, nog wat standaard materiaalkosten erbij,... das dan 200 euro meneer! (wat uiteindelijk alleen een schroefje los en weer vastdraaien was)

Wat mij dan wel verbaasd is dat ik er verder nooit iemand over hoor en niemand hier dat heeft als het toch hetzelfde originele sierstukje is!

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker, 27.500 km, leer zwart/rood, airco, stoelverw.,...en gem verbruik 1:12,5!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :744
Mitglieder:    0
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.402.625

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm